WIOSENNE PRZEBUDZENIE
W tym tygodniu towarzyszyło nam wiele działań i pozytywnych wrażeń ponieważ przygotowywaliśmy się do pożegnania Zimy i powitania Wiosny.
W ramach realizacji tematu „Mróweczki” rozwijały zainteresowanie światem przyrody:
-
słuchały i wypowiadały się nt. treści wierszy i opowiadań pt.: „Witaj, wiosno!”, „Kotki i kotki”
-
poznały nazwy, wygląd kwiatów wiosny: przebiśnieg, śnieżyczka, krokus, tulipan - oglądały ilustracje przedstawiające rośliny w naturalnym środowisku, poznały wygląd kwitnącej leszczyny, wierzby i obserwowały zmiany na zgromadzonych w wazonie gałązkach (pączki, listki, kwiaty)
-
poznały warunki jakie są potrzebne do wzrostu roślin: woda, światło słoneczne i ciepło
-
rozwijały zmysł dotyku - porównywały konsystencję ziemi kwiatowej i piasku, przesadziły do doniczek cebulki żonkili, hiacynta i prymulkę, założyły wiosenną hodowlę fasoli, szczypiorku oraz innych roślin: wysiały owies, rzodkiewkę, niezapominajki, aksamitki w celu prowadzenia bezpośrednich codziennych obserwacji
-
obserwowały zmiany budzącej się do życia przyrody w ogrodzie przedszkolnym
-
oglądały fragment filmu edukacyjnego pt. „Zwiastuny wiosny”
-
rozwiązywały zagadki słowne dotyczące zwiastunów wiosny
-
ćwiczyły pamięć (w oparciu o gest), wymowę poprzez naukę piosenki pt. „Wiosna” (c.d.) i krótkiego wierszyka pt. „Wiosna” (zał.), ćwiczenia ortofoniczne w zabawie „Deszcz – kałuża” (kap-kap-kap) chlap-chlap-chlap), ćwiczenia logopedyczne
-
rozwijały słuch – dokonywały syntezy wyrazów związanych z wiosną (n-l dzieli wyraz na sylaby np. kro-ku-sy - dziecko scala wyraz i mówi „krokusy”), słuchały odgłosów przyrody
-
rozwijały poczucie rytmu poprzez grę na drewienkach w zabawie „Wiosenna pogoda”, klaskanie, zabawy muzyczno – ruchowe integrujące grupę
-
rozwijały umiejętność analizy i syntezy wzrokowej - układały kwiaty z kolorowych nakrętek tworząc „Kwiatowy ogród”
-
nadal utrwalały pojęcia „duży - mały” – porównywały wielkości, przeliczały, klasyfikowały ze względu na wielkość, kolor, rodzaj, rozwijały umiejętność liczenia w zakresie 2 - 4 (przeliczały nasiona, oczka na kostce do gry, punkty w zabawie rzutnej z kręglami itp.)
-
utrwalały orientację w schemacie ciała w zabawie muz. – ruch. „Gimnastyka”
-
systematycznie prowadziły kalendarz – liczyły dni do przyjścia Wiosny poprzez odcinanie pasków na kalendarzu, nazywały dni tygodnia, określały pogodę, porę roku
-
usprawniały pracę rąk poprzez działania plastyczne i manipulacyjne:lepiły kulki z plasteliny
i stemplowały palcem „Baziowe kotki w wazonie”, rysowały po śladzie i kolorowały kredkami
w obrębie konturu sylwetę „Tulipana”, „Ptaszki”, targały papier na paski wykonując „Gniazda”
-
zaspakajały potrzebę ruchu w sali i ogrodzie uczestniczącw zabawach bieżnych, rzutnych, skocznych: Przebudzenie wiosny, Bocian, żaba i kukułka, Ptaki do gniazd, Jastrząb, Tańczące kwiaty
Ponadto:
-
W piątek od rana dzieciom towarzyszył radosny nastrój. Na przyjście Wiosny dzieci ubrały się na kolorowo, na głowy założyły wykonane wspólnie opaski ozdobione kwiatami i słoneczkami. Mróweczki piosenkami pożegnały panią Zimę w postaci Marzanny i powitały Panią Wiosnę.
Dla wyciszenia emocji dzieci obejrzały bajkę pt. „Czerwony Kapturek” w wykonaniu nauczycieli SP3, która wzbudziła u dzieci wiele pozytywnych emocji. -
Proponujemy wiersz do nauki:
„Wiosna”– M. Frątczak
Przyszła do nas wiosna,
ciepła i radosna.
Ptaszek pięknie śpiewa,
zielenią się drzewa.
Słonko w górze świeci,
weselą się dzieci.
Każdy dobry humor ma,
kiedy wiosna długo trwa!
![a1jpg [250x333] a1jpg [250x333]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84812/zdjecia/a1.jpg)
![a2jpg [400x300] a2jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84812/zdjecia/a2.jpg)
![a3jpg [400x300] a3jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84812/zdjecia/a3.jpg)
![a4jpg [150x266] a4jpg [150x266]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84812/zdjecia/a4.jpg)
![a5jpg [400x225] a5jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84812/zdjecia/a5.jpg)
![a6jpg [400x225] a6jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84812/zdjecia/a6.jpg)
![a7jpg [400x225] a7jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84812/zdjecia/a7.jpg)
![a8jpg [400x225] a8jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84812/zdjecia/a8.jpg)
![a9jpg [400x225] a9jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84812/zdjecia/a9.jpg)
![a10jpg [150x266] a10jpg [150x266]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84812/zdjecia/a10.jpg)
![a11jpg [150x266] a11jpg [150x266]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84812/zdjecia/a11.jpg)
![a12jpg [400x211] a12jpg [400x211]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84812/zdjecia/a12.jpg)