Temat tygodnia ,,POZNAJEMY PRACĘ STRAŻAKA”

Po długim weekendzie majowym powróciliśmy do przedszkola w Dniu Święta Strażaków. Zajęcia przeprowadzone w tym tygodniu miały na celu wzbogacanie słownictwa dzieci
o wyrazy związane ze Strażą Pożarną, zapoznanie z przyczynami i skutkami powstawania pożarów, poznanie zawodu strażaka i wzbudzanie u dzieci szacunku dla jego pracy oraz wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych. W ramach realizacji tematu dzieci:

  • słuchały i wypowiadały się nt. treści wiersza pt. „Pożar” W. Broniewskiego

  • oglądały ilustracje i film edukacyjny przedstawiający pracę strażaków (strażacy gaszą pożar domu, ratują ludzi z wypadku, zdejmują kota z drzewa, ratują powodzian, usuwają
    z jezdni powalone drzewa

  • zapoznały się z przyczynami i skutkami powstawania pożarów

  • poznawały wygląd i nazwy sprzętu strażackiego (wóz strażacki, drabina, wąż, hełm, toporek, bosak, gaśnica, strój ochronny, aparat oddechowy) w zabawie dydaktycznej „Czego strażacy potrzebują w swojej pracy?”

  • złożyły życzenia tatusiom strażakom z okazji Święta Strażaka (nagrane na telefon)

  • poznały numer alarmowy - na jaki dzwonimy, aby wezwać straż pożarną? 112 lub 998 - co trzeba powiedzieć dzwoniąc do Straży Pożarnej, aby zgłosić zdarzenie

  • rozwiązywały zagadki słowne nt. „Pożar” „Strażak”

  • rozwijały słuch – dokonywały analizy i syntezy sylabowej wyrazów związanych z pracą strażaka (mun-dur, dra-bi-na itp.)

  • usprawniały aparat mowy i wyobraźnię w zabawach dźwiękonaśladowczych

  • rozwijały percepcję wzrokową poprzez układanie drabiny - z patyczków na materiale, naklejając kolorowe szczebelki, wskazując brakujące elementy wśród sprzętu strażaka

  • rozwijały umiejętność liczenia w zakresie 4, nazywały i rozpoznawały kolory, wykonywały zadanie zgodnie z instrukcją słowną wg kodu w zabawie dydaktycznej „Drabina”

  • systematycznie posługiwały się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu (np. dzień tygodnia, wczoraj, dzisiaj itp. – prowadzenie kalendarza), zjawisk przyrodniczych (jaka pogoda, zauważanie zmian w przyrodzie – śpiew ptaków, kwitnienie drzew, kwiaty na rabatach itp.)

  • uczestniczyły w zabawach ruchowo - naśladowczych ,,Gasimy pożar” (wykorzystanie linki jako węża strażackiego), „Jedziemy do pożaru” (zabawa z chustą animacyjną),
    w zabawie muzyczno - ruchowej w podskokach „Strażak” (YouTube), w zabawie integracyjnej „Witamy się” (wg. W. Sherborne – powitanie różnymi częściami ciała, np. prawymi nogami, łokciami, żółwik, piątka itp.)

  • rozwijały wyobraźnię w zabawie twórczej, w której część sali przeznaczyły na „Remizę strażacką” (z wykorzystaniem chusty animacyjnej, stolików, telefonów i akcesoriów niezbędnych do zabawy)

  • osłuchały się z piosenkę pt.: „Hopla – hop”- rozwijają przy niej orientację w schemacie ciała i w przestrzeni (w bok, do przodu, do góry, na dół itp.)

  • wykonały prace plastyczne nt. „Strażak”, „Wóz strażacki” (rozwijały sprawność manualną poprzez malowanie farbami, toczenie wałków z ciastoliny i lepienie drabiny, kolorowanie kredkami, rysowanie elementów twarzy)

Ponadto w piątek swoje czwarte urodziny obchodziła Klara M., dla której koleżanki
i koledzy zaśpiewali „Sto lat!”. Jak zawsze w takim dniu bawimy się przy piosenkach proponowanych przez solenizantkę.

Piosenka do nauki: pt.:Hopla – hop piłka skacze”

Hopla – hop, hopla - hop - mała piłka skacze.

Hopla – hop, hopla - hop - chętnie dziś poskaczę.

 

Turlu - tur, turla – się z nami piłka mała

Turlu - tur, turlu – hej w trawie się schowała.

 

Pacu- pac, bęc- bęc – bęc! - z piłką zatańczymy

Pacu- pac, bęc- bęc – bęc! - bardzo to lubimy.

Ref.:

W górę, w dół, w przód i w bok

Skacze sobie piłka: hopla hop! 

q1jpg [400x300]

q2jpg [400x300]

q3jpg [250x333]

q4jpg [200x291]

q5jpg [200x267]

q6jpg [400x244]

q7jpg [400x300]

q8jpg [400x300]

q9jpg [400x300]

q10jpg [400x300]

q11jpg [400x300]

q12jpg [250x333]