Temat tygodnia ,,Niby tacy sami a jednak inni”
W tym tygodniu świętowaliśmy Dzień Dziecka. Z tej też okazji dzieci miały możliwość uczestnictwa w różnego rodzaju formach aktywności: dmuchane atrakcje, zabawy z chustą animacyjną, gry i zabawy zręcznościowe, zabawy z piłkami i przy muzyce. Przedszkolaki odwiedził gość specjalny w postaci Myszki Mini, która obdarowała dzieci słodkimi babeczkami.
Dzień dziecka wplótł się idealnie w temat tygodnia.
W ramach realizacji Podstawy Programowej dzieci:
-
dowiedziały się, że są różne rasy i różne strony świata, każdy człowiek jest inny, każdy ma różne upodobania, ale najważniejsze jest nie to, jak ktoś wygląda, ale jakim jest człowiekiem.
-
oglądały ilustracje przedstawiające dzieci z różnych stron świata
-
słuchały opowiadania A. Widzowskiej ,, Inny” i na jego podstawie uczyły się szacunku do drugiego człowieka, akceptacji i tolerancji dla osób, które wyglądają i zachowują się inaczej
-
dowiedziały się, że dzieci mają prawo do zabawy, nauki i rozwoju, jak również, że mają obowiązki takie jak słuchanie nauczyciela, rodziców, sprzątanie po zakończonej zabawie..
-
wykonywały ćw. logopedyczne usprawniające narządy mowy- język, wargi, żuchwę
-
uczestniczyły w zabawie integrującej ,,Co nas łączy”, ćwiczeniach wzmacniających poczucie własnej wartości, zabawie orientacyjno- porządkowej ,, Dzieci”, zabawie rozwijającej spostrzegawczość ,, Znajdź coś.., zabawach tematycznych ,, Przyjęcie dla naszej grupy”, zabawach sprawnościowych ,, Pokonaj slalom”, zabawie ,, Rozpoznaj kolory”
-
wykonywały ćwiczenia językowe ,, O kim mówię” i ćw. słuchowe ,,Czyj to głos”, dzieliły wyrazy na sylaby
-
rozwijały umiejętność liczenia podczas przeliczania dzieci
-
kolorowały obrazki w obrębie konturu
-
aktywnie uczestniczyły w różnych zabawach na świeżym powietrzu i korzystały z placu zabaw
Również w tym tygodniu wspólnie świętowaliśmy urodziny. Do grona czterolatków tym razem dołączyła Nikola.
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Język wyruszył w podróż dookoła świata (dzieci rysują koła językiem, po górnej i po dolnej wardze). Wędrował przez góry i doliny (dzieci unoszą język za górne i za dolne zęby), a potem wspiął się na wysoką górę (dzieci czubkiem języka dotykają do górnego wałka dziąsłowego), z której rozpościerał się przepiękny widok. Bardzo go zadziwił (dzieci wysuwają wargi do przodu – ooooo). Kiedy z niej zszedł, zobaczył gromadkę dzieci i przywitał się z każdym osobno (dzieci dotykają językiem każdego zęba osobno na górze i na dole). Potem długo płynął łódką i machał wiosłami (dzieci przesuwają język do prawego i do lewego kącika ust). Na koniec wsiadł do samolotu, który leciał wysoko nad chmurami (dzieci przesuwają język po górnej wardze), aż wreszcie wylądował na ziemi (dzieci chowają język za dolne zęby).
![l1jpg [400x300] l1jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/87551/zdjecia/l1.jpg)
![l2jpg [250x333] l2jpg [250x333]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/87551/zdjecia/l2.jpg)
![l3jpg [250x333] l3jpg [250x333]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/87551/zdjecia/l3.jpg)
![l4jpg [250x333] l4jpg [250x333]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/87551/zdjecia/l4.jpg)
![l5jpg [400x300] l5jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/87551/zdjecia/l5.jpg)
![l6jpg [400x300] l6jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/87551/zdjecia/l6.jpg)
![l8jpg [400x300] l8jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/87551/zdjecia/l8.jpg)
![l9jpg [250x333] l9jpg [250x333]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/87551/zdjecia/l9.jpg)