Temat tygodnia ,,Niby tacy sami a jednak inni”

W tym tygodniu świętowaliśmy Dzień Dziecka. Z tej też okazji dzieci miały możliwość uczestnictwa w różnego rodzaju formach aktywności: dmuchane atrakcje, zabawy z chustą animacyjną, gry i zabawy zręcznościowe, zabawy z piłkami i przy muzyce. Przedszkolaki odwiedził gość specjalny w postaci Myszki Mini, która obdarowała dzieci słodkimi babeczkami.

Dzień dziecka wplótł się idealnie w temat tygodnia.

W ramach realizacji Podstawy Programowej dzieci:

  • dowiedziały się, że są różne rasy i różne strony świata, każdy człowiek jest inny, każdy ma różne upodobania, ale najważniejsze jest nie to, jak ktoś wygląda, ale jakim jest człowiekiem.

  • oglądały ilustracje przedstawiające dzieci z różnych stron świata

  • słuchały opowiadania A. Widzowskiej ,, Inny” i na jego podstawie uczyły się szacunku do drugiego człowieka, akceptacji i tolerancji dla osób, które wyglądają i zachowują się inaczej

  • dowiedziały się, że dzieci mają prawo do zabawy, nauki i rozwoju, jak również, że mają obowiązki takie jak słuchanie nauczyciela, rodziców, sprzątanie po zakończonej zabawie..

  • wykonywały ćw. logopedyczne usprawniające narządy mowy- język, wargi, żuchwę

  • uczestniczyły w zabawie integrującej ,,Co nas łączy”, ćwiczeniach wzmacniających poczucie własnej wartości, zabawie orientacyjno- porządkowej ,, Dzieci”, zabawie rozwijającej spostrzegawczość ,, Znajdź coś.., zabawach tematycznych ,, Przyjęcie dla naszej grupy”, zabawach sprawnościowych ,, Pokonaj slalom”, zabawie ,, Rozpoznaj kolory”

  • wykonywały ćwiczenia językowe ,, O kim mówię” i ćw. słuchowe ,,Czyj to głos”, dzieliły wyrazy na sylaby

  • rozwijały umiejętność liczenia podczas przeliczania dzieci

  • kolorowały obrazki w obrębie konturu

  • aktywnie uczestniczyły w różnych zabawach na świeżym powietrzu i korzystały z placu zabaw

Również w tym tygodniu wspólnie świętowaliśmy urodziny. Do grona czterolatków tym razem dołączyła Nikola.

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Język wyruszył w podródookoła świata (dzieci rysują koła językiem, po górnej i po dolnej wardze). Wędrował przez góry i doliny (dzieci unoszą język za górne i za dolne zęby), a potem wspiął się na wysoką górę (dzieci czubkiem języka dotykają do górnego wałka dziąsłowego), z której rozpościerał się przepiękny widok. Bardzo go zadziwił (dzieci wysuwają wargi do przodu – ooooo). Kiedy z niej zszedł, zobaczył gromadkę dzieci i przywitał się z każdym osobno (dzieci dotykają językiem każdego zęba osobno na górze i na dole). Potem długo płynął łódką i machał wiosłami (dzieci przesuwają język do prawego i do lewego kącika ust). Na koniec wsiadł do samolotu, który leciał wysoko nad chmurami (dzieci przesuwają język po górnej wardze), aż wreszcie wylądował na ziemi (dzieci chowają język za dolne zęby). 

l1jpg [400x300]

l2jpg [250x333]

l3jpg [250x333]

l4jpg [250x333]

l5jpg [400x300]

l6jpg [400x300]

l8jpg [400x300]

l9jpg [250x333]