Temat tygodnia ,,Moja Ojczyzna, moja miejscowość”

Zajęcia przeprowadzone w tym tygodniu miały na celu kształtowanie polskiej tożsamości i budowanie poczucia przynależności do rodziny, a także uwrażliwienie na potrzebę zapamiętywania adresu zamieszkania.

W ramach realizacji Podstawy Programowej dzieci:

  • oglądały film edukacyjny ,, Polak Mały” i rozmawiały o Polsce, o symbolach narodowych: fladze, godle i hymnie, poznały pojęcie Ojczyzna, Polak- dzieliły wyrazy na sylaby ( Polska, Polak, flaga, godło)

  • oglądały mapę Polski i odnajdywały na niej morze, góry, Warszawę, Wisłę, Głuchołazy- swoje miasto

  • słuchały hymnu i dowiedziały się kiedy i dlaczego go śpiewamy oraz jaką należy przyjąć postawę, kiedy go słyszany

  • dowiedziały się czym jest flaga i godło Polski, miały możliwość je zobaczyć i dotknąć, układały rytm: białe- czerwone,

  • rozmawiały na temat treści opowiadania E. Stadtmüller ,, Biało- czerwone”

  • wykonywały ćw. logopedyczne i usprawniające narządy mowy ,,Podróż po Polsce” i ,, W mieście”

  • uczestniczyły w zabawie rytmicznej ,, Jesteśmy Polakami- podział na sylaby, utrwalenie pojęć związanych z Polską oraz zabawie kreatywnej ,, Kolorowe obrazki z nakrętek” i zabawie konstrukcyjnej ,, Moja miejscowość”

  • ćwiczyły spostrzegawczość w grze ,, Bystre oczko”- gra w grupie

  • rozmawiały o miejscowości, w której mieszkają- Głuchołazy, poznały nazwy i symbole miejscowości- rozwijanie mowy w oparciu o ilustracje, wprawka dramowa- miały możliwość każdy przedstawić się całej grupie i powiedzieć, skąd pochodzą i gdzie mieszkają,

  • rozwijały logiczne myślenie i przeliczały w dostępnym zakresie podczas zabawy ,, Domki z papieru”, ,,Od najmniejszego do największego”, ,,Duży, średni, mały”; odzwierciedlały ruchem rytm obrazkowy: duży domek- dziecko z wysoko uniesionymi rękami, średni domek- dziecko w postawie wyprostowanej, mały domek- dziecko w przysiadzie

  • aktywnie uczestniczyły w zabawach ruchowych: ,, Biel i czerwień”- utrwalenie nazw kolorów, zabawa orientacyjno- porządkowa ,, Nasza flaga”, zabawa w parach ,, Znajdź przyjaciela”, zabawa ruchowa rozwijająca orientację w schemacie ciała, poruszanie się w określonym kierunku, zabawa ruchowo-naśladowcza ,, Jesteśmy dla siebie mili”- reakcja na sygnał w muzyce, gimnastyka

  • wykonały ćw. graficzne ,, Rysujemy domek

  • wykonały pracę plastyczną ,,Flaga Polski” - malowanie farbami- rozwijanie twórczości i wyobraźni

  • wykonały pracę plastyczno -techniczną (grupową),, Moje miasto”

Ponad to:

  • każdego dnia spędzały czas na świeżym powietrzu, uczestniczyły w zabawach ruchowych, korzystały z placu zabaw, oglądały z ogrodu przedszkola widoczne, zabytkowe budynki i symbole znajdujące się na nich. 

a1jpg [150x266]

a2jpg [400x225]

a3jpg [150x266]

a4jpg [150x266]

a5jpg [400x225]

a6jpg [250x333]

a7jpg [400x300]  


a9jpg [400x225]a8jpg [400x300]a10jpg [400x225]a11jpg [400x158]a12jpg [400x225]


a13jpg [400x203]