Temat tygodnia ,,Moja Ojczyzna, moja miejscowość”
Zajęcia przeprowadzone w tym tygodniu miały na celu kształtowanie polskiej tożsamości i budowanie poczucia przynależności do rodziny, a także uwrażliwienie na potrzebę zapamiętywania adresu zamieszkania.
W ramach realizacji Podstawy Programowej dzieci:
-
oglądały film edukacyjny ,, Polak Mały” i rozmawiały o Polsce, o symbolach narodowych: fladze, godle i hymnie, poznały pojęcie Ojczyzna, Polak- dzieliły wyrazy na sylaby ( Polska, Polak, flaga, godło)
-
oglądały mapę Polski i odnajdywały na niej morze, góry, Warszawę, Wisłę, Głuchołazy- swoje miasto
-
słuchały hymnu i dowiedziały się kiedy i dlaczego go śpiewamy oraz jaką należy przyjąć postawę, kiedy go słyszany
-
dowiedziały się czym jest flaga i godło Polski, miały możliwość je zobaczyć i dotknąć, układały rytm: białe- czerwone,
-
rozmawiały na temat treści opowiadania E. Stadtmüller ,, Biało- czerwone”
-
wykonywały ćw. logopedyczne i usprawniające narządy mowy ,,Podróż po Polsce” i ,, W mieście”
-
uczestniczyły w zabawie rytmicznej ,, Jesteśmy Polakami- podział na sylaby, utrwalenie pojęć związanych z Polską oraz zabawie kreatywnej ,, Kolorowe obrazki z nakrętek” i zabawie konstrukcyjnej ,, Moja miejscowość”
-
ćwiczyły spostrzegawczość w grze ,, Bystre oczko”- gra w grupie
-
rozmawiały o miejscowości, w której mieszkają- Głuchołazy, poznały nazwy i symbole miejscowości- rozwijanie mowy w oparciu o ilustracje, wprawka dramowa- miały możliwość każdy przedstawić się całej grupie i powiedzieć, skąd pochodzą i gdzie mieszkają,
-
rozwijały logiczne myślenie i przeliczały w dostępnym zakresie podczas zabawy ,, Domki z papieru”, ,,Od najmniejszego do największego”, ,,Duży, średni, mały”; odzwierciedlały ruchem rytm obrazkowy: duży domek- dziecko z wysoko uniesionymi rękami, średni domek- dziecko w postawie wyprostowanej, mały domek- dziecko w przysiadzie
-
aktywnie uczestniczyły w zabawach ruchowych: ,, Biel i czerwień”- utrwalenie nazw kolorów, zabawa orientacyjno- porządkowa ,, Nasza flaga”, zabawa w parach ,, Znajdź przyjaciela”, zabawa ruchowa rozwijająca orientację w schemacie ciała, poruszanie się w określonym kierunku, zabawa ruchowo-naśladowcza ,, Jesteśmy dla siebie mili”- reakcja na sygnał w muzyce, gimnastyka
-
wykonały ćw. graficzne ,, Rysujemy domek
-
wykonały pracę plastyczną ,,Flaga Polski” - malowanie farbami- rozwijanie twórczości i wyobraźni
-
wykonały pracę plastyczno -techniczną (grupową),, Moje miasto”
Ponad to:
-
każdego dnia spędzały czas na świeżym powietrzu, uczestniczyły w zabawach ruchowych, korzystały z placu zabaw, oglądały z ogrodu przedszkola widoczne, zabytkowe budynki i symbole znajdujące się na nich.
![a1jpg [150x266] a1jpg [150x266]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/86868/zdjecia/a1.jpg)
![a2jpg [400x225] a2jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/86868/zdjecia/a2.jpg)
![a3jpg [150x266] a3jpg [150x266]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/86868/zdjecia/a3.jpg)
![a4jpg [150x266] a4jpg [150x266]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/86868/zdjecia/a4.jpg)
![a5jpg [400x225] a5jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/86868/zdjecia/a5.jpg)
![a6jpg [250x333] a6jpg [250x333]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/86868/zdjecia/a6.jpg)
![a9jpg [400x225] a9jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/86868/zdjecia/a9.jpg)
![a8jpg [400x300] a8jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/86868/zdjecia/a8.jpg)
![a10jpg [400x225] a10jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/86868/zdjecia/a10.jpg)
![a11jpg [400x158] a11jpg [400x158]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/86868/zdjecia/a11.jpg)
![a12jpg [400x225] a12jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/86868/zdjecia/a12.jpg)
![a13jpg [400x203] a13jpg [400x203]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/86868/zdjecia/a13.jpg)