Temat tygodnia ,,Wiosna na wsi”

Tydzień ten rozpoczął się nieco inaczej niż zwykle, a to dlatego, że obfitował w urodziny. Do grona czterolatków dołączyło troje dzieci: Milenka, Hania i Antoś. Oczywiście nie mogło obyć się bez wspólnego odśpiewania ,, Sto lat”. Były również tańce przy muzyce, zabawy z chustą animacyjną, ćwiczenia drużynowe w formie rywalizacji, ćw. oddechowe z balonami oraz wykonanie pamiątkowych albumów składających się z pięknie pomalowanych przez dzieci obrazków.

W ramach realizacji Podstawy Programowej dzieci:

  • wzbogaciły wiedzę o zwierzęta żyjące na wsi (wygląd, odgłosy, nazwa, sposób poruszania się, odżywiania, ich przydatność) na podstawie ilustracji, książek i filmów edukacyjnych;

  • utrwaliły wiedzę na temat krowy- wyglądu i roli ( pokaz produktów mlecznych, poznanie walorów zdrowotnych); zapoznały się z zawodem farmera

  • rozmawiały na temat treści opowiadania A. Widzowskiej ,,Nauka pływania”, którego celem było nauczenie właściwego zachowania wobec innych, akceptacji, umiejętności przepraszania

  • rozwiązywały zagadki słowne o zwierzętach, ćwiczyły spostrzegawczość w grze ,, zwierzęce menory”

  • wykonywały ćw. słownikowe i ortofoniczne w oparciu o treść wiersza ,, W zagrodzie Małgosi”, ćwiczyły spostrzegawczość w zabawie ,, Kogo brakuje”; wykonywały ćwiczenia w liczeniu w zakresie 3-4 , jak również ćwiczenia konstrukcyjne- budowanie z klocków zagród dla zwierząt.

  • wykonały prace plastyczną ,, Krowa” z wykorzystaniem filcu i farby- rozwijanie motoryki małej; kolorowanie obrazka zwierzątka- analiza i synteza obrazka

  • radośnie uczestniczyły w zabawach ruchowych ,,Zwierzęta na wsi”- z elementem ruchu, zab. ruchowo-nasladowczo-ortofonicznej ,, Zaczarowane zwierzęta”, zab. orientacyjno-porządkowej ,, Zwierzęta” z reakcją na sygnał, ,,Jedziemy na wieś”- opowieść ruchowa, której celem było wdrażanie do pokonywania przeszkód w formie symboli, gimnastyka

  • osłuchiwały się z piosenką o zwierzątach gospodarskich

Ponad to:

  • spędzały aktywnie czas na świeżym powietrzu, wykonywały ćwiczenia ruchowe, korzystały z placu zabaw,

  • oglądały film edukacyjny ,,Zwierzęta na wiejskim podwórku” i bajkę ,, Zwierzęta w gospodarstwie”- odgadywanie nazw zwierząt na podstawie kształtów i odgłosów.

  • obserwowały zmiany w kąciku przyrody- wzrost fasoli, szczypiorku, cebuli, kwiatów i dbały, aby roślinom nie zbrakło wody

t1jpg [250x333]

t2jpg [400x300]

t3jpg [400x300]

t4jpg [400x300]
t5jpg [400x231]

i1jpg [400x225]

i2jpg [400x225]

 

t7jpg [150x266]t8jpg [400x225]t9jpg [400x225]t10jpg [400x225]t11jpg [400x300]