Temat tygodnia ,,Wiosna na wsi”
Tydzień ten rozpoczął się nieco inaczej niż zwykle, a to dlatego, że obfitował w urodziny. Do grona czterolatków dołączyło troje dzieci: Milenka, Hania i Antoś. Oczywiście nie mogło obyć się bez wspólnego odśpiewania ,, Sto lat”. Były również tańce przy muzyce, zabawy z chustą animacyjną, ćwiczenia drużynowe w formie rywalizacji, ćw. oddechowe z balonami oraz wykonanie pamiątkowych albumów składających się z pięknie pomalowanych przez dzieci obrazków.
W ramach realizacji Podstawy Programowej dzieci:
-
wzbogaciły wiedzę o zwierzęta żyjące na wsi (wygląd, odgłosy, nazwa, sposób poruszania się, odżywiania, ich przydatność) na podstawie ilustracji, książek i filmów edukacyjnych;
-
utrwaliły wiedzę na temat krowy- wyglądu i roli ( pokaz produktów mlecznych, poznanie walorów zdrowotnych); zapoznały się z zawodem farmera
-
rozmawiały na temat treści opowiadania A. Widzowskiej ,,Nauka pływania”, którego celem było nauczenie właściwego zachowania wobec innych, akceptacji, umiejętności przepraszania
-
rozwiązywały zagadki słowne o zwierzętach, ćwiczyły spostrzegawczość w grze ,, zwierzęce menory”
-
wykonywały ćw. słownikowe i ortofoniczne w oparciu o treść wiersza ,, W zagrodzie Małgosi”, ćwiczyły spostrzegawczość w zabawie ,, Kogo brakuje”; wykonywały ćwiczenia w liczeniu w zakresie 3-4 , jak również ćwiczenia konstrukcyjne- budowanie z klocków zagród dla zwierząt.
-
wykonały prace plastyczną ,, Krowa” z wykorzystaniem filcu i farby- rozwijanie motoryki małej; kolorowanie obrazka zwierzątka- analiza i synteza obrazka
-
radośnie uczestniczyły w zabawach ruchowych ,,Zwierzęta na wsi”- z elementem ruchu, zab. ruchowo-nasladowczo-ortofonicznej ,, Zaczarowane zwierzęta”, zab. orientacyjno-porządkowej ,, Zwierzęta” z reakcją na sygnał, ,,Jedziemy na wieś”- opowieść ruchowa, której celem było wdrażanie do pokonywania przeszkód w formie symboli, gimnastyka
-
osłuchiwały się z piosenką o zwierzątach gospodarskich
Ponad to:
-
spędzały aktywnie czas na świeżym powietrzu, wykonywały ćwiczenia ruchowe, korzystały z placu zabaw,
-
oglądały film edukacyjny ,,Zwierzęta na wiejskim podwórku” i bajkę ,, Zwierzęta w gospodarstwie”- odgadywanie nazw zwierząt na podstawie kształtów i odgłosów.
-
obserwowały zmiany w kąciku przyrody- wzrost fasoli, szczypiorku, cebuli, kwiatów i dbały, aby roślinom nie zbrakło wody
![t1jpg [250x333] t1jpg [250x333]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/85112/zdjecia/t1.jpg)
![t2jpg [400x300] t2jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/85112/zdjecia/t2.jpg)
![t3jpg [400x300] t3jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/85112/zdjecia/t3.jpg)
![t4jpg [400x300] t4jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/85112/zdjecia/t4.jpg)
![t5jpg [400x231] t5jpg [400x231]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/85112/zdjecia/t5.jpg)
![i1jpg [400x225] i1jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/85112/zdjecia/i1.jpg)
![i2jpg [400x225] i2jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/85112/zdjecia/i2.jpg)
![t7jpg [150x266] t7jpg [150x266]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/85112/zdjecia/t7.jpg)
![t8jpg [400x225] t8jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/85112/zdjecia/t8.jpg)
![t9jpg [400x225] t9jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/85112/zdjecia/t9.jpg)
![t10jpg [400x225] t10jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/85112/zdjecia/t10.jpg)
![t11jpg [400x300] t11jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/85112/zdjecia/t11.jpg)