Temat tygodnia ,,Dbamy o przyrodę”

W ramach realizacji Podstawy Programowej dzieci:

  • wzbogaciły wiedzę o sposobach ochrony przyrody

  • dowiedziały się w jaki sposób segregować śmieci m. in. w zabawie ,, Segregowanie śmieci” z wykorzystaniem odpowiednich pomocy ( kosze na śmieci w różnych kolorach, obrazki przedstawiające różnego rodzaju śmieci, folia, papier, nakrętki, suche liście)

  • rozmawiały na temat treści opowiadania E. Stadtmüller Smok Segregiusz- dowiedziały się w jaki sposób można wykorzystać zużyte opakowania po produktach- plastikowe butelki, kartonowe pudła, kolorowe nakrętki,

  • rozwijały mowę poprzez ćw. logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę i ćw. językowe ,, Trudne słowa” ( recykling, segregacja, bioodpady)

  • ćwiczyły spostrzegawczość w grze ,, menory na temat środowiska”

  • ćwiczyły pamięć poprzez naukę rymowanki ,,Kosz”

  • segregowały klocki według jednej cechy (kolor, wielkość, rodzaj)

  • wykonywały ćwiczenia w liczeniu i ćw. klasyfikacyjne w zabawie ,,Kwiaty na grządce”

  • zapoznały się z zawodem ogrodnika, z pracami i narzędziami do pracy w ogrodzie w oparciu o prawdziwe rekwizyty i działania praktyczne w ogrodzie

  • osłuchały się z piosenką ,, Piosenka ekologiczna” i na jej podstawie dowiedziały się jak ważną rolę w życiu pełni woda, dlaczego powinniśmy dbać żeby była czysta; ponad to dzieci miały możliwość porównać wodę czystą i brudną

  • wykonywały ćwiczenia oddechowe ,, Rybki w wodzie” z użyciem słomek do picia oraz ćw. oddechowe z rurką ,,robienie burzy w kubku z wodą”

  • uczestniczyły w eksperymencie ,, Co stanie się, jeśli kwiatek nie będzie mieć wody?”- prowadzenie obserwacji

  • radośnie uczestniczyły w zabawach ruchowych: zabawie ruchowej z elementem celowania – Rzut do kosza, zab. orientacyjno-porządkowej ,,Kolory” z reakcją na sygnał słowny i dźwiękowy, zabawie ruchowej z elementem przysiadu – Przesadzamy kwiatki”, opowieści ruchowej ,, Wiosenna pobudka”, zabawie ruchowej kształtującej prawidłową postawę ciała – Wzrost rośliny, zabawie muzyczno- ruchowej ,, Rybki” w oparciu o piosenkę ,, Piosenka ekologiczna, zab. ruchowej z wykorzystaniem szarf- działania w parach, gimnastyce

  • uczestniczyły w zabawie dramowej z wykorzystaniem gazet i rolek papierowych, zabawie darmowej ,, Co można zrobić z rurką z papieru”- rozwijanie kreatywności oraz w zabawie twórczej- wykonanie czapki z gazety techniką origami

  • wykonały pracę plastyczno-techniczną ,,Ekoludzik”- rozwijanie motoryki małej, rozwijanie twórczości i wyobraźni oraz sprawności rąk

  • wspólnie z nauczycielem stworzyły kodeks przyjaciela przyrody na podstawie wiersza B. Formy ,, Dzieci dbają o środowisko” i kolorowych ilustracji

Ponad to:

  • spędzały aktywnie czas na świeżym powietrzu, wykonywały ćwiczenia ruchowe, korzystały z placu zabaw,

  • słuchały bajek czytanych przez nauczycielki o byciu eko, porządkowaniu świata, wspólnym dbaniu o środowisko- kształtowanie zachowań proekologicznych

  • oglądały film edukacyjny ,, Ziemia- czysta planeta” i bajkę ,,Trefliki- śmieci, smog”- uświadomienie dzieciom konsekwencji nie dbania o środowisko, wyjaśnienie pojęcia smog i dym- ich szkodliwym wpływem, ukazanie sposobów ochrony środowiska.

Rymowanka ,, Kosz”

Kosz się zawsze bardzo smuci,

gdy ktoś papier obok rzuci.

Pamiętają wszystkie dzieci

by do kosza wrzucać śmieci!    


a1jpg [150x266]

a2jpg [400x225]

a3jpg [400x300]

a4jpg [150x309]


a5jpg [400x356]

a6jpg [400x255]

a7jpg [250x333]

a8jpg [300x306]

a9jpg [400x266]a10jpg [400x229]

a11jpg [200x300]

a12jpg [400x225]