ZWIERZĘTA Z DŻUNGLI I SAWANNY

W tym tygodniu w ramach realizacji tematu „Mróweczki”:

  • słuchały i wypowiadały się nt. treści wierszy i opowiadań pt.: „Zwierzęta egzotyczne”, Zwierzęta
    w Afryce”
    , „Żyrafo poczekaj”

  • obejrzały film edukacyjny ,,Zwierzęta w dżungli”

  • oglądały ilustracje przedstawiające zwierzęta egzotyczne i ich środowisko na ilustracjach
    i w książkach wypożyczonych z Biblioteki Publicznej

  • poznały nazwy, wygląd i ciekawostki z życia niektórych zwierząt: krokodyl, żyrafa, słoń, zebra

  • wzbogaciły zasób słownika czynnego o określenia: dżungla, nazwy zwierząt egzotycznych (kangur, zebra, hipopotam, żyrafa, słoń, itp.)

  • utrwalały pojęcia „duży - mały” – porównywały wielkości, nazywały zwierzęta i ich młode (słoń - słoniątko, małpa - małpiątko itd.)

  • rozwiązywały zagadki słowne: „Czyje jest to dziecko?”

  • rozwijały umiejętność analizy i syntezy wzrokowej – układały zebrę (przejście dla pieszych i zwierzę) wg wzoru i bez wzoru utrzymując rytm czarny - biały itd.

  • rozwijały umiejętność liczenia w zakresie 2 - 4 (przeliczały paski na ułożonej postaci zebry, nogi zwierząt, rogi, uszy itp. w oparciu o figurki zwierząt) itp.

  • określały położenia przedmiotów w przestrzeni (na, przed, obok, za mną, przede mną)

  • wykonywały czynności zgodnie z instrukcją nauczyciela

  • usprawniały aparat artykulacyjny w zabawach logopedycznych pt. ,,Zwierzęta egzotyczne”,
    „W paszczy krokodyla” i poprzez ćwiczenia oddechowe - „Trąba słonia” (przenoszenie na wdechu - przez rurkę kawałka papieru na talerzyk)

  • rozwijały słuch - dzieliły nazwy zwierząt na sylaby przez wyklaskiwanie np. ze-bra, hi-po-po-tam itp.

  • rozwiązywały zagadki dźwiękowe – odgłosy dzikich zwierząt

  • ćwiczyły pamięć (w oparciu o gest i symbole graficzne), wymowę i rozwijały poczucie rytmu poprzez naukę piosenki pt. „Owoce” i krótkiego wierszyka pt. „Krokodyl” (zał.) oraz zabawy muzyczno – ruchowe integrujące grupę

  • ćwiczyły spostrzegawczość i i rozwijały logiczne myślenie – odgadywały, które zwierzę zniknęło
    z szeregu, które zwierzę ma…? (np. trąbę, kopyta, długą szyję, paski, pióra itp.), rozpoznawały swoją wizytówkę i wizytówki kolegów wśród innych

  • rozwijały motorykę małą poprzez działania plastyczne i manipulacyjne:kolorowały kredkami

w obrębie konturu sylwety zwierząt, „Żyrafa”– targały kolorowy papier na małe kawałki, stemplowały palcem łatki żyrafy, układały paski zebry i składały na talerzyk wszystkie elementy sylwety

  • rozwijały wyobraźnię, orientację w przestrzeni w zabawach ruchowo – naśladowczych i muz. – ruch.: „Jesteśmy zwierzętami”, „Tu są moje ręce” itp. (z repertuaru grupy)

  • zaspakajały potrzebę ruchu w sali i ogrodzie uczestniczącw zabawach bieżnych: „Zabawa
    z wiatrem” (ze wstążkami), Złap ogonek”, „Łapiemy bańki mydlane”, skocznych - „Kangury”, „
    Skaczące małpki”,rzutnych (rzuty i chwyty piłki), pokonywały tory przeszkód (zjeżdżalnie, schody, przejście po i pod ławeczką), uwrażliwiały czucie stóp chodząc po „kamieniach”

Ponadto pracujemy nad wyrabianiem nawyku:

  • używania zwrotów grzecznościowych: „dzień dobry”, „do widzenia”, ,,mogę do łazienki?”

  • przestrzegania zasad bezpiecznego korzystania ze sprzętu w ogrodzie, zakazu oddalania się z ogrodu bez wiedzy nauczyciela

  • sygnalizowania dolegliwości, potrzeb i urazów przez zgłaszanie nauczycielowi

Przypominamy o korzystaniu z zasobów Biblioteki Publicznej

KROKODYL”wierszyk - rymowanka (ćwiczenie pamięci)

Tam w Afryce rzeka Nil – dz. pokazują ręką

Tam krokodyl mały żył - rękami naśladują „kłapanie” paszczy (małe ruchy)

Z tatą krokodylem - rękami naśladują „kłapanie” paszczy (duże ruchy

Pływał sobie Nilem – wykonują oburącz faliste ruchy od lewej do prawej strony 

z1jpg [150x266]

z2jpg [200x285]

z3jpg [250x333]

z4jpg [400x225]

z5jpg [400x225]

z6jpg [400x225]z7jpg [400x225]

z8jpg [400x225]

z9jpg [400x225]

z10jpg [400x225]

z11jpg [400x225]

z12jpg [400x298]