,,Co słychać u zwierząt zimą?”

 

W tym tygodniu w ramach realizacji Podstawy Programowej dzieci:

  • wzbogaciły wiedzę na temat zwierząt, sposobów pomagania im, sposobów odżywiania, a także poznały nazwy niektórych ptaków zimujących w Polsce m. In. wróbel, dzięcioł, jemiołuszka, gil, sikorka
  • rozmawiały na temat treści opowiadania E. Stadtmuller ,,Ptasia stołówka”, ilustracji przedstawiających karmnik oraz sposoby dokarmiania ptaków zimą- rozwijały opiekuńczy stosunek do ptaków, potrzebę dokarmiania ich ziarnami również poprzez wyjście z cała grupą do ogrodu przedszkolnego, gdzie znajduje się karmik
  • rozwijały logiczne myślenie w zabawie ,,Prawda-fałsz”, ,,Lżejszy-cięższy”,   wykonywały ćwiczenia w liczeniu w zakresie 3-4 podczas zabawy ,,Porzadki w  spiżarni wiewiórki”, a także posługiwały się określeniami na, pod, obok, przed, za
  • wykonywały ćwiczenia sensoryczne ,, Ziarna i orzechy” polegające na oddzielaniu i przeliczaniu orzechów pomieszanych z ziarnem 
  • ćwiczyły wyrazistość mowy poprzez powtarzanie odgłosów ptaków na podstawie wiersza J.Tuwima pt. ,,Ptasie radio”, a także wykonywały ćwiczenia słuchowe, polegające na rytmicznym dzieleniu nazw zwierząt na sylaby
  • usprawniły aparat artykulacyjny w zabawie logopedycznej ,, Fruwające ptaszki”
  • wykonywały ćwiczenia oddechowe w zabawie ,,Ptasie piórka” i klasyfikowały piórka według koloru, wielkości
  • ćwiczyły pamięć i wymowę  także koncentrację podczas zabawy ruchowej z elementem toczenia ,,Kto da ptaszkom jeść”, 
  • rozwijały orientację w schemacie ciała podczas zabaw ruchowych przy piosenkach ,,Dokarmiamy ptaki: i ,,Ptaszki” a także rozwijały wyobraźnię i postawę ciała podczas zabaw naśladowczych ,, `ptaki do karmika”, ,,Ptaszek”, ,,Zwierzęta- kształt”, ,,Ciepło-zimno”
  • utrwalały poznaną wcześniej figurę geometryczną ,,koło” poprzez wykonywanie różnych ćwiczeń
  • wykonywały ćwiczenia gimnastyczne; pokonywały tor przeszkód

Ponad to:

  • rozwijały sprawność motoryczną i wrażliwość estetyczną podczas wykonywania pracy plastycznej ,,Ptaszki w karmiku” a także podczas kolorowania zwierząt wymagających szczególnej troski w okresie zimowym
  • oglądały film edukacyjny z wykorzystaniem tablicy multimedialnej pt. ,, Życie zwierząt w naturalnym środowisku”.   
 
k1jpg [400x300]

k2jpg [400x300]
k3jpg [250x333]
k4jpg [400x225]
k5jpg [400x225]

k6jpg [400x300]

k7jpg [250x347]

k8jpg [150x266]