,,Co słychać u zwierząt zimą?”
W tym tygodniu w ramach realizacji Podstawy Programowej dzieci:
- wzbogaciły wiedzę na temat zwierząt, sposobów pomagania im, sposobów odżywiania, a także poznały nazwy niektórych ptaków zimujących w Polsce m. In. wróbel, dzięcioł, jemiołuszka, gil, sikorka
- rozmawiały na temat treści opowiadania E. Stadtmuller ,,Ptasia stołówka”, ilustracji przedstawiających karmnik oraz sposoby dokarmiania ptaków zimą- rozwijały opiekuńczy stosunek do ptaków, potrzebę dokarmiania ich ziarnami również poprzez wyjście z cała grupą do ogrodu przedszkolnego, gdzie znajduje się karmik
- rozwijały logiczne myślenie w zabawie ,,Prawda-fałsz”, ,,Lżejszy-cięższy”, wykonywały ćwiczenia w liczeniu w zakresie 3-4 podczas zabawy ,,Porzadki w spiżarni wiewiórki”, a także posługiwały się określeniami na, pod, obok, przed, za
- wykonywały ćwiczenia sensoryczne ,, Ziarna i orzechy” polegające na oddzielaniu i przeliczaniu orzechów pomieszanych z ziarnem
- ćwiczyły wyrazistość mowy poprzez powtarzanie odgłosów ptaków na podstawie wiersza J.Tuwima pt. ,,Ptasie radio”, a także wykonywały ćwiczenia słuchowe, polegające na rytmicznym dzieleniu nazw zwierząt na sylaby
- usprawniły aparat artykulacyjny w zabawie logopedycznej ,, Fruwające ptaszki”
- wykonywały ćwiczenia oddechowe w zabawie ,,Ptasie piórka” i klasyfikowały piórka według koloru, wielkości
- ćwiczyły pamięć i wymowę także koncentrację podczas zabawy ruchowej z elementem toczenia ,,Kto da ptaszkom jeść”,
- rozwijały orientację w schemacie ciała podczas zabaw ruchowych przy piosenkach ,,Dokarmiamy ptaki: i ,,Ptaszki” a także rozwijały wyobraźnię i postawę ciała podczas zabaw naśladowczych ,, `ptaki do karmika”, ,,Ptaszek”, ,,Zwierzęta- kształt”, ,,Ciepło-zimno”
- utrwalały poznaną wcześniej figurę geometryczną ,,koło” poprzez wykonywanie różnych ćwiczeń
- wykonywały ćwiczenia gimnastyczne; pokonywały tor przeszkód
Ponad to:
- rozwijały sprawność motoryczną i wrażliwość estetyczną podczas wykonywania pracy plastycznej ,,Ptaszki w karmiku” a także podczas kolorowania zwierząt wymagających szczególnej troski w okresie zimowym
- oglądały film edukacyjny z wykorzystaniem tablicy multimedialnej pt. ,, Życie zwierząt w naturalnym środowisku”.
![k1jpg [400x300] k1jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/83363/zdjecia/k1.jpg)
![k2jpg [400x300] k2jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/83363/zdjecia/k2.jpg)
![k3jpg [250x333] k3jpg [250x333]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/83363/zdjecia/k3.jpg)
![k4jpg [400x225] k4jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/83363/zdjecia/k4.jpg)
![k5jpg [400x225] k5jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/83363/zdjecia/k5.jpg)
![k6jpg [400x300] k6jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/83363/zdjecia/k6.jpg)
![k7jpg [250x347] k7jpg [250x347]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/83363/zdjecia/k7.jpg)
![k8jpg [150x266] k8jpg [150x266]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/83363/zdjecia/k8.jpg)