ZIMA, ZIMA BIAŁA”
W tym tygodniu w ramach realizacji tematu dzieci:

  • wzbogaciły zasób słownika czynnego o określenia związane z zimą np. mróz, szron, lód, śnieg, lodowisko, śnieżki itp.

  • rozmawiały nt. treści opowiadania pt. Śnieg” A. Wi­dzowskiej, ilustracji przedstawiających zabawy na śniegu, sporty zimowe – rozwijały myślenie przyczynowo - skutkowe, dostrzegały skutki niebezpiecznej zabawy

  • usprawniały aparat artykulacyjny w zabawie logopedycznej „Sanna” i zabawach z gazetami (ćwicz. oddechowe i artykulacyjne)

  • rozwijały słuch - dzieliły wyrazy związane z zimą na sylaby przez wyklaskiwanie np. np. bał-wan, san-ki itp., rozwiązywały zagadki dźwiękowe (brzmienie instrumentów, przedmiotów, czynności itp.)

  • rozwijały poczucie rytmu poprzez zabawy przy piosence „Taniec bałwanków” i zabawy muzyczno – ruchowe integrujące grupę (zabawy z gazetami- bitwa na śnieżki)

  • ćwiczyły pamięć i wymowę poprzez naukę i ilustrację ruchową fragmentu wiersza pt. „Przyszła zima”, utrwalania krótkich wyliczanek (Ene - due rabe…)

  • poznały figurę geometryczną „koło” – poszukiwały kształtu koła w otoczeniu, poznawały
    w działaniu jego możliwości (zabawy z obręczami, samochodami)

  • rozwijały umiejętność analizy i syntezy wzrokowej – układały bałwanka z kół

  • rozwijały orientację w schemacie ciała poprzez zabawy muzyczno – ruchowe pt. „Tu są moje ręce”, „Gimnastyka”

  • w działaniach plastycznych rozwijały motorykę małą poprzez:kreślenie kół, śnieżynek, kolorowanie obrazków, malowanie białą farbą na kolorowym podłożu nt. „Zimowy krajobraz”, wykonanie „Bałwanka” z wykorzystaniem kół, ciastoliny, farby (posługiwały się pędzlem, kredką, klejem, toczyły kulki z ciastoliny, stemplowały palcem)

  • rozwijały wyobraźnię uczestnicząc w zabawach naśladowczych; „Lepienie bałwanka”, „Zabawy na śniegu” „Saneczki” - zabawy w parach, z reakcją na sygnały dźwiękowe

Ponadto dzieci uczestniczyły w zabawach badawczych nt.:

  • Czy śnieg jest czysty? – obserwowały rozpuszczanie śniegu, oglądały wodę powstałą po rozpuszczeniu. Podejmowały próby wyjaśnienia dlaczego woda jest brudna? Określały cechy lodu (zimny, mokry, przeźroczysty)

  • Poszukiwały odpowiedzi na pytania: Jaki jest śnieg? (np. zimny, mokry, puszysty, lekki, miękki, biały, np.: zimny jak… mokry jak…. miękki jak…), Co robi śnieg ? (pada, sypie, leci, skrzypi, rozpuszcza się)

W czwartek Mróweczki uczestniczyły w lekcji bibliotecznej (online) z wykorzystaniem tablicy multimedialnej nt. „Zima”. Panie Małgosia i Magda przygotowały dla dzieci krótkie ćwiczenia logopedyczne, zagadki tematyczne i zaprezentowały kilka pozycji książkowych związanych
z tematem.

Informujemy rodziców, że już od 08 lutego można wypożyczać książki z Biblioteki – zachęcamy do częstych odwiedzin, czytania dzieciom i kontynuowania udziału w konkursie czytelniczym „Motyle książkowe”.

 

Pada śnieżek” ilustracja ruchowa fragmentu wiersza

Pada śnieżek biały, puszysty i suchy - porusza palcami dłoni z góry na dół

idą na spacerek z przedszkola maluchy. - dziecko maszeruje

Pada śnieżek biały, już jest po kolana. - porusza palcami dłoni z góry na dół i pokazuje kolana

Lepią dzieci razem śmiesznego bałwana. - naśladuje lepienie bałwana

Ulepiły pięknie: - rękami wskazuje na bałwana

Do widzenia panu! - macha na pożegnanie

Jutro znów przyjdziemy, zaraz po śniadaniu! - dziecko maszeruje 

rr1jpg [400x300]

rr2jpg [150x266]

rr3jpg [400x225]

rr4jpg [400x225]

rr5jpg [400x225]

rr6jpg [400x225]rr7jpg [400x225]

rr8jpg [400x258]

 

rr9jpg [250x333]