W KARNAWALE SAME BALE”

W tym tygodniu aktywność „Mróweczek skupiła się na przygotowaniu do balu karnawałowego”.
W ramach realizacji Podstawy programowej dzieci:

  • wzbogaciły zasób słownika czynnego o określenia związane z karnawałem np. bal, maska, stroje, przebierańcy itp.

  • rozmawiały nt.: treści opowiadań i wiersza ,,Karnawał” A. Rżysko – Jamrozik, „Co to jest bal?” ,,Kim będę na balu?” – rozwijały myślenie przyczynowo - skutkowe, dostrzegały różnice między fikcją a rzeczywistością

  • zwracały uwagę na kolejność wypowiadania się, przestrzegały zasady, że w danej chwili mówi tylko jedna osoba a chęć wypowiedzi sygnalizuje się przez podniesienie ręki.

  • rozwijały słuch - dzieliły wyrazy związane z balem na sylaby przez wyklaskiwanie np. kar-na-wał, stro-je, ba-lo-ny itp.

  • usprawniały aparat artykulacyjny w zabawie logopedycznej „Balonik” i zabawach z balonem

  • ćwiczyły pamięć wzrokową i spostrzegawczość w zabawie ,,Która maska zniknęła?”

  • poznały sposób kodowania informacji wg 2 cech (wielkość, kolor) w zabawie matematycznej ,,Balony i baloniki”

  • rozwijały reakcję na sygnały dźwiękowe, sprawność oraz koordynację ruchową w zabawach ruchowych z elementem dramy ,,Małe i duże krasnale”, „Berło królowej” (ukłony), „Spacer księżniczek” (ćwiczenie równoważne z woreczkiem), ,,Zmiana pary”- zabawa orientacyjno-porządkowa, w zabawach z balonami i chustą animacyjną

  • poznały nową piosenkę pt. „Taniec bałwanków” (tekst poniżej)

  • ćwiczyły pamięć poprzez naukę krótkich wyliczanek (Ene - due rabe…)

  • rozwijały motorykę małą poprzezkolorowanie postaci w strojach karnawałowych, zabawę paluszkową pt. „Lwy” rozwijającą wyczucie palców

  • wykonały elementy dekoracji sali balowej – kolorowe balony

  • rozwijały i wzmacniały kondycję fizyczną w zabawach ruchowych w ogrodzie wykorzystując uroki zimy (zabawy bieżne, rzutne, integracyjne „Baba Jaga patrzy”, ćwiczenia oddechowe itp.)

  • W czwartek 28 stycznia odbył się bal pod hasłem „Bal u Mróweczek”. Pięknie i różnorodnie przebrane dzieci z wielką radością i aktywnie uczestniczyły w proponowanych zabawach przy muzyce (wężyki, taniec w parach, kółeczku itp.) i zabawach integracyjnych.

W przerwie dzieci „podładowały baterie” poczęstunkiem zafundowanym przez przedszkole. To wielkie wydarzenie zostało uwiecznione na wielu zdjęciach i krótkich filmach, które w tym samym dniu zostały udostępnione rodzicom. Rodzicom dziękujemy za zaangażowanie
w przygotowanie strojów dla dzieci.

TANIEC BAŁWANKÓW

Dwa bałwanki tańczyć chciały,

więc za ręce się złapały.

Nie czekały ani chwili

i wesoło zatańczyły.

 ref. Na prawej nodze, na lewej nodze,

Razem w górę - hopsasa

Tupu- tupu - po podłodze

Klaszczą w rączki - raz i dwa! 

Już do rytmu wicher dmucha,

gra zimowa zawierucha.

Bo bałwanki w karnawale

urządzają takie bale.

 

Już poleczkę słychać w koło,

wszyscy bawią się wesoło,

Tańczą wrony z bałwankami,

i wy dzieci tańczcie z nami! 

mr1jpg [150x266]

mr2jpg [400x225]

mr3jpg [400x225]

mr4jpg [400x225]

mr5jpg [400x225]

mr6jpg [250x333]

mr7jpg [250x333]

mr8jpg [250x291]

mr9jpg [400x300]