Temat tygodnia: „Idą święta”

W minionym tygodniu grupa ,,Mróweczki” zapoznała się z tradycjami i symbolami związanymi ze Świętami Bożego Narodzenia. W ramach realizacji tematu dzieci:

  • poznały historię narodzenia Jezusa w oparciu o opowiadania nauczyciela, sylwety postaci występujących w szopce itp. Poznały znaczenie określenia ,,Święta Bożego Narodzenia”

  • słuchały opowiadania pt. „Święta” „Komu potrzebne jest Boże Narodzenie?”, „Bajka
    o aniołku i bożonarodzeniowej gwiazdce” - rozmawiały na temat utworów oraz odpowiadały na zadane pytania

  • rozwiązywały zagadki dotykowe i słowne związane z symbolami świątecznymi za pomocą obrazków i rekwizytów w „Pudełku niespodziance” (aniołek, szyszka, gwiazdka, dzwonek itp.)

  • rozwijały słuch muzyczny – śpiewały i bawiły się w zaprzęgi przy piosence „Jadą sanie”, słuchały znanych kolęd, ćwiczyły pamięć ucząc się słów kolędy ,,Przybieżeli do Betlejem”, rozwijały umiejętność poruszania się w parach przy piosenkach „Dwóm tańczyć się zachciało”, „Nie chcę cię znać”

  • rozwijały aparat mowy w ćwiczeniach ortofonicznych ,,W stajence” i oddechowych (zabawy z gazetą)

  • rozwijały orientację w schemacie ciała przy piosence „Gimnastyka” oraz poruszanie się we wskazanym kierunku (do przodu, do tyłu itd.)

Rozwijały sprawność palców i dłoni poprzez prace plastyczne:

  • ozdabiały sylwety choinek z wykorzystaniem ciastoliny i brokatu (próby toczenia kulek, wałków)

  • malowały farbami szablony bombek rozwijając przy tym umiejętność posługiwania się pędzlem

  • poznały sposób wykonania, nazwy i właściwości produktów spożywczych niezbędnych do wykonana masy solnej (piernikowej) własnoręcznie wykrawały foremkami i ozdabiały pierniczki,

W czasie pobytu w ogrodzie nasze Mróweczki miały okazję uczestniczyć w zabawach bieżnych, obserwować zjawiska takie jak mgła, szron, przymrozek, korzystać z „kąpieli słonecznych”, obserwować różne rodzaje drzew iglastych – dotykać, porównywać wielkość igieł, kolory, bawić się z gazetami: ćwiczyć oddech, ugniatać kulki, improwizować „bitwę na śnieżki” oraz czerpać radość w zabawie „Baba Jaga patrzy”.

,,W stajence’’ - ćwiczenie ortofoniczne

Dzieci naśladują głosy wszystkich, którzy radowali się z narodzin Dzieciątka: pastuszków – hi, hi, hi, owiec – bee, bee, koni – ihaha, krów – muu, muu, osłów – i-a, i-a, wróbli – ćwir, ćwir, gołębi – gruchu, gruchu,

Zabawa bieżna ,,Jestem...”- Dzieci biegają po dywanie. Na dźwięk tamburynu stają w miejscu i pokazują za nauczycielem :

Jestem prezentem (unoszą ręce do góry, łącząc je ze sobą tak, aby przypominały kokardę na prezencie).

Jestem choinką (rozkładają ręce w bok jak gałęzie choinki).

Jestem łańcuchem na choince (podają sobie ręce, tworzą wspólny łańcuch).

Jestem dzieckiem – znów biega 

d1jpg [400x225]

d2jpg [400x225]

d3jpg [200x355]

d4jpg [400x225]

d5jpg [200x355]

d222jpg [400x225]

 d8jpg [200x355]

obraz_20201218_215933png [200x297]