Temat tygodnia: „Idą święta”
W minionym tygodniu grupa ,,Mróweczki” zapoznała się z tradycjami i symbolami związanymi ze Świętami Bożego Narodzenia. W ramach realizacji tematu dzieci:
-
poznały historię narodzenia Jezusa w oparciu o opowiadania nauczyciela, sylwety postaci występujących w szopce itp. Poznały znaczenie określenia ,,Święta Bożego Narodzenia”
-
słuchały opowiadania pt. „Święta” „Komu potrzebne jest Boże Narodzenie?”, „Bajka
o aniołku i bożonarodzeniowej gwiazdce” - rozmawiały na temat utworów oraz odpowiadały na zadane pytania -
rozwiązywały zagadki dotykowe i słowne związane z symbolami świątecznymi za pomocą obrazków i rekwizytów w „Pudełku niespodziance” (aniołek, szyszka, gwiazdka, dzwonek itp.)
-
rozwijały słuch muzyczny – śpiewały i bawiły się w zaprzęgi przy piosence „Jadą sanie”, słuchały znanych kolęd, ćwiczyły pamięć ucząc się słów kolędy ,,Przybieżeli do Betlejem”, rozwijały umiejętność poruszania się w parach przy piosenkach „Dwóm tańczyć się zachciało”, „Nie chcę cię znać”
-
rozwijały aparat mowy w ćwiczeniach ortofonicznych ,,W stajence” i oddechowych (zabawy z gazetą)
-
rozwijały orientację w schemacie ciała przy piosence „Gimnastyka” oraz poruszanie się we wskazanym kierunku (do przodu, do tyłu itd.)
Rozwijały sprawność palców i dłoni poprzez prace plastyczne:
-
ozdabiały sylwety choinek z wykorzystaniem ciastoliny i brokatu (próby toczenia kulek, wałków)
-
malowały farbami szablony bombek rozwijając przy tym umiejętność posługiwania się pędzlem
-
poznały sposób wykonania, nazwy i właściwości produktów spożywczych niezbędnych do wykonana masy solnej (piernikowej) własnoręcznie wykrawały foremkami i ozdabiały pierniczki,
W czasie pobytu w ogrodzie nasze Mróweczki miały okazję uczestniczyć w zabawach bieżnych, obserwować zjawiska takie jak mgła, szron, przymrozek, korzystać z „kąpieli słonecznych”, obserwować różne rodzaje drzew iglastych – dotykać, porównywać wielkość igieł, kolory, bawić się z gazetami: ćwiczyć oddech, ugniatać kulki, improwizować „bitwę na śnieżki” oraz czerpać radość w zabawie „Baba Jaga patrzy”.
,,W stajence’’ - ćwiczenie ortofoniczne
Dzieci naśladują głosy wszystkich, którzy radowali się z narodzin Dzieciątka: pastuszków – hi, hi, hi, owiec – bee, bee, koni – ihaha, krów – muu, muu, osłów – i-a, i-a, wróbli – ćwir, ćwir, gołębi – gruchu, gruchu,
Zabawa bieżna ,,Jestem...”- Dzieci biegają po dywanie. Na dźwięk tamburynu stają w miejscu i pokazują za nauczycielem :
• Jestem prezentem (unoszą ręce do góry, łącząc je ze sobą tak, aby przypominały kokardę na prezencie).
• Jestem choinką (rozkładają ręce w bok jak gałęzie choinki).
• Jestem łańcuchem na choince (podają sobie ręce, tworzą wspólny łańcuch).
• Jestem dzieckiem – znów biega
![d1jpg [400x225] d1jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/82044/zdjecia/d1.jpg)
![d2jpg [400x225] d2jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/82044/zdjecia/d2.jpg)
![d3jpg [200x355] d3jpg [200x355]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/82044/zdjecia/d3.jpg)
![d4jpg [400x225] d4jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/82044/zdjecia/d4.jpg)
![d5jpg [200x355] d5jpg [200x355]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/82044/zdjecia/d5.jpg)
![d222jpg [400x225] d222jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/82044/zdjecia/d222.jpg)
![d8jpg [200x355] d8jpg [200x355]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/82044/zdjecia/d8.jpg)
![obraz_20201218_215933png [200x297] obraz_20201218_215933png [200x297]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/82044/zdjecia/obraz_20201218_215933.png)