Temat tygodnia: „U fryzjera”
W bieżącym tygodniu w ramach realizacji podstawy programowej ,,Mróweczki”
zapoznały się z zawodem fryzjera oraz przyborami i narzędziami niezbędnymi do jego pracy. Ciekawe i zainteresowane tematem dzieci:
-
słuchały wiersza W. Chotomskiej ,,Fryzjer” i ,,Grzebień i szczotka” J. Brzechwy oraz próbowały układać historyjkę w kolejności posługując się ilustracjami
-
odgrywały scenki dramowe ,,W salonie fryzjerskim”
-
rozwiązywały zagadki, rozwijały aparat mowy poprzez ćwiczenia logopedyczne
,,U fryzjera” -
rozwijały słuch rozpoznając odgłosy wydawane w salonie fryzjerskim np. zabawy ,,Co to za odgłosy”, rozwijały poczucie rytmu stosując się do poleceń nauczyciela w zabawie
,,Suszarka, nożyczki i spryskiwacz”, -
osłuchały się z piosenką pt. „Jadą, jadą sanie”, improwizowały ruchem w zabawach integracyjnych muzyczno-ruchowych: „Nie chcę cię znać”, „Karuzela”, „Mikołaj jedzie”, „Pięć paluszków”
-
wykonały pracę plastyczną „Akcesoria fryzjera”, „Śmieszne fryzury”- usprawniały umiejętność posługiwania się plasteliną, klejem rozwijając przy tym motorykę małą
i ruchy dłoni -
przeliczały w zakresie 3-4 posługując się kolorowymi liczmanami i kubeczkami plastikowymi, wdrażały się do umiejętności ujmowania, dodawania, rozróżniały
i nazywały kolory -
w czasie zabawy dowolnej rozwijały umiejętność konstruowania budowli przestrzennych z klocków, układania puzzli, mozaiki wg wzoru
W czasie zabaw w ogrodzie nasze Mróweczki nie tylko hartowały się, ale też nabierały kondycji w ćwiczeniach ruchowych, zabawach bieżnych, skocznych, rozwijały umiejętność chodzenia po schodach, w parach, reagowania na sygnały umowne, zbiórkę, a w szatni umiejętność samoobsługi i odkładania rzeczy na swoje miejsce. Dzieci obserwowały również zmieniającą się pogodę (mgła, szron, ciepło, mroźno) oraz przyrodę w najbliższym otoczeniu.
W środę grupę odwiedziła Pani Dyrektor, która diagnozowała umiejętności samoobsługowe dzieci w łazience (poziom samodzielności w załatwianiu potrzeb fizjologicznych, mycia rąk, zachowania) oraz przy posiłku (kultura zachowania przy stole - postawa, umiejętność posługiwania się łyżką, spożywania zupy, deseru, formy grzecznościowe).
Z dumą informujemy, że w ramach konkursu „Motyle książkowe” zorganizowanego przez Miejską i Gminną Bibliotekę Publiczną czytelnikiem miesiąca Października zostało dziecko
z naszej grupy. Bartusiowi i rodzicom serdecznie gratulujemy.
Piosenka pt. „JADĄ SANIE”
Jadą, jadą sanie po śniegu bielutkim.
Mrozik w nosy szczypie w kożuszku cieplutkim.
Ref. Zimo nasza, zimo zła, jedziesz z nami, jedziesz w dal.
Zimo nasza, zimo zła, jedziesz z nami, jedziesz w dal.
Zima popatrzyła, śniegiem posypała,
Stawy zamroziła, drzewem kołysała.
Chociaż zima mroźna, bardzo ją lubimy,
białego bałwana, razem ulepimy.
,,U fryzjera” - ćwiczenia logopedyczne
Fryzjer grzebień ma zębaty Dzieci pokazują zęby: zęby górne lekko uderzają o dolne
I maszynkę małą : bzzz,bzzz,bzzz Dzieci powtarzają onomatopeję ze złączonymi zębami i rozciągniętymi wargami
Kiedy przyjdzie ktoś kudłaty,
Uczesze mu całą głowę Zębami delikatnie ,,czeszą” wysunięty język - od czubka ku tyłowi
Kiedy trzeba myje włosy : Obracają język w zamkniętej buzi
Szampon już się pieni.
Kiedy trzeba to suszarka
Powtarzają onomatopeję; wargi wysunięte i ułożone jak do artykulacji głoski ,,u”, język uniesiony za zębami górnymi w kierunku wała dziąsłowego
W suche je zamieni : szu,szu,szu
Nożycami ciach, ciach, ciach Powtarzają onomatopeję ; wargi rozchylone, język płasko uniesiony do podniebienia
Sprawnie przytnie grzywkę
Lub fryzurę zrobi piękną.
Wmasowując też odżywkę. Udają, że wmasowują odżywkę ; palce wskazujące i kciuki lekko podszczypują dookoła twarz: policzki i brodę
![mr_1jpg [250x325] mr_1jpg [250x325]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/81818/zdjecia/mr_1.jpg)
![mr2jpg [400x300] mr2jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/81818/zdjecia/mr2.jpg)
![mr3jpg [400x225] mr3jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/81818/zdjecia/mr3.jpg)
![mr_4jpg [200x355] mr_4jpg [200x355]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/81818/zdjecia/mr_4.jpg)
![mr5jpg [400x294] mr5jpg [400x294]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/81818/zdjecia/mr5.jpg)
![mr6jpg [400x225] mr6jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/81818/zdjecia/mr6.jpg)
![mr7jpg [150x266] mr7jpg [150x266]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/81818/zdjecia/mr7.jpg)
![mr8jpg [400x266] mr8jpg [400x266]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/81818/zdjecia/mr8.jpg)