Temat tygodnia: „U fryzjera”

W bieżącym tygodniu w ramach realizacji podstawy programowej ,,Mróweczki”
zapoznały się z zawodem fryzjera oraz przyborami i narzędziami niezbędnymi do jego pracy. Ciekawe i zainteresowane tematem dzieci:

  • słuchały wiersza W. Chotomskiej ,,Fryzjer” i ,,Grzebień i szczotka” J. Brzechwy oraz próbowały układać historyjkę w kolejności posługując się ilustracjami

  • odgrywały scenki dramowe ,,W salonie fryzjerskim”

  • rozwiązywały zagadki, rozwijały aparat mowy poprzez ćwiczenia logopedyczne
    ,,U fryzjera”

  • rozwijały słuch rozpoznając odgłosy wydawane w salonie fryzjerskim np. zabawy ,,Co to za odgłosy”, rozwijały poczucie rytmu stosując się do poleceń nauczyciela w zabawie
    ,,Suszarka, nożyczki i spryskiwacz”,

  • osłuchały się z piosenką pt. „Jadą, jadą sanie”, improwizowały ruchem w zabawach integracyjnych muzyczno-ruchowych: „Nie chcę cię znać”, „Karuzela”, „Mikołaj jedzie”, „Pięć paluszków”

  • wykonały pracę plastyczną „Akcesoria fryzjera”, „Śmieszne fryzury”- usprawniały umiejętność posługiwania się plasteliną, klejem rozwijając przy tym motorykę małą
    i ruchy dłoni

  • przeliczały w zakresie 3-4 posługując się kolorowymi liczmanami i kubeczkami plastikowymi, wdrażały się do umiejętności ujmowania, dodawania, rozróżniały
    i nazywały kolory

  • w czasie zabawy dowolnej rozwijały umiejętność konstruowania budowli przestrzennych z klocków, układania puzzli, mozaiki wg wzoru

W czasie zabaw w ogrodzie nasze Mróweczki nie tylko hartowały się, ale też nabierały kondycji w ćwiczeniach ruchowych, zabawach bieżnych, skocznych, rozwijały umiejętność chodzenia po schodach, w parach, reagowania na sygnały umowne, zbiórkę, a w szatni umiejętność samoobsługi i odkładania rzeczy na swoje miejsce. Dzieci obserwowały również zmieniającą się pogodę (mgła, szron, ciepło, mroźno) oraz przyrodę w najbliższym otoczeniu.

W środę grupę odwiedziła Pani Dyrektor, która diagnozowała umiejętności samoobsługowe dzieci w łazience (poziom samodzielności w załatwianiu potrzeb fizjologicznych, mycia rąk, zachowania) oraz przy posiłku (kultura zachowania przy stole - postawa, umiejętność posługiwania się łyżką, spożywania zupy, deseru, formy grzecznościowe).

Z dumą informujemy, że w ramach konkursu „Motyle książkowe” zorganizowanego przez Miejską i Gminną Bibliotekę Publiczną czytelnikiem miesiąca Października zostało dziecko
z naszej grupy. Bartusiowi i rodzicom serdecznie gratulujemy.

Piosenka pt. „JADĄ SANIE”

Jadą, jadą sanie po śniegu bielutkim.

Mrozik w nosy szczypie w kożuszku cieplutkim.

 

Ref. Zimo nasza, zimo zła, jedziesz z nami, jedziesz w dal.

Zimo nasza, zimo zła, jedziesz z nami, jedziesz w dal.

 

Zima popatrzyła, śniegiem posypała,

Stawy zamroziła, drzewem kołysała.

 

Chociaż zima mroźna, bardzo ją lubimy,

białego bałwana, razem ulepimy. 


,,U fryzjera” - ćwiczenia logopedyczne

Fryzjer grzebień ma zębaty Dzieci pokazują zęby: zęby górne lekko uderzają o dolne

I maszynkę małą : bzzz,bzzz,bzzz Dzieci powtarzają onomatopeję ze złączonymi zębami i rozciągniętymi wargami

Kiedy przyjdzie ktoś kudłaty,

Uczesze mu całą głowę Zębami delikatnie ,,czeszą” wysunięty język - od czubka ku tyłowi

Kiedy trzeba myje włosy : Obracają język w zamkniętej buzi

Szampon już się pieni.

Kiedy trzeba to suszarka

Powtarzają onomatopeję; wargi wysunięte i ułożone jak do artykulacji głoski ,,u”, język uniesiony za zębami górnymi w kierunku wała dziąsłowego

W suche je zamieni : szu,szu,szu

Nożycami ciach, ciach, ciach Powtarzają onomatopeję ; wargi rozchylone, język płasko uniesiony do podniebienia

Sprawnie przytnie grzywkę

Lub fryzurę zrobi piękną.

Wmasowując też odżywkę. Udają, że wmasowują odżywkę ; palce wskazujące i kciuki lekko podszczypują dookoła twarz: policzki i brodę

mr_1jpg [250x325]

mr2jpg [400x300]

mr3jpg [400x225]

mr_4jpg [200x355]

mr5jpg [400x294]

mr6jpg [400x225]

 mr7jpg [150x266]

mr8jpg [400x266]