Temat tygodnia ,,Marcowa pogoda?”
W tym tygodniu w ramach realizacji Podstawy Programowej dzieci:
- wzbogaciły wiedzę o zjawiska pogodowe, dzieliły ich nazwy na sylaby, a także wykonywały ćwiczenia ortofoniczne na podstawie ilustracji przedstawiających te zjawiska, dowiedziały się że w ciągu dnia może padać deszcz, śnieg, grad i świecić słońce
- rozmawiały na temat treści opowiadania A. Widzowskiej ,,Marcowa pogoda”, ilustracji przedstawiających zjawiska atmosferyczne, poznały i rytmizowały przysłowie ,, W marcu jak garncu”
- wykonywały ćw. oddechowe ,,Chmurki i kropelki”- wzmocnienie przy wydechu, a także przenosiły kropelki wykonane z papieru na rysunek z chmurką,
wykonywały ćw. graficzne- kreślenie po śladzie ( słonko, chmurka), ćw. dużej i małej motoryki ,, Chmury i deszcz” polegające na kreśleniu w powietrzu chmur najpierw prawą, następnie lewą ręką i później obiema,
ćw. słuchowe ,, Dźwięki wokół nas”- targanie gazety, szeleszczenie torebką aluminiową, folią bąbelkową, stukanie kredką w pudełko plastikowe, bulgotanie wody w szklance- dmuchanie przez rurkę
- brały udział w zabawie badawczej ,,Jak powstaje deszcz”- obserwowały, a następnie wyciągały wnioski,
- utrwaliły wiedzę na temat rzeczy niezbędnych podczas zmiennej pogody: parasol, termometr, określały wielkości różnych parasolów: mały, większy, największy,
wykonywały ćwiczenia w liczeniu w zakresie 3-4 podczas zabawy z parasolkami”, a także posługiwały się określeniami na, pod, obok, przed, za
- wykonywały ćwiczenia sensoryczne poprzez gniecenie paluszkami foli bąbelkowej oraz przy jej użyciu wykonały prace plastyczną ( odciskanie foli bąbelkowej zamoczonej w farbce na kartce papieru)
- poznały nową technikę wykonania pracy plastycznej- malowanie pastelami na czarnym tle
- usprawniły aparat artykulacyjny w ćwiczeniach logopedycznych ,,Słoneczko budzi się..”
- radośnie uczestniczyły w zabawach ruchowych ,, Skaczemy przez kałuże”, ,,Taniec z parasolem”, ,,Parasol”, zabawa orientacyjno- porządkowa ,, W czasie deszczu”, zabawa rytmiczna ,,Pogoda”, zabawy z chustą animacyjną
Ponad to: - spędzały aktywnie czas na świeżym powietrzu, wykonywały ćwiczenia ruchowe, a także obserwowały chmury i zmieniającą się pogodę
- oglądały I część filmu edukacyjnego pt. ,,Marzec z Panem Nauczanką”
W tym tygodniu uczymy się piosenki ,, Wiosna, wiosna” Na początku tygodnia, z okazji Dnia Kobiet, chłopcy wykonali niespodziankę dla dziewczynek i Pań w postaci papierowych kwiatuszków, złożyli życzenia i zaśpiewali sto lat.
Również w tym tygodniu, w naszej grupie, swoje czwarte urodziny obchodziła Zuzia. Z okazji tego wyjątkowego dnia, wszystkie dzieci zaśpiewały koleżance ,, Sto lat”. Były wspólne zabawy, tańce przy muzyce i słodki mały poczęstunek.
Słoneczko budzi się i uśmiecha – dzieci wyciągają do przodu wargi okrągłe jak słoneczko, a następnie rozciągają je do szerokiego uśmiechu.
Deszczyk – przy szeroko otwartej jamie ustnej język wychodzi na spacer i unosi się do góry, w stronę nosa. Nagle zaczął padać deszcz – język chowa się za górnymi zębami w jamie ustnej.
Tęcza – po deszczu pojawia się tęcza – dzieci rysują jej kształt, przesuwając czubek języka po górnej wardze od jednego kącika ust do drugiego.
Wiatr – dzieci wciągają powietrze nosem, a wypuszczają ustami ułożonymi w dziobek, starając się, aby policzki nie wypełniały się powietrzem.
Kropelki – jak kropelki wody spadają z góry na dół, tak czubek języka porusza się od górnych do dol- nych zębów: najpierw powoli i bardzo dokładnie, a potem coraz szybciej.
Chmurki – dzieci rysują kształt chmurki, przesuwając językiem po wewnętrznej stronie warg, przy zamkniętych ustach. Parasolka – dzieci naśladują otwieranie i zamykanie parasoli przez coraz szersze otwieranie ust i ich zamykanie.
PIOSENKA pt. „Wiosna ciepła i radosna” (sł. i muz.Miłosz Konarski)
Ref. Wiosna! Wiosna! Ciepła i radosna! Wiosna! Wiosna! Nie zmarzniemy już!/*
2 Zielenią się listki Wysoko na drzewach. Między gałęziami Słowik pięknie śpiewa. Na łąkach i w sadach Kwiatów są tysiące, Bzyczą miedzy nimi Pszczoły pracujące.
Ref.Wiosna! Wiosna!
Z daleka bociany Do Polski wracają, Wysoko w swych gnazdach Jajka już składają. Promienie słoneczka Przeciągają cienie, Niedźwiedzia w jaskini Czeka przebudzenie.
Ref. Wiosna! Wiosna!
![n1jpg [250x333] n1jpg [250x333]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84550/zdjecia/n1.jpg)
![n2jpg [400x300] n2jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84550/zdjecia/n2.jpg)
![n3jpg [250x333] n3jpg [250x333]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84550/zdjecia/n3.jpg)
![n4jpg [150x266] n4jpg [150x266]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84550/zdjecia/n4.jpg)
![n5jpg [150x266] n5jpg [150x266]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84550/zdjecia/n5.jpg)
![n6jpg [400x190] n6jpg [400x190]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84550/zdjecia/n6.jpg)
![n7jpg [400x225] n7jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84550/zdjecia/n7.jpg)
![n8jpg [400x225] n8jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84550/zdjecia/n8.jpg)
![n9jpg [400x238] n9jpg [400x238]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84550/zdjecia/n9.jpg)
![n10jpg [400x251] n10jpg [400x251]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84550/zdjecia/n10.jpg)
![n11jpg [400x225] n11jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84550/zdjecia/n11.jpg)
![n12jpg [400x225] n12jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84550/zdjecia/n12.jpg)
![n13jpg [400x225] n13jpg [400x225]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84550/zdjecia/n13.jpg)
![n14jpg [400x300] n14jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84550/zdjecia/n14.jpg)