PROPOZYCJE ZABAW NA
PONIEDZIAŁEK
Drogie Dzieci, w tym tygodniu dowiemy się jak dbać o nasza planetę i dlaczego to jest takie ważne?
- Wprowadzenie nowej linii graficznej. (ZAŁ. NR 1) rozwijanie sprawności manualnej.
- POCZYTAJ MI MAMO: Słuchanie wiersza J. Sikiryckiego pt.: „Sznurek Jurka” ( ZAŁ. NR 2) Rozmowa z dzieckiem na temat treści wiersza:
- Jak oceniasz postępowanie Jurka?
- Jak śmieci znalazły się na boisku?
- Co zrobili Jaś i Ola?
- Co się stało z boiskiem?
- Czy Jurek przewidział konsekwencje wyrzucenia przez siebie poplątanego sznurka?
- Czy znasz miejsca przeznaczone na odpady
- WYJAŚNIENIE POJĘĆ : „odpady”, „segregacja”, „recykling”
Odpady- nieużyte produkty wyrzucone przez ludzi.
Segregacja – sposób gromadzenia odpadów polegający na podziale ze względu na rodzaj materiału, z którego zostały wykonane
Recykling- powtórne wykorzystanie danego rodzaju materiału po odpowiedniej obróbce.
- CZAS SIĘ PORUSZAĆ przy piosence M. Jeżowskiej „Moja planeta”
(ruch improwizowany) YouTube https://www.youtube.com/watch?v=DwrJ5lFKpho
- „ZAGADKOWE PRZEDMIOTY” - zabawa rozwijająca zmysł dotyku.
Dziecko siedzi na dywanie mając zawiązane chustą oczy, ,musi zgadnąć co to za przedmiot i z jakiego surowca został wykonany np. (jednorazowa reklamówka, opakowanie po jajkach, opakowanie po szamponie, folia aluminiowa, kubek jednorazowy, puszka po mleku w proszku, słoiki, butelki szklane i plastikowe po napojach, gazety, rolka po papierze toaletowym, puszka po napoju, opakowanie po jogurcie, zużyte baterie, listek po lekarstwach).
DLA CHĘTNYCH:
- Propozycja pracy plastycznej „ Jak będzie wyglądać nasza Ziemia za 100 lat”
Dziecko wypowiada się na temat przyszłości Ziemi. Następnie stara się narysować jak wyobraża sobie naszą planetę ZA 100 lat.
- Segregujemy odpady. Wytnij rysunki przedstawiające śmieci i przyklej pod odpowiednim pojemnikiem .(ZAŁ.NR 3)
- Propozycje bajek edukacyjnych na kanale YouTube do wyboru:
https://www.youtube.com/watch?v=uWLFOUKkzGA
https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ&t=455s
PRZYPOMINAMY :
- Rozmawiajmy z dziećmi nt. higieny – uwrażliwiajmy na dokładne mycie rąk.