PROPOZYCJE ZABAW I ZADAŃ

Wprowadzenie do tematu „W świecie muzyki”

 

Drogie Dzieci, w tym tygodniu przeniesiemy się w magiczny świat muzyki spróbujemy pojęcia muzyczne, poznać instrumenty i wesoło bawić się z muzyką - zapraszamy:

  1. Wprowadzenie nowej linii graficznej. (karta pracy 1)
  2. Poczytaj mi mamo: słuchanie opowiadania M. Orłoń  „Zbuntowana Orkiestra” (karta - zał. 2)

Rozmowa na temat treści opowiadania - rozumienie treści, zapamiętanie nazw instrumentów, poznawanie pojęć związanych z muzyką, ocena zachowania bohaterów opowiadania, zabawy słownikowe z wykorzystaniem pojęć muzycznych z utworu. Przykładowe pytania:

-        Jakie instrumenty występowały w utworze?

-        Co robi dyrygent? Do czego służy batuta?

-        Czy instrumenty postąpiły dobrze?

-        Spróbuj wyjaśnić zaznaczone w tekście pojęcia (wyrazy te można wykorzystać do głoskowania, próbny pisania itp.)

  1. Zabawa ruchowa „Jestem muzykantem konszabelantem”- naśladowanie ruchem i głosem gry na wybranym instrumencie. Propozycja zabawy muzycznej na YouTube: 
  2. Zabawy muzyczno - ruchowe:

https://www.youtube.com/watch?v=or-xxFjWMy0 Jestem Muzykantem  Bartłomiej Abramowicz

-        „Na czym gram” - dziecko naśladuje grę na wybranym instrumencie, rodzic odgaduje i na przemian

-        „Pokój pełen dźwięków” - dziecko otrzymuje patyczek, ołówek i szuka różnych źródeł dźwięków np. podłoga , kaloryfer, o siebie , o powierzchnię plastikową itp.(może określać rodzaj dźwięku – głuchy, twardy, głośny, cichy itp.)

-        „Dyrygent” - włączmy dowolną muzykę dziecko dyryguje do rytmu: szybko, wolno

-         „Słuchaj uważnie” - prowadzący uderza w dłonie kilka razy, dziecko liczy i podaje ilość słyszanych dźwięków lub wybiera obrazek z liczbą głosek lub sylab wystukanych

-        „Taniec z chustką lub apaszką” - improwizacja ruchowa do dowolnie wybranej muzyki – inwencja twórczo - ruchowa)

  1. Dźwięki i odgłosy- instrumenty muzyczne na kanale  YouTube dźwięki i odgłosy - instrumenty muzyczne do wyboru:

https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo

https://www.youtube.com/watch?v=uBBsGM-SmnQ

 

  1. DLA CHĘTNYCH ZADANIA DODATKOWE - karty pracy do wyboru:

-        Ćwiczenia w liczeniu: pokoloruj tyle ile … (karta pracy nr 3)

-        Rysuj po śladach instrumenty. Nazwij każdy z nich. (karta pracy nr 4)

-        Jeśli potrafisz  to pisz literę H (karta pracy nr 5)

Pobierz LINIA GRAFICZNA

Pobierz OPOWIADANIE

Pobierz POKOLORUJ

Pobierz RYSUJ PO SLADACH

Pobierz PISANIE LITERY H