POMYSŁY ZABAW NA WTOREK
- MEMORY przedstawiające symbole świąteczne – przypominamy sobie treści w oparciu o film edukacyjny (proponowany w poniedziałek): ćwiczenie refleksu i
- spostrzegawczości. Spróbuj
w jak najkrótszym czasie połączyć obrazki. Skorzystaj z podanego linku:
https://wordwall.net/pl/resource/1138353/edukacja-przedszkolna/dobierz-w-pary-i-nazwij-wielkanoc
- W KRAINIE PANA ALFABETA (załącznik) - swoją przygodę ma literka „h H”.
W oparciu o treść opowiadania odpowiedz zdaniami na pytania:
- Kto pojawił się u literki H?
- O czym marzył hipopotam?
- Jaki problem miał hipopotam i dlaczego?
- Na jaki pomysł wpadły literki z panem Alfabetem?
- Po wypowiedziach przypominamy sobie jakie wyrazy zaczynały się na głoskę „H” w treści opowiadania.
- Szukamy innych wyrazów (ćwiczenie słuchu):
- zaczynających się na głoskę „h” (np. herbata, hiena, hala, hak, huk, Hałas, Hela, Hania, huśtawka, hiacynt, chorągiewka, halabarda, hotel, hipopotam itp.)
- Prezentujemy wygląd literki „h H” małej i wielkiej drukowanej i pisanej (karta pracy1)
- Wyjaśniamy dzieciom, że literka H jest wyjątkowa, bo słyszymy H, ale w niektórych wyrazach możemy pisać ją inaczej – w połączeniu z literką „c” – „ch”, np. kuchnia, kucharka– zasady pisowni poznamy w szkole
- określamy różnice i podobieństwo do innych liter
- Piszemy literkę H – (karta pracy nr 2)
- Kształt liter można utrwalić poprzez:
- podkreślenie litery w tekście
- kreślić na tacy wysypanej mąką, solą lub kaszą (potrząśnięcie tacą spowoduje zmazanie litery i możliwość ponownego pisania)
- pisać na karcie pracy po śladzie i w liniaturze
- Jeśli dajemy dziecku kartę pracy to musimy pamiętać, że dziecko powinno przyjąć prawidłową postawę i prawidłowo trzymać przybory do pisania –nie powinno nabywać i utrwalać złych nawyków
- WYLICZANKA z „H” (załącznik z opowiadaniem) – tam znajduje się pomysł na zabawę
z wyliczanką. - GIMNASTYKUJEMY SIĘ (dbamy o bezpieczeństwo!!!) :
Warianty zabaw można dowolnie zmieniać w zależności od warunków lokalowych lub terenu.
Po zakończeniu zawodów drużyny zliczają swoje punkty. Otrzymują upominki za udział w zabawie.
- ZABAWY RUCHOWE „Wielkanocne zawody” - rodzic z dzieckiem tworzy drużynę. Za każde poprawnie wykonane zadanie gracze zdobywają punkt – np. czekoladowe jajko.
- Zabawa z regułami na powitanie „Kurczaki do domu”.
Rodzice stoją w kole twarzą na zewnątrz, trzymają się za ręce – tworzą kurnik, dzieci – kurczaki – biegają na zewnątrz koła. Gdy pojawi się lis – nauczyciel – dzieci wbiegają do kurnika. Rodzice szczelnie zamykają koło, żeby lis nie dostał się do środka. Zabawę powtarzamy kilka razy.
- „Bieg kur z kurczakami” – rodzic i dziecko mają nogi związane ze sobą za pomocą skakanki/chustki, gumki. Biegną razem do wyznaczonego celu.
- „Zające” – dziecko i rodzic mają między kolanami włożone woreczki. Skaczą lub biegną
w parach do celu.
- „Slalom baranków” – dziecko i rodzic trzymają się za ręce. Biegną między pachołkami do wyznaczonego celu.
- „Turlamy jajeczka” – dziecko rozpoczyna zabawę. Turla laską zrobioną ze zwiniętej w rulon gazety małą piłkę (lub zrobioną kulkę z gazety, papieru toaletowego). W połowie trasy przekazuje pałeczkę rodzicowi, który turla piłkę do wyznaczonego miejsca.
- „Skoki zająca” – zabawę rozpoczyna rodzic. Pokonuje trasę, skacząc w miarę lekko - nogi związane luźno chustką (lub w worku – jeśli jest ogródek). W połowie następuje zamiana. Dziecko skacze do mety.
DLA CHĘTNYCH:
- Piszemy literę H w liniaturze (karta pracy 2)
- Zabawy matematyczne – (karta pracy 3)
PRZYPOMINAMY:
- Czy umiesz już wiązać kokardkę?
- Bawimy się przy piosenkach (do wyboru):
Śpiewające Brzdące - Hopla, hopla! Piosenki dla dzieci
Śpiewające Brzdące - Żółty kurczaczek Piosenki dla dzieci
Śpiewające Brzdące - Kurka i pisanki - Piosenki dla dzieci
Pobierz Opowiadnie z literką H
Pobierz "Zadanie Matematyczne"