PROPOZYCJE ZABAW I ZADAŃ NA ŚRODĘ

  1. PRIMA APRILIS - oznacza dosłownie pierwszy dzień kwietnia, dzień żartów. Ten obyczaj obchodzony jest w wielu krajach świata. Polega on na robieniu żartów, celowym wprowadzaniu w błąd, nabierania kogoś, konkurowaniu w próbach sprawienia, by inni uwierzyli w coś nieprawdziwego. Tego dnia
    w wielu mediach pojawiają się różne żartobliwe informacje. Sprawcie aby ten dzień był pełen dobrego humoru (mimo sytuacji w jakiej wszyscy jesteśmy).

 

  1. Poznajemy nazwę nowego miesiąca i przysłowie z nim związane:

„Kwiecień plecień - bo przeplata, trochę zimy - trochę lata” – pomyśl co to znaczy?

 

  1. POZYSKUJEMY WIADOMOŚCI na temat zwierząt hodowanych na wsi – możemy ich poszukać
    w książkach, encyklopediach zwierząt  oraz  poprzez filmy na kanale YouTube (do wyboru):

Jak wyglądają i jakie dźwięki wydają zwierzęta?

-        Zwierzęta na wsi- odgłosy zwierząt dla dzieci..Farm Animal ...

-        Odgłosy zwierząt krowy | Filmy o krowie dla dzieci | Miumiu Kids

-        https://view.genial.ly/5e7b8aafabac3b0e39b13004/presentation-wiejskie-podworko?fbclid=IwAR0p-x47g0iihKs4TvXtxOgQyYj0A6FhuyjkzpFOmHJzSO

Skąd się bierze mleko?

-        Jak produkowane jest mleko

-        Skąd się bierze mleko?

Co wiemy o koniach ?

Wszystko o koniach – karmienie

 

  1. GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA ,,Szalone źrebaki” (poniżej)

 

  1.  „SKOJARZENIA”- zabawa słowna - dorosły podaje wyraz, a dziecko wymienia wyrazy, które się z nim kojarzą np.:
    Mleko - krowa, kefir, masło, jogurt itd.

Koń – grzywa, ogon, bieganie, lejce itd.

Kura – jajko, pisklę, pióra, pazury  itd. 

Uczestnicy mogą gromadzić punkty za każde skojarzenie. Zabawa pozwala na: utrwalenie wiadomości, rozwija umiejętność liczenia w dowolnym zakresie (do punktacji można wykorzystać guziki, klamerki do prania przypinane na krawędź  pudełka  itp.

 

  1. PROPOZYCJE PRACY PLASTYCZNEJ: wykonanie makiety pastwiska, gospodarstwa na wsi.
    W tym celu dziecko może skonstruować budynki gospodarcze z posiadanych klocków. Postacie zwierząt wykonać z plasteliny, pokolorować zamieszczone sylwety zwierząt (karta pracy) lub narysować samodzielnie i wyciąć. Można skorzystać z pomysłów na stronie internetowej: zwierzątka z rolek po papierze toaletowym,  a może uruchomicie swoją wyobraźnię?

 

  1. DLA CHĘTNYCH:

-        Gdzie mieszkają te zwierzęta? (karta pracy)

-        Od kogo pochodzą podane produkty (karta pracy)

-        „Kto jest najważniejszy?”-  treść opowiadania

-        „Kogut – rysowanie po śladzie” (karta pracy)

-        Zdrowe kanapki - samodzielne dekorowanie kanapek różnymi gatunkami serów z dodatkami i bez.

-        Rozpoznawanie smakiem różnych produktów mlecznych: masło, żółty ser, biały ser, ser topiony, śmietana, jogurt, serek homogenizowany.

 

  1. PRZYPOMINAMY:

-        Śpiewamy i improwizujemy ruchem piosenki pt. „Idziemy do ZOO” lub „Dżungla”,  „Dziadek fajną farmę miał” (Śpiewanki.tv - piosenki dla dzieci) na kanale YouTube

 

,,SZALONE ŹREBAKI”- ćwiczenia logopedyczne usprawniające motorykę warg, rozwijające motorykę języka, wzmacniające mięśnie podniebienia miękkiego

Rodzic mówi:                                           Dziecko ćwiczy:

-        Małe źrebaczki wyszły na spacer - spokojnie klaszcze językiem

-        Radośnie parskały - parska delikatnie złączonymi i wysuniętymi do przodu ustami

-        Pędem puściły się na ogromną łąkę - porusza szczęką naśladując żucie

-        Wreszcie  zatrzymały się - nadyma oba policzki

-        żeby spróbować pysznej trawy          - oblizuje usta

-        Ale jest pyszna           - naśladuje ruch ssania cukierka czubkiem języka

-        Najlepsza na świecie - szybko klaszcze językiem

-        Źrebaczki znowu radośnie biegały - nabierają mocno powietrze nosem i wydycha ustami

-        Ojej! Jestem już zmęczony     wracajmy do domu! - spokojnie klaszcze językiem,                                                                            

-        Źrebaczki powoli wróciły do stajni i grzecznie poszły spać - chrapie głośno