POZNAJEMY ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE:

  1. Obejrzyj  film o zwierzętach egzotycznych - obserwuj ich budowę, sposób poruszania się
    i zwyczaje – YouTube „Encyklopedia zwierząt dla dzieci/filmy edukacyjne po polsku” lub „Zwierzęta w ZOO”
  2. Rozwiąż zagadki:

Mówią, że on chowa głowę w piasku gdy, go strach napotka.

Wszystkim ręczę mocnym słowem, że to tylko plotka.

 

W rzece zwanej Nilem żyją... drapieżne i krnąbrne.

Zmyślił ktoś, że płaczą, łzy roniąc ogromne. 

 

Co to jest za piękne zwierzę, które stojąc na parterze,

hen wysoko paczkę poda, nie gramoląc się po schodach.

Może zetrzeć kurz na szafach. To na pewno jest ....

 

  1. ZABAWY Z LITERKAMI:
  • Jeśli potrafisz pisz literkę „ł,Ł” na załączonej karcie pracy
  • Skreśl w ramce co drugą literę od lewej strony a otrzymasz nazwy zwierząt – połącz ramkę
    z odpowiednim obrazkiem

L

U

E

S

W

A

                              

M

I

A

K

Ł

S

P

R

A

Y

 

S

F

Ł

Z

O

P

Ń

E

 

K

E

A

G

N

Ł

G

S

U

W

R

Y

 

  • WYLICZANKA z  „Ł” – (ćwiczenie pamięci i poprawnej wymowy)

Raz  Łakomczuch u swej cioci

Połknął wielki wór łakoci.

Teraz w łóżku łyka łzy.

Kto jest łakomczuchem? – Ty!

 

  1. Poznajemy piosenki:  „YouTube - Hit Dziecięce Przeboje- Idziemy Do ZOO (teledysk) „Dżungla, dżungla” (do improwizacji ruchowej)

Ref.: Idziemy do ZOO, ZOO, ZOO (2x)

        Idziemy do ZOOOOOOO, ZOO, ZOO, ZOO (bis)

W pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop (2x)

Za ogony siebie łapią i na linach się bujają,

W pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop

A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj (2x)

Ciągle skrzeczą, piszczą, wrzeszczą

Daj mi loda, ciastko, żelka

A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj, daj, daj!

 

Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup (2x)

Bo tak już jest to zrobione

trąbą piją wodę słonie: chlup, chlup, chlup.

No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi. (2x)

Nie wiadomo wciąż dlaczego humor dopisuje hienom

No a hieny wciąż się śmieją: hi,hi,hi,hi,hi!

 

Więcej pomysłów do zabaw z dziećmi  i ciekawe karty pracy można znaleźć na stronie MEN www.gov.pl/web/zdalnelekcje  (oddział przedszkolny)

DŻUNGLA, DŻUNGLA

Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla,

poplątane zwoje dzikich lian.

Mieszka sobie w bambusowej chatce

Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.

 

Ref:

Strusie mu się w pas kłaniają,

Małpy na ogonach grają.

 Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

 

 Ambo, Sambo doskonale znam go,

węża się nie boi ani lwa.

Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców,

w dłoni coś smacznego zawsze

ZABAWA RYTMICZNA Z PRZYSŁOWIEM

„W marcu jak w garncu przysłowie znamy – zimę żegnamy, wiosnę witamy” z wykorzystaniem symboli graficznych. Zabawa ćwiczy spostrzeganie (śledzenie szeregu figur z jednoczesnym mówieniem), rozwija koncentrację uwagi oraz cierpliwość.

Co jest potrzebne?

-        Dobrze opanować pamięciowo treść przysłowia

-        6 kwadratów  (10x10cm) i 8-10 prostokątów (5x10cm)  w jednym kolorze

Przebieg:

-        Przysłowie mówimy dzieląc je na sylaby, jednocześnie pokazując na symbole graficzne

-        Kwadrat – oznacza, że sylabę mówimy dłużej, prostokąt – mówimy krótko

-        Na stole układamy w szeregu figury (kartoniki)  i mówimy przysłowie w rytmie pokazując palcem kartonik np.

 

 

 

W maaar- cuuu    jak-wgaarn-cuu  prz - sło – wie- zna –my  

Wiooo    - snęę    wi –taaa - myyy   Zi  - mę  -  że - gna – my

-        Układ figur można zmieniać dowolnie ale trzeba pamiętać, że każda sylaba przypada na jeden kartonik.

-        Następnym razem można wyklaskiwać rytm śledząc wzrokiem układ graficzny.