PROPOZYCJE ZABAW NA PONIEDZIAŁEK: 1. Zwierzęta na wsi – wzbogacenie słownika czynnego i wiadomości nt. zwierząt hodowlanych
- Spójrz na obrazki i powiedz jak nazywają się dorosłe i małe zwierzęta (np. krowa – cielę, owca-jagnię itd.) – jeśli nie wiesz poproś o pomoc rodzica (załącznik 1)
- Utrudniona wersja zabawy to „Samce, samice, młode” np.:
klacz - ogier – źrebak, krowa – byk – cielę, cap-koza, kozioł – koza - koźlę itd.
2. Obejrzyj film na kanale YouTube (nazywaj zwierzęta i poznaj dźwięki jakie wydają)- propozycje:
- Julek w zagrodzie wujka Józia. Głosy zwierząt.
- Odgłosy zwierząt dźwięki jakie wydają zwierzęta BZYK.tv
- Odgłosy zwierząt domowych, farma, na wsi - dźwięki jakie wydają zwierzęta - nauka zabawa dla dzieci 3. Labirynt: Znajdź drogę zwierząt do zagrody (karta pracy) 4. ODGŁOSY ZWIERZĄT ćwiczenia słownikowe i dźwiękonaśladowcze:
- kura (co robi?) gdacze (jak?) – ko, ko, ko
- kaczka kwacze – kwa, kwa, kwa
- gęś syczy – sssy, sssy, sssy
- kogut pieje – kukuryku
- krowa ryczy – muuu, muuu, muuu
- świnia kwiczy – kwi, kwi, kwi
- kot miauczy – miau, miau, miau
- pies szczeka – hau, hau, hau
- koza meczy – mee, mee, mee
- koń rży – ihaa, ihaa, ihaa
- indyk gulgocze – gul, gul, gul 5. Rozwiąż zagadki słowne (poniżej)
Co to za damy żyją w chlewiku?
Grube, różowe, jest ich bez liku.
Małe oczka, krótkie ryjki mają
i zawsze chrum, chrum, chrumkają.
Kiedy pędzę, galopuję,
powiew wiatru w nozdrzach czuję.
Jeśli cukru kostkę dasz,
miejsce na mym grzbiecie masz.
Czarne, białe i łaciate,
spotkasz je na łące latem,
nikt przed nimi nie ucieka,
dać Ci mogą dużo mleka. 6. ŚPIEWAMY I BAWIMY SIĘ przy piosence pt. „DZIADEK FAJNĄ FARMĘ MIAŁ” – (Śpiewanki.tv - piosenki dla dzieci) na kanale YouTube 7. DLA CHĘTNYCH
- Poznajemy linię graficzną (rodzic napisze wam wzór).
- Bawimy się z cyferką 9 (karta pracy). 8. Prowadzimy kalendarz pogody (wzór w załączeniu)- zabawa polega na tym, że każdego dnia
- o stałej porze dziecko może samodzielnie rysować symbole pogody na kartce lub przygotować sobie kartoniki z symbolami pogody do wielokrotnego użytku i przypinać na kartę pracy (np. za pomocą klamerki, taśmy, klejącej masy plastycznej itp. W ten sposób dziecko uczy się systematyczności, utrwala dni tygodnia, nazwę bieżącego miesiąca i pory roku, z pomocą dorosłego wzbogaca słownictwo. 9. PRZYPOMINAMY:
- Obserwujemy założone hodowle roślinek.
- Utrwalamy: Śpiewamy i improwizujemy ruchem piosenki pt. „Idziemy do ZOO” lub „Dżungla”