PROPOZYCJE ZABAW NA PONIEDZIAŁEK:                                      1.  Zwierzęta na wsi – wzbogacenie słownika czynnego i wiadomości nt. zwierząt hodowlanych

-        Spójrz na obrazki i powiedz jak nazywają się dorosłe i małe zwierzęta (np. krowa – cielę, owca-jagnię itd.) – jeśli nie wiesz poproś o pomoc rodzica (załącznik 1)

-        Utrudniona wersja zabawy to „Samce, samice, młode” np.:

klacz - ogier – źrebak,     krowa – byk – cielę, cap-koza,    kozioł – koza - koźlę  itd.

2.  Obejrzyj film na kanale YouTube  (nazywaj zwierzęta i poznaj dźwięki jakie wydają)- propozycje:

-        Julek w zagrodzie wujka Józia. Głosy zwierząt.

-        Odgłosy zwierząt dźwięki jakie wydają zwierzęta BZYK.tv

-        Odgłosy zwierząt domowych, farma, na wsi - dźwięki jakie wydają zwierzęta - nauka zabawa dla dzieci                                                                                     3.  Labirynt: Znajdź drogę zwierząt do zagrody (karta pracy)                           4.  ODGŁOSY ZWIERZĄT ćwiczenia słownikowe i dźwiękonaśladowcze:

-        kura (co robi?) gdacze (jak?) – ko, ko, ko

-        kaczka kwacze – kwa, kwa, kwa

-        gęś syczy – sssy, sssy, sssy

-        kogut pieje – kukuryku

-        krowa ryczy – muuu, muuu, muuu

-        świnia kwiczy – kwi, kwi, kwi

-        kot miauczy – miau, miau, miau

-        pies szczeka – hau, hau, hau

-        koza meczy – mee, mee, mee

-        koń rży – ihaa, ihaa, ihaa

-        indyk gulgocze – gul, gul, gul                                                                         5.  Rozwiąż zagadki słowne (poniżej)

Co to za damy żyją w chlewiku?

Grube, różowe, jest ich bez liku.

Małe oczka, krótkie ryjki mają

i zawsze chrum, chrum, chrumkają.

 

Kiedy pędzę, galopuję,

powiew wiatru w nozdrzach czuję.

Jeśli cukru kostkę dasz,

miejsce na mym grzbiecie masz.

 

Czarne, białe i łaciate,

spotkasz je na łące latem,

nikt przed nimi nie ucieka,

dać Ci mogą dużo mleka.                                                                                          6.  ŚPIEWAMY I BAWIMY SIĘ przy piosence pt. „DZIADEK FAJNĄ FARMĘ MIAŁ” – (Śpiewanki.tv - piosenki dla dzieci) na kanale YouTube                              7.  DLA CHĘTNYCH

-        Poznajemy linię graficzną (rodzic napisze wam wzór).

-        Bawimy się z cyferką 9 (karta pracy).                                                         8.  Prowadzimy kalendarz pogody (wzór w załączeniu)- zabawa polega na tym, że każdego dnia 

  1. o stałej porze dziecko może samodzielnie rysować symbole pogody na kartce lub przygotować sobie kartoniki  z symbolami pogody do wielokrotnego użytku i przypinać na kartę pracy (np. za pomocą klamerki, taśmy, klejącej masy plastycznej itp. W ten sposób dziecko uczy się systematyczności, utrwala dni tygodnia, nazwę bieżącego miesiąca i pory roku, z pomocą dorosłego wzbogaca słownictwo.                                                                                                    9.  PRZYPOMINAMY:

-        Obserwujemy założone hodowle roślinek.

-        Utrwalamy: Śpiewamy i improwizujemy ruchem piosenki pt. „Idziemy do ZOO” lub „Dżungla”