PROPOZYCJE ZABAW NA CZWARTEK:
Dzisiaj wprowadzamy znak odejmowania „ – ”
- RYMOWANKA – ćwiczenie słownikowe i pamięci. Do każdego wersu dziecko może wymyślić ruch (gest) – wpływa to na szybsze zapamiętywanie.
Gdy świerszczyk śpiewa - w duszy mi gra,
Gdy wiatr powiewa - śpiewam la la,
Gdy lasek szumi słucham go, bo tam
Najwięcej dźwięków na świecie mam.
- ZABAWY MATEMATYCZNE - odejmowanie z wykorzystaniem spinaczy do bielizny i paska:
- Masz 5 przypiętych spinaczy zdejmij 3 - ile ci zostało?
- Masz 10 przypiętych spinaczy zdejmij 2 - ile ci zostało?
- Na pasku jest 5 spinaczy ma nie być żadnego - ile zdjąłeś?
- Masz 7 przypiętych spinaczy zdejmij 4 - ile Ci zostało? Teraz zrób to sam - (karta - zał. 1)
- ZABAWA RUCHOWA - połączona z utrwalaniem stron ciała (lewa, prawa): można dać dziecku frotkę na lewą rękę. Dziecko porusza się zgodnie z instrukcją osoby dorosłej. Kiedy już dobrze orientuje się w kierunkach to zabawę można utrudnić zawiązując oczy chustką (oczywiście trzeba zachować bezpieczeństwo):
- idź w prawo 2 kroki… idź do przodu 3 kroki, idź do tyłu 1 krok, idź 5 kroków w lewo, itd.
- CZAS SIĘ PORUSZAĆ:
- Butelkowy slalom: uważacie, że poruszanie się slalomem jest łatwe? To spróbujcie to zrobić
z zawiązanymi oczami! Ta zabawa poprawia koncentrację, ćwiczy zapamiętywanie i koordynację ruchową. Zadanie polega na przejściu w taki sposób, aby nie przewrócić żadnej z butelek. Gdy uda mu się przejść poziom, dokładacie kolejną przeszkodę i tak do momentu, aż skończą Wam się w domu plastikowe butelki.
- Tor przeszkód: każde dziecko uwielbia tor przeszkód! Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać!
- Improwizacje ruchowe przy muzyce - można ćwiczyć razem z postaciami
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA skaczemy, biegniemy
- DLA CHĘTNYCH:
- Zabawa z czytaniem (karta - zał. 2)
- Praca kreatywna (ożyw nutkę) - (karta - zał. 3) wykorzystując dowolny materiał plastyczny (plastelina, bibuła, kredki, makarony itp.) przekształć nutkę w „coś” lub w „kogoś”.
Pochwal się z nami swoim pomysłem.
- PRZYPOMINAMY:
- Rozmawiajmy z dziećmi nt. higieny – uwrażliwiamy na dokładne mycie rąk. Pomoże w tym film instruktażowy z wierszykiem – rymowanką dla dzieci na kanale YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=cEWy_jsOTtI