PROPOZYCJE ZABAW NA CZWARTEK:

Dzisiaj wprowadzamy znak odejmowania  „ – ”

  1. RYMOWANKA – ćwiczenie słownikowe i pamięci. Do każdego wersu dziecko może wymyślić ruch (gest) – wpływa to na szybsze zapamiętywanie.

Gdy świerszczyk śpiewa - w duszy mi gra,

Gdy wiatr powiewa - śpiewam la la,

Gdy lasek szumi słucham go, bo tam

Najwięcej dźwięków na świecie mam.

  1. ZABAWY MATEMATYCZNE - odejmowanie z wykorzystaniem spinaczy do bielizny i paska:

-        Masz 5 przypiętych spinaczy zdejmij 3 - ile ci zostało?

-        Masz 10 przypiętych spinaczy zdejmij 2 - ile ci zostało?

-        Na pasku jest 5 spinaczy ma nie być żadnego - ile zdjąłeś?

-        Masz 7 przypiętych spinaczy zdejmij 4 - ile Ci zostało?                                                           Teraz zrób to sam - (karta - zał. 1)

 

  1. ZABAWA RUCHOWA - połączona z utrwalaniem stron ciała (lewa, prawa): można dać dziecku frotkę na lewą rękę. Dziecko porusza się zgodnie z instrukcją osoby dorosłej. Kiedy już dobrze orientuje się w kierunkach to zabawę można utrudnić zawiązując oczy chustką (oczywiście trzeba zachować bezpieczeństwo):

-        idź w prawo 2 kroki…   idź do przodu 3 kroki, idź do tyłu 1 krok, idź 5 kroków w lewo, itd.

  1. CZAS SIĘ PORUSZAĆ:

-        Butelkowy slalom: uważacie, że poruszanie się slalomem jest łatwe? To spróbujcie to zrobić
z zawiązanymi oczami! Ta zabawa poprawia koncentrację, ćwiczy zapamiętywanie i koordynację ruchową. Zadanie polega na przejściu w taki sposób, aby nie przewrócić żadnej z butelek. Gdy uda mu się przejść poziom, dokładacie kolejną przeszkodę i tak do momentu, aż skończą Wam się w domu plastikowe butelki.

-        Tor przeszkód: każde dziecko uwielbia tor przeszkód! Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać!

-        Improwizacje ruchowe przy muzyce - można ćwiczyć razem z postaciami

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA skaczemy, biegniemy

 

  1. DLA CHĘTNYCH:

-        Zabawa z czytaniem (karta - zał. 2)

-        Praca kreatywna (ożyw nutkę) - (karta - zał. 3) wykorzystując dowolny materiał plastyczny (plastelina, bibuła, kredki, makarony itp.) przekształć nutkę w „coś” lub w „kogoś”.
Pochwal się z nami swoim pomysłem.

  1. PRZYPOMINAMY:

-        Rozmawiajmy z dziećmi nt. higieny – uwrażliwiamy na dokładne mycie rąk. Pomoże w tym film  instruktażowy z wierszykiem – rymowanką dla dzieci na kanale YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=cEWy_jsOTtI 


Pobierz ODEJMOWANIE

Pobierz CZYTANIE I REBUSY

Pobierz NUTKA