PROPOZYCJE ZABAW I ZAJĘĆ NA WTOREK 21.04.2020r.

Dzisiaj dzień „W Krainie Pana Alfabeta” – przygoda literki „f F”

 

  1. Najpierw mała rozgrzewka - ćwiczymy spostrzegawczość i zapamiętywanie: MEMORY przedstawiające symbole pogody - skorzystaj z podanego linku:

http://scholaris.pl/resources/run/id/49346

  1. „Przygoda literki F”. W oparciu o treść opowiadania odpowiedz zdaniami na pytania (zał. nr 1):

-        Co chciała zrobić z fotelem literka F?

-        Dlaczego fotel zaczął latać?

-        Co robiła literka F, kiedy latała na fotelu?

-        Jaki kłopot miała literka?

-        W jaki sposób udało się literce wylądować?

  • Po wypowiedziach przypominamy sobie  jakie wyrazy zaczynały się na głoskę „f” w treści opowiadania (fotel, fioletowy, foka, filiżanka, falbanka, fistaszki, fontanna, figa, flaga, fotografia)
  • Szukamy innych wyrazów (ćwiczenie słuchu):

-        zaczynających się na głoskę „f” - np. Franek, fotel, futro, flet, firany, fryzjer,  itp.

-        kończących się na głoskę „f” – klif, kilof

-        mających w środku głoskę „f”  - szafa, Rafał, kaloryfer, rafa,

-        Prezentujemy wygląd literki „f F” małej i wielkiej drukowanej i pisanej (zał. nr 2)

-        Wyjaśniamy dzieciom, że literka „f” jest wyjątkowa. Jest bardzo wysoką literką, bo w zeszycie
z liniami piszemy ją aż przez 3 pola. Ale literka mała i wielka bardzo się różnią wyglądem.

  • Piszemy literkę f F  – (zał. nr 3)
  • Kształt liter można utrwalić poprzez:

-        podkreślenie litery w tekście

-        kreślić na tacy wysypanej mąką itp.  pisać na karcie pracy po śladzie i w liniaturze

  1. Ćwiczenie pamięci „Wyliczanka z  „F” (załącznik z opowiadaniem)
  2. GIMNASTYKUJEMY SIĘ - dbamy o bezpieczeństwo – nosimy maseczki w przestrzeni publicznej!!! Od poniedziałku możemy wychodzić na spacery  - warto zadbać o kondycję|
    i sprawność ruchową wykorzystując warunki terenowe:

-        biegi slalomem między drzewami, kamieniami itp.

-        bieg do celu i z powrotem – przybicie piątki

-        skoki przez skakankę – okazja do nauki (rozwijanie koordynacji ruchowej)

-        skoki naprzemienne z wykorzystaniem krawężników

-         „Mały ninja” lub „człowiek pająk” . Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia i precyzji - nie można dotknąć włóczki. Układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę. Należy pamiętać, żeby nie przyczepiać włóczki do rzeczy, które mogłyby spaść lub zagrozić bezpieczeństwu uczestników.

-        A to propozycja do zabawy ruchowej przy muzyce: https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M duży i mały skok – Wygibasy z naszej klasy - piosenka dla dzieci, dziecięce hity!

  1. PRZYPOMINAMY:

-        Mamy kwiecień - miesiąc kwitnących drzew i krzewów! Na spacerach obserwujcie przyrodę: życie owadów, rośliny i zmiany jakie pojawiły się w ostatnim czasie, kwiaty na drzewach ich budowę, pozytywne i negatywne wpływy człowieka na środowisko.

-        Coś dla małych i dużych do posłuchania: bajka edukacyjna

https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLsEkologiczny dom

-        Śpiewamy piosenkę M. Jeżowskiej „Moja planeta” YouTube  https://www.youtube.com/watch?v=DwrJ5lFKpho

Pobierz OPOWIADANIE

Pobierz KSZTAŁT LITERY F

Pobierz PISANIE LITERY F