PROPOZYCJE ZABAW I ZAJĘĆ NA WTOREK 21.04.2020r.
Dzisiaj dzień „W Krainie Pana Alfabeta” – przygoda literki „f F”
- Najpierw mała rozgrzewka - ćwiczymy spostrzegawczość i zapamiętywanie: MEMORY przedstawiające symbole pogody - skorzystaj z podanego linku:
http://scholaris.pl/resources/run/id/49346
- „Przygoda literki F”. W oparciu o treść opowiadania odpowiedz zdaniami na pytania (zał. nr 1):
- Co chciała zrobić z fotelem literka F?
- Dlaczego fotel zaczął latać?
- Co robiła literka F, kiedy latała na fotelu?
- Jaki kłopot miała literka?
- W jaki sposób udało się literce wylądować?
- Po wypowiedziach przypominamy sobie jakie wyrazy zaczynały się na głoskę „f” w treści opowiadania (fotel, fioletowy, foka, filiżanka, falbanka, fistaszki, fontanna, figa, flaga, fotografia)
- Szukamy innych wyrazów (ćwiczenie słuchu):
- zaczynających się na głoskę „f” - np. Franek, fotel, futro, flet, firany, fryzjer, itp.
- kończących się na głoskę „f” – klif, kilof
- mających w środku głoskę „f” - szafa, Rafał, kaloryfer, rafa,
- Prezentujemy wygląd literki „f F” małej i wielkiej drukowanej i pisanej (zał. nr 2)
- Wyjaśniamy dzieciom, że literka „f” jest wyjątkowa. Jest bardzo wysoką literką, bo w zeszycie
z liniami piszemy ją aż przez 3 pola. Ale literka mała i wielka bardzo się różnią wyglądem.
- Piszemy literkę f F – (zał. nr 3)
- Kształt liter można utrwalić poprzez:
- podkreślenie litery w tekście
- kreślić na tacy wysypanej mąką itp. pisać na karcie pracy po śladzie i w liniaturze
- Ćwiczenie pamięci „Wyliczanka z „F” (załącznik z opowiadaniem)
- GIMNASTYKUJEMY SIĘ - dbamy o bezpieczeństwo – nosimy maseczki w przestrzeni publicznej!!! Od poniedziałku możemy wychodzić na spacery - warto zadbać o kondycję|
i sprawność ruchową wykorzystując warunki terenowe:
- biegi slalomem między drzewami, kamieniami itp.
- bieg do celu i z powrotem – przybicie piątki
- skoki przez skakankę – okazja do nauki (rozwijanie koordynacji ruchowej)
- skoki naprzemienne z wykorzystaniem krawężników
- „Mały ninja” lub „człowiek pająk” . Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia i precyzji - nie można dotknąć włóczki. Układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę. Należy pamiętać, żeby nie przyczepiać włóczki do rzeczy, które mogłyby spaść lub zagrozić bezpieczeństwu uczestników.
- A to propozycja do zabawy ruchowej przy muzyce: https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M duży i mały skok – Wygibasy z naszej klasy - piosenka dla dzieci, dziecięce hity!
- PRZYPOMINAMY:
- Mamy kwiecień - miesiąc kwitnących drzew i krzewów! Na spacerach obserwujcie przyrodę: życie owadów, rośliny i zmiany jakie pojawiły się w ostatnim czasie, kwiaty na drzewach ich budowę, pozytywne i negatywne wpływy człowieka na środowisko.
- Coś dla małych i dużych do posłuchania: bajka edukacyjna
https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLsEkologiczny dom
- Śpiewamy piosenkę M. Jeżowskiej „Moja planeta” YouTube https://www.youtube.com/watch?v=DwrJ5lFKpho