PROPOZYCJE ZABAW NA
PONIEDZIAŁEK
Drogie Dzieci, w tym tygodniu będziemy mówić o bardzo ważnych dla nas sprawach. O tym, kim jesteśmy, skąd pochodzimy i o tym, o czym zawsze powinniśmy pamiętać.
1. Wprowadzenie nowej linii graficznej. (ZAŁ. NR 1) rozwijanie sprawności manualnej.
2. Poczytaj mi mamo: Słuchanie legendy „Lech Czech i Rus”( ZAŁ. NR 2) Rozmowa z dzieckiem na temat treści wiersza:
- Jak nazywali się bracia ?
- Kogo zobaczyli na polanie?
- Co spodobało się Lechowi?
- Co założył Lech na polanie?
- Jak nazywał się kraj, który założył Lech? 4. Wspólne odśpiewanie hymnu narodowego – zwrócenie uwagi na właściwą, wyprostowaną postawę. 5. Zabawy słowne:
To miejsce w którym mieszkamy, to nasza ojczyzna
To nasze państwo, każdy to przyzna.
Pod biało-czerwonymi barwami się skrywa,
Jak nasz piękny kraj się nazywa? POLSKA
Na czerwonej tarczy,
widnieje biały orzeł w koronie.
Kto tego symbolu nie zna,
niech ze wstydu zaraz spłonie. GODŁO
Powiewa ona, gdy wiatr się zerwie,
a na niej biel jest i czerwień. FLAGA
Zwie się Mazurek Dąbrowskiego,
choć Wybicki jest autorem.
Pieśnią jest państwa polskiego,
Polski trzecim jest symbolem. HYMN
- Podzielenie wyrazów( POLSKA ,HYMN, FLAGA, GODŁO) na głoski i sylaby. Rozmowa o symbolach Polski.
6. CZAS SIĘ PORUSZAĆ:
- Zabawa muzyczno – ruchowa „Flaga biało – czerwona”.
Podczas muzyki dziecko poruszają się rytmicznie po pokoju trzymając
w rękach kartki w kolorze białym i czerwonym.
Na przerwę w muzyce dziecko samodzielnie układają flagę w powietrzu lub na ziemi.- „Płynie Wisła”- zabawa bieżna.
Dziecko podaje ręce rodzicowi , tworząc węża, Razem z nim podczas ruchu powtarzają słowa: Płynie Wisła, płynie po polskiej krainie.
DLA CHĘTNYCH:
- Pokoloruj godło Polski ZAŁ.NR 3
- Znam symbole narodowe ZAŁ.NR 4
- Spacer po swojej miejscowości-oglądanie, zwrócenie uwagi na zabudowę, ruch uliczny, zabytkowe obiekty, zwiedzanie swojej miejscowości-rozmowa nt. wycieczki - dostosowany do bieżącej sytuacji w kraju.
PRZYPOMINAMY:
- przypominamy słowa HYMNU POLSKIEGO