POMYSŁY ZABAW NA WTOREK

Dzisiaj żegnamy się z Krainą Pana Alfabeta.  Ostania przygoda jaką Wam opowiemy, to przygoda  literki „z Z”. Jeśli jest słoneczna pogoda, to robimy zadania rano (jak w przedszkolu)
i wychodzimy na podwórko, do ogrodu lub na działkę pobawić się piłką. Jeśli pada deszcz to śpiewaj i poćwicz w domu przy komputerze – pomysł zabaw ruchowych zamieszczamy poniżej.

 

  1. Zaczynamy od rozgrzewki – ćwiczymy zmysł równowagi przy piosence „Równowaga”
  2. W Krainie Pana Alfabeta - swoją przygodę ma literka „z Z”.  W oparciu o treść opowiadania odpowiedz zdaniami na pytania (zał. nr 1)

https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo RÓWNOWAGA – Wygibasy z naszej klasy - piosenka dla dzieci, dziecięce hity!

  • Przypomnij sobie  jakie wyrazy zaczynały się na głoskę „z” w treści opowiadania (zamek, zarośla, zagajnik, zegar, zwierciadło, znalezisko, zajrzeć, zjeżdżalnia,  zabytek, zeszyt, zaczarowany) -ćwiczenie pamięci
  • Szukamy innych wyrazów (ćwiczenie słuchu fonematycznego):

-        zaczynających się na głoskę „z” (np. zegar, zebra, zero, ZOO, zygzak, Zosia  itp.)

-        kończących się na głoskę „z” – raz, obraz itd.

-        prezentujemy wygląd literki „z Z” małej i wielkiej drukowanej i pisanej (załącznik nr 2)

-        wyjaśniamy dzieciom, że literka „z” jest wyjątkowa. Kiedy dodamy nad nią kropkę to czytamy –„ż” jak żaba, kiedy kreseczkę - to czytamy „ź”  jak źrebak, źródełko, a kiedy postawimy  przy niej literkę „i” to czytamy „zi” jak zima, ziarno.

  • Literka „z” jest ostatnią literką w alfabecie.
  • Ożywiamy literkę „z”, rysujemy kilka rzeczy zaczynających się na głoskę „z” (załącznik nr 3)

-        kształt liter można utrwalić poprzez: podkreślenie litery w tekście, kreślić na tacy wysypanej mąką, solą lub kaszą, pisać na karcie pracy po śladzie i w liniaturze

3.      Gimnastykujemy się na podwórku lub przy ekranie:

Ø  Propozycje zabaw z piłką, balonem, kulą z gazet sklejonych taśmą lub rolką papieru toaletowego wzmocnionego taśmą, kilka patyków – rozwijamy zręczność i koordynację ruchową:

-        „Podawanie piłki górą i dołem” 5x  - pary stają do siebie plecami w odległości 30-50cm

-        „Podawanie piłki bokiem” (ręce jak najdalej wyciągane do boku) -  w prawą stronę 5x, w lewą

-        „Rzuć w górę i złap” – zaczynamy od małych wysokości i coraz wyżej. Warunek – trzeba złapać.

-        „Rzuć do mamy i złap” – jeśli są prawidłowe chwyty i rzuty można zwiększać odległości.

-        „Zanieś – przynieś”: bieg z piłką - zostawienie – powrót – przybicie piątki – bieg drugiej osoby po piłkę.

-        „Toczenie piłki” raz lewą, raz prawą ręką w slalomie (wokół kamieni, cegły, krzesła itp.)
Żeby utrudnić zadanie można toczyć piłkę za pomocą kija (jeśli dziecko potrafi to jednorącz).

-        „Piłka między kolanami” – skaczemy z piłką do celu, zastawiamy, wracamy biegiem na miejsce. Druga osoba biegnie po piłkę i powraca skacząc z nią między kolanami

-        „Przenoszenie piłki” na dwóch patykach kładziemy piłkę, próbujemy ją zanieść do celu (ręce lekko ugięte w łokciach, piłka nie może opierać się na klatce piersiowej)  

Ø  Gimnastyka przy ekranie: https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds Ćwiczenia ruchowe dla dzieci. Mały Sportowiec w DOMU

4.      „Jestem Polakiem” - uczymy się piosenki i wybieramy się w wirtualną podróż po Polsce przy piosence pt. (kanał YouTube)  https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM Niezwykłe Lekcje Rytmiki - Jestem Polakiem

  1. DLA CHĘTNYCH:

-        Piszemy literę z Z w liniaturze (załącznik nr 4)

  1. PRZYPOMINAMY:

-        Przypominamy sobie hymn Polski – pamiętamy, że hymn śpiewamy stojąc na baczność - nie można kręcić się i wiercić – Czy tak potrafisz?

Pobierz OPOWIADANIE Z LITERĄ

Pobierz KSZTAŁT LITERY

Pobierz OŻYWIANIE LITERY

Pobierz PISANIE LITERY