POMYSŁY ZABAW I ZAJĘĆ

  1. ĆWICZENIE ORTOFONICZNE – naśladowanie głosów i odgłosów. Dziecko wyraźnie powtarza fu,fu,fu Jedzie pociąg – fu, fu , fu,

Trąbi trąbka – tru, tu, tu,

A bębenek – bum, bum, bum,

Na to żabki – kum, kum, kum,

Konik człapie – człap, człap, człap,

Woda z kranu – kap, kap, kap,

Mucha bzyczy - bzy, bzy, bzy…

A wąż syczy - syy, syy, syy

Baran beczy – bee, bee, bee…

A owieczki – mee, mee, mee…

  1. ZABAWY SŁOWNE:

-        Czy wiesz jak nazywają się osoby grające na tych instrumentach?:

na fortepianie  (pianista), na trąbce (trębacz), na flecie (flecista), na gitarze (gitarzysta), na skrzypcach – skrzypek  itd.

-        Rozwiąż te zagadki:

Okrągły, brzuchaty, wśród instrumentów leży.

Zależy mu na tym, by w niego uderzyć. (bębenek)

 

Mały i cienki, cieniutkim głosem

Zagra piosenki pod twoim nosem.  (flet)

 

Zrobione są z drewna, cztery struny mają.

Gdy pociągniesz po nich smyczkiem to pięknie zagrają. (skrzypce)

 

Duża albo mała, jak u słonia zwie się.

Gdy zaczynasz w nią dmuchać melodia się niesie.(trąbka)

 

-        Prawda czy fałszrozwijanie logicznego myślenia. Dorosły mówi zdanie, a dziecko stwierdza czy to:  prawda lub fałsz.

Bębenek to okrągły instrument. (prawda)

Dyrygent to człowiek grający na trąbce. (fałsz)

Gitara to instrument strunowy.  (prawda)

Fortepian to mały instrument muzyczny.  (fałsz)

W zabawie można wykorzystywać nazwy przedmiotów lub zjawiska z otaczającego świata np. kot szczeka,  deszcz pada do góry, źrebak to dziecko krowy, itd.

 

  1. ZABAWY MANIPULACYJNE:

-        Jak zrobić instrument z czegoś, co mamy w domu możecie zobaczyć na kanale YouTube:

#Kopernikwdomu - Jak wykonać instrumenty z niczego

 

  1. ZABAWY RUCHOWE:

-        „Wirujące  koło” – chód po obwodzie koła przy akompaniamencie instrumentu zrobionego samodzielnie.  Dziecko   porusza się w rytmie granym przez rodzica – marsz, podskoki, chód na palcach. Na mocne uderzenie w instrument dzieci zmieniają kierunek ruchu.

-        ,,Popisy akrobatyczne”- rozwijające inteligencję ruchowo – wizualno – przestrzenną. Co należy zrobić: zachęć dziecko, by starało się utrzymać równowagę, przenosząc różne przedmioty z jednej części domu (lub ogrodu) do drugiej. Dziecko może próbować utrzymać piórko, książkę lub pudełko kart na dłoni, na głowie. Zaproponuj dziecku, by spacerowało szybkim krokiem z książką na głowie lub leżało na plecach z nogą uniesioną w górę i starało się utrzymać różnorodne przedmioty na stopie.

  1. DLA CHĘTNYCH:

-        Zabawy z literami, kojarzenie litery z głoską – świetna zabawa na stronie:

https://wordwall.net/pl/resource/1163756/edukacja-przedszkolna/na-jak%c4%85-liter%c4%99-zaczyna-si%c4%99-s%c5%82owo

-        Ćwiczenie spostrzegawczości (karta - zał. 1)

-        Ukryty obrazek (karta - zał. 2)

-        Polecamy stronę  https://www.polskieradio.pl/18/7073 - bajki do posłuchania – może przed snem zamiast telewizji?

 

  1. PRZYPOMINAMY:

-        Rodzice - od czwartku jest OBOWIĄZEK ZASŁANIANIA UST I NOSA (noszenia maseczek). Warto porozmawiać z dziećmi na ten temat i uwrażliwić na zasady higieny i bezpieczeństwa. 

-        Dzieci - pomagamy rodzicom w dbaniu o porządek w domu – w swoim pokoju (i nie tylko): sprzątamy zabawki, wycieramy  kurze, odkurzamy itp. Pokaż rodzicom, że jesteś Starszakiem!

BAWIMY SIĘ:

-        przy rymowankach, które poznaliśmy w tym tygodniu.

-        przy piosence „Jestem muzykantem konszabelantem”- naśladowanie ruchem i głosem gry na wybranym instrumencie. Propozycja zabawy muzycznej na YouTube: 

https://www.youtube.com/watch?v=or-xxFjWMy0 Jestem Muzykantem  Bartłomiej Abramowicz

 

ŻYCZYMY WSZYSTKIM MIŁEGO I SPOKOJNEGO WEEKENDU!


Pobierz ĆWICZENIA GRAFICZNE

Pobierz UKRYTY OBRAZEK