09.04.2021
-
Na powitanie zapraszamy do zabawy, dzięki której utrwalimy sobie dni tygodnia:
Poniedziałek – ręce całe - (pokazujemy obie ręce)
Wtorek – dźwigamy ciężki worek - (naśladowanie dźwigania worka)
Środa – swędzi mnie broda - (drapanie się po brodzie)
Czwartek – przewracanie kartek - (naśladowanie przewracania kartek w książce)
Piątek – uśmiech na dobry początek - (szeroki uśmiech)
Sobota – głaszczemy kota - (naśladowanie głaskania kota)
Niedziela – całuski dla przyjaciela - (cmokanie)
-
Słuchanie wiersza „Kolorowe kosze” Agaty Dziechciarczyk
Kolorowe kosze śmieci do nich noszę
Pięknie segreguję kolorów pilnuję.
Do żółtego kosza wrzucam plastikowe
a do niebieskiego śmieci papierowe.
Zielony pojemnik na szkło kolorowe
Czerwony połyka śmieci metalowe.
Brązowy pojemnik na odpady zielone
Wrzucę tam obierki i trawę skoszoną.
-
Rozmowa na temat segregacji śmieci
Wyjaśnienie przeznaczenia poszczególnych pojemników.
-
Następnie zapraszamy na film edukacyjny - Odpady – segregacja śmieci, recykling
https://www.youtube.com/watch?v=p60yNIYrYxE&ab_channel=AbcZabawa
wyjaśnienie dziecku trudnych słów np. recykling - jest to powtórne wykorzystywanie odpadów w celu wytworzenia nowego produktu
-
A teraz wykonamy pracę plastyczno-logopedyczną – pojemniki na śmieci – należy
pokolorować pojemniki na odpowiedni kolor następnie wydrukować i powycinać obrazki (jeżeli nie mamy możliwości wydrukowania kart pracy można wykorzystać obrazki z gazetek reklamowych) i za pomocą słomek przenieść obrazki do odpowiednich pojemników (wciągamy powietrze tak jakbyśmy chcieli napić się soku). Na koniec przeniesione obrazki można przykleić przy odpowiednim koszu – zał.1
-
Możemy wraz z dzieckiem posegregować śmieci w domu a potem wspólnie wyrzucać
je do odpowiednich pojemników w miarę możliwości
-
W nagrodę zapraszamy na grę interaktywną – ekologiczny labirynt - https://grydladzieci.edu.pl/zamyslone_wzgorze/labirynty/ekologiczny_labirynt.html