Temat dnia: Bocian
-
Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej ,, Powrót bociana” ( zał.1)
- rozmowa kierowana nt. treści ( pytania znajdują się pod tekstem opowiadania}
-
Bocian na łące- dzięcioł- bocian porusza się unosząc kolana wysoko w takt wystukiwanego rytmu na instrumencie. Na mocniejszy sygnał ,, bocian” zatrzymuje się, staje na jednej nodze i naśladuje klekot bociana ,, kle, kle” ( zabawę powtarzamy 2-3 razy nie więcej)
-
Zabawa ortofoniczna ,, Bocianie klekotanie”
Gdy rodzic wysoko podniesie rękę, dziecko głośno naśladuje klekotanie bociana ,, kle, kle”, gdy ją podniesie dziecko cichutko ,,,klekocze”
-
Dla chętnych proponuję obserwację zachowania bocianów w gnieździe na żywo:
https://www.yotube.com/watch?v=5rx-FQzFFVM
-
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy - język, wargi, żuchwę. Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczenia powtarzając je kilkakrotnie z dzieckiem- przy lustrze.
-
Fruwający ptak- dzieci dotykają czubkiem języka za górnymi i dolnymi zębami- jak ptak, który siada na gałęzi drzewa i na ziemi
-
Dziobek ptaka- dzieci wypychają wargi do przodu i na zmianę zamykają je i otwierają
-
Wysiadywanie jaj- język przyklejają za górnymi zębami, nie ruszą nim przez 30 sekund
-
Budujemy gniazdo- dzieci przesuwają język po górnej i po dolnej wardze od zewnętrznej strony ust, a następnie lądują w gnieździe, przyklejają język przy górnych dziąsłach Dzięcioł- czubkiem języka uderzają za górnymi zębami.
-
Propozycja pracy plastycznej ,, Bocian” ( do wyboru jedna z trzech znajdujących się poniżej)