Temat dnia: Emocje towarzyszą na codzień

 

Na początek proponuję ćwiczenia rozwijające sprawność fizyczną. Potrzebne będą: krążki gimnastyczne, lusterko, taśma

– „Kółeczka” – zabawa orientacyjno-porządkowa. W pokoju rozłożone są krążki. Dziecko siedzi na krążku. Na sygnał rodzica skacze pomiędzy kółkami, na hasło: koło, dziecko siada na krążku. Rodzic nie może złapać dziecka, które skryło się na krążku, jeśli jednak dziecko zostanie łapane zamienia się rolą z rodzicem.

– „Przejście po taśmie” – zabawa z elementem równowagi. Dziecko przechodzi po tasmie. Rodzic w razie potrzeby wspiera dziecko trzymaniem za rękę.

– „Popatrz w lusterko” – ćwiczenie mięśni grzbietu. Dziecko leży na brzuchu, ręce ma wyciągnięte

do przodu, trzyma krążek oburącz. Na hasło: Przejrzyj się w lusterku unosi ręce i przegląda

się w krążku jak w lusterku. Ręce nie mogą dotykać podłoża, dziecko nie może się podpierać na

łokciach. Wykonujemy ćwiczenie kilka razy, odpoczywając między kolejnymi powtórzeniami.

– „Balonik” – ćwiczenie oddechowe. Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, wdychając powietrze nosem, trzyma dłonie przy ustach i naśladuje nadmuchiwanie balonika – robi długi wydech. Następnie naśladuje spuszczanie powietrza z balonika: robi wdech nosem, potem długi wydech, podczas którego wprawia wargi w drgania.

Czas na zajęcia związane z tematyką dnia:

  1. Propozycja: Bajka dla dzieci o emocjach- Polski Program UBU:

https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs

  1. "Kostka uczuć" – taką kostkę możecie wykonać wspólnie z dzieckiem.- zamiast kropek naklejamy buźki przedstawiające różne emocje. Rodzic rzuca do dziecka kostką. Dziecko stara się nazwać konkretną buzię, która wypadła po rzucie, a następnie pokazuje tą emocję mimiką twarzy. Rodzic i dziecko dzielą wyrazy związane z emocjami ( radość, smutek, strach, złość, zadowolenie) na sylaby.

  2. Zabawa „Start rakiety” – wysyłamy złość oraz wszystkie tzw. Negatywne emocje, z którymi jest nam źle, w kosmos. Dziecko:

  • uderza palcami po podłodze, najpierw cicho powoli, a potem coraz szybciej i głośniej;

  • klaszcze w dłonie natężającą się głośnością i we wzrastającym tempie;

  • tupie nogami, zaczyna cicho i powoli, a potem coraz szybciej i głośniej;

Hałas i szybkość wykonywanych ruchów stopniowo wzrastają, dziecko wstaje szybko z miejsca, wyrzuca ręce do góry RAKIETA WYSTARTOWAŁA! Powoli siada na swoim miejscu. Jego ruchy uspokajają się, słychać tylko delikatny szum aż wszystko cichnie – rakieta znika za chmurami.I jesteśmy radośni. 

 

Propozycje zabaw:

  • Zabawa muzyczno-ruchowa z pokazywaniem ,,Dokoła tańczymy”-

https://www.youtube.com/watch?v=WaMrsm_T2jM