Temat: Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka

 

Święta Wielkanocne tuż tuż. W wielkanocnym koszyczku znajdują się zwierzątka, które są Wam znane z wiejskiej zagrody- sprawdźcie, jakie zwierzątka się w nich ukryły.

  1. Rozmowa na temat: Co znajduje się w koszyczku wielkanocnym?Dziecko samodzielnie odnajduje zwierzątka w koszyczku i je nazywa ( żółty kurczaczek, cukrowy baranek, kolorowy kogucik na pisance, zajączek z czekolady). Można wyjaśnić symboliczne znaczenie zwierząt:

Baranek - symbolizuje Chrystusa, który oddał swoje życie za ludzi i zmartwychwstając, odniósł zwycięstwo nad grzechem i śmiercią.

Zajączek- zwiastun nadchodzącej wiosny i szczęścia

Kurczak-nowo narodzone czy odradzające się wiecznie życie, bo kurczak z którego będzie kura, a potem będzie jajko, czyli tworzy się ciąg życia

Propozycje zabaw:

  1. Zabawa ortofoniczna ,,Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka”. Jeżeli jest to możliwe proszę przygotować: wiklinowy koszyczek, cukrowy baranek, kurczaczek, pisanka z namalowanym kogutem lub obrazek przedstawiający koguta.Dziecko naśladuje głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje rodzic, wyjmując je z koszyczka (kurczątko: pi, pi, pi – kucają i poruszają ugiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami, baranek: bee, bee, bee – czworakuje, kogucik: kukuryku – staje i uderza o uda dłońmi prostych rąk.

  2. Zabawa paluszkowa- „Zajączki”. Wspólne przeliczanie palców.

Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się dwa schowają, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych już do mamy kica.
Kocha je ogromnie mama zajęczyca.

3. Swobodne improwizacje ruchowe do utworu M. Musorgskiego Taniec kurcząt w skorupkach.Dziecko, w wybrany przez siebie sposób, próbuje ilustrować muzykę.

4. Zachęcam do wykonania pracy plastycznej ,,Baranek”. Rodzic wycina na czarnym papierze kontur baranka. Dziecko przykleja go na kartce, najlepiej kolorowej, a następnie wypełnia większą część watą lub kuleczkami z białej bibułki. Można dorysować trawkę lub zrobić ją z zielonych paseczków bibuły.

Dla chętnych:

  • Sadzenie rzeżuchy- ciekawe doświadczenie i radość dla dziecka

Potrzebne będą: nasiona rzeżuchy, płaskie tacki i wata. Dziecko wkłada watę do pojemnika, zwilża wodą, następnie wsypuje nasionka na watę i podlewa. Przez kolejne dni dziecko wraz z rodzicami obserwuje wzrost i dba o nawodnienie.

  • Odsłuchanie piosenki ,,Święta Wielkanocne” - animacja do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=KyeLIFX0p2g

 

.