Witajcie we wtorek!!!

 

TEMAT TYGODNIA: Wiosna na wsi

 

TEMAT DNIA: F jak farby

 

W dniu dzisiejszym:

 

  • Zapoznacie się z literą f – małą i wielką, drukowaną i pisaną,

  • Utrwalicie sobie poznane litery

 

Otwórzcie książkę Kolorowy start na stronie 70-71, obejrzyjcie obrazek i nazwijcie przedstawione tam zwierzęta. Podzielcie nazwy zwierząt na sylaby, a wybranych – na głoski.

Teraz pora na poranną gimnastykę:

  • Ćwiczenia głowy i szyiKoń kiwa głową. Dzieci w siadzie skrzyżnym, z rękami ułożonymi na kolanach, wykonują skłony głową w przód i w tył z wydłużeniem szyi i lekkim przyciąganiem brody.

  • Ćwiczenia zręczności – Koń na biegunach. Dzieci w siadzie skrzyżnym, chwytają za stopy od zewnętrznej strony, wyginają plecy jak bieguny konia – lekko huśtają się w tył, na plecy, i w przód, do siadu.

  • Ćwiczenia równowagi – Koń grzebie nogą. Dzieci maszerują z wysokim unoszeniem kolan. Na hasło Konie zatrzymują się, rżą i grzebią nogą – lekko uderzają o podłogę palcami lewej i prawej stopy, na zmianę.

  • Zabawa Konie i wózki. Dziecko i rodzic robią parę i ustawiają się jedno za drugim; tworząc wózek z koniem. Biegają w różnym tempie, przeplatając bieg marszem. Po pewnym czasie następuje zmiana ról.

 

A teraz usiądźcie wygodnie i z wielką uwagą i w skupieniu obejrzyjcie film w którym pani zapozna was z literką f. Wykonujcie czynności zgodnie z poleceniami.

https://youtu.be/b25Kb_umFOk

Dla utrwalenia litery F wypełnijcie :Karty pracy cz 3,s. 82,83,84,85.

Chwila relaksuprzy wspólnym śpiewaniu piosenki „Dziadek fajną farmę miał”

Link do piosenki https://youtu.be/30nw6AtuGiQ

Utrwalamy literę F i inne już poznane Karta pracy „Czytam, piszę, liczę,s.76

  • Czytanie zdań.

  • Ocenianie, które zdania są prawdziwe; skreślanie zdań fałszywych.

  • Pisanie litery f, F.

Przyjemnej zabawy i pracy