Witajcie w czwartek!!!

 

TEMAT TYGODNIA: Wiosna na wsi

 

TEMAT DNIA: Kaczuszka

 

W dniu dzisiejszym będziemy rozwijać:

  • Umiejętności wokalne

  • Sprawność manualną

Zaczniemy od czytania tekstu – wypowiedzi zwierząt o sobie. Kolorowania rysunków zwierząt. Karty pracy, cz 3,s.89

 

Czas na poranną gimnastykę

  • Ćwiczenia głowy i szyiKoń kiwa głową. Dzieci w siadzie skrzyżnym, z rękami ułożonymi na kolanach, wykonują skłony głową w przód i w tył z wydłużeniem szyi i lekkim przyciąganiem brody.

  • Ćwiczenia zręczności – Koń na biegunach. Dzieci w siadzie skrzyżnym, chwytają za stopy od zewnętrznej strony, wyginają plecy jak bieguny konia – lekko huśtają się w tył, na plecy, i w przód, do siadu.

  • Ćwiczenia równowagi – Koń grzebie nogą. Dzieci maszerują z wysokim unoszeniem kolan. Na hasło Konie zatrzymują się, rżą i grzebią nogą – lekko uderzają o podłogę palcami lewej i prawej stopy, na zmianę.

  • Zabawa Konie i wózki. Dziecko i rodzic robią parę i ustawiają się jedno za drugim; tworząc wózek z koniem. Biegają w różnym tempie, przeplatając bieg marszem. Po pewnym czasie następuje zmiana ról.

Zabawy przy piosence „ Na wiejskim podwórku”

I. Na podwórku już o świcie

zamieszanie, rwetes, krzyki,

pokłóciły się koguty,

kaczki, gęsi i indyki.

 

Ref.: Kwa, kwa, kwa, kwa, gę, gę, gę, gę!

Gul, gul, gul, gul, kukuryku!Kwa, kwa, gę, gę, kukuryku!

O co tyle krzyku?

 

II. Krowa muczy, świnki kwiczą,

piesek szczeka: hau, hau, hau, hau.

Owce beczą, kozy meczą,

w stajni koń rży: ihahaa!

Ref.: Kwa, kwa.

III. Gospodyni rano wstała,

daje paszę, ziarno sypie,

więc przez chwilę na podwórku

będzie troszkę, troszkę ciszej.

 

Ref.: Kwa, kwa...

  • Rozmowa na temat piosenki.

  • Co dzieje się na podwórku już od świtu?

  • Jakie zwierzęta robią ten hałas?

  • Jakie głosy wydają zwierzęta?

  • Kiedy na podwórku jest trochę ciszej?

  • Nauka I zwrotki i refrenu piosenki

Teraz zobaczcie jak wykonać kaczkę z papierowych kółek https://youtu.be/3UYNq8L0M2s

i zróbcie kaczuszkę z pomocą rodziców. Pochwalcie się swoimi pracami.

Na zakończenie wypełnijcie Kartę pracy cz. 3, s.88 (układanie zadań tekstowych na dodawanie i na odejmowanie. Wpisywanie odpowiednich liczb i znaków) i nauczcie się II zwrotki piosenki„ Na wiejskim podwórku”

Miłej zabawy.