Witajcie w poniedziałek !!!
TEMAT TYGODNIA: Dbamy o ziemię
TEMAT DNIA: Ż jak żaba
W dniu dzisiejszym:
-
Zapoznacie się z literą ż – małą i wielką, drukowaną i pisaną,
-
Utrwalicie sobie poznane litery
Otwórzcie Karty pracy, cz. 4, na stronie 3. Będziemy liczyć oczka na każdej kostce. Łączyć kostki z odpowiednimi cyframi. Wykonywać obliczenia na palcach. Łączyć działania z odpowiednimi wynikami. Kończyć rysowanie drzewka według wzoru.
Zapraszam na zabawę z rymowanką.
Dzieci uczą się rymowanki z pomocą rodzica. Potem mówią ją ze złością, strachem, smutkiem i radością.
O przyrodę dbamy!
Nie łamiemy, nie niszczymy
i nic nie deptamy!
Teraz pora na poranną gimnastykę:
https://youtu.be/cGOK6AcTLZE - Pogodne ćwiczenia w podskokach
Obejrzyjcie film pt. „Żaby” - https://youtu.be/gfKhRnQu-PU - (film edukacyjny dla dzieci) z którego dowiecie się paru ciekawych rzeczy o żabach.
Dzielenie słowa żaba na:
-
sylaby – ża - ba
-
głoski – ż – a – b - a
Co słyszycie na początku słowa żaba?
• Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską ż (żyrafa, żurek, żyrandol...), mających ją w środku (kożuch, mrożonki, bażant...). (Występująca na końcu słów głoska ż brzmi często jak głoska sz)
.Z ilu głosek składa się słowo żaba? Budowanie schematu słowa żaba z białych kartoników.
Wypowiadanie głoski ż długo: żżżyyyy...
-
Wypowiadanie głoski ż krótko: ż, ż, ż, ż, ż...
Co możecie powiedzieć o tej głosce? (Jest to spółgłoska i oznaczamy ją na niebiesko).
Podawanie przykładów imion rozpoczynających się głoską ż (Żaneta, Żelisław...).
Dzielenie imienia Żaneta
-
na sylaby,
-
na głoski;
Budowanie schematu imienia Żaneta z białych kartoników.
Zapraszamy do zabawy - https://youtu.be/n7OIPFcyZRU - muzyczna gimnastyka
Pokaz litery ż: małej i wielkiej, drukowanej https://youtu.be/OD7RNIb4l6E
i pisanej.https://youtu.be/4XgSDfLE2kA
(Należy dzieciom powiedzieć, że jest jeszcze inny zapis głoski ż – dwuznak rz).
Utrwalenie litery ż - https://youtu.be/Wb-eEPdPy0g
Podpisz obrazki - https://wordwall.net/pl/resource/899503/wyrazy-przedszkole - zabawa interaktywna
Wypełnianie Kart pracy cz.4,s. 4,5,6,7
-
Dzielenie nazw obrazków na głoski.
-
Rysowanie pod obrazkami odpowiedniej liczby okienek.
-
Czytanie połączeń litery ż z poznanymi literami.
-
Określanie, co dzieje się na obrazku.
-
Czytanie tekstu.
-
Czytanie wyrazów. Liczenie w nich liter, zaznaczanie ich liczby według wzoru. Czytanie wyrazów powstałych z połączenia sylab. Czytanie tekstu.
-
Pisanie liter ż, Ż po śladzie, a potem – samodzielnie
Wypełnianie kolorowym papierem litery Ż (załącznik 1)
Dla chętnych:
Historyjka obrazkowa (Załącznik 2).
Dzieci wycinają obrazki historyjki, układają je według przedstawionej na nich kolejności zdarzeń. Opowiadają historyjkę. Próbują nadać jej tytuł.