13.04.2021
Przyjaciele przyrody
Drogie Dzieci, w tym tygodniu dowiemy się jak dbać o nasza planetę i dlaczego to jest takie ważne?
Cel:
-rozwijanie mowy,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- dba o przyrodę;
-
Wprowadzenie do tematu „Przyjaciele przyrody”:
-
Zabawa ruchowa przy piosence M. Jeżowskiej „Moja planeta”
(ruch improwizowany)
- YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=DwrJ5lFKpho
-
Karty pracy -linia graficzna
- Załącznik nr. 1
-
Książka Kolorowy Start –linia graficzna + jeżyk
- Karty Pracy 4, str. 8-9
-
Poczytaj mi mamo;
Zanim przejdziecie do przeczytania wiersza z- Książki Kolorowy Start
Karty Pracy 4, str. 8-9 przyjrzyjcie się obrazkom.
-
Oglądanie obrazków – porównywanie ich, próba odpowiedzi na pytania:
-
Czym różnią się obrazki?
-
Czy łatwo rozpoznać, że to jest to samo miejsce? Dlaczego?
-
Który obrazek Ci się podoba? Dlaczego?
(dokończ kolorowanie obrazków)
-
Słuchanie wiersza
A. Widzowskiej pt.: „Przyjaciele przyrody”
-
Czy wiesz, ze o Ziemię należy dbać? Dlaczego?
-
Do czego zachęca wiersz?
-
Co ma się stać tym, którzy nie dbają o przyrodę?
-
Co zrobić ze śmietniskiem?
(Wspólne poszukiwanie rozwiązania problemu, dziecko proponuje segregację śmieci do odpowiednich pojemników- kolorowe podpisane pojemniki. Opiekun zadaje pytania np. Jakie śmieci trafią do pojemnik z napisem papier, plastik…itp…. Wyjaśnienie pojęcia „odpady”, „segregacja”, „recyling”)
Odpady- nieużyte produkty wyrzucone przez ludzi.
Segregacja – sposób gromadzenia odpadów polegający na podziale ze względu na rodzaj materiału, z którego zostały wykonane.
Recykling- powtórne wykorzystanie danego rodzaju materiału po odpowiedniej obróbce.
-
Papier (niebieski) – książki, zeszyty, gazety, patyczki po lodach, itp.
-
Szkło (biały i zielony)- szklane butelki i słoiki
-
Plastik (żółty) – plastikowe butelki, reklamówki, woreczki, pojemniki po lodach itp.
-
Inne odpady (pomarańczowy)- pozostałe śmieci kalosze, piłka, opona, trampki, itp.
-
Zadanie otwarte Czytanie wyrazów i układanie zdania (załącznik 3 napisy):
(W załączniku znajdują się wyrazy: papier, szkło, plastik, śmieci- przeczytaj je razem z dzieckiem, oraz zdanie należy również odczytać je z dzieckiem, a następnie opiekun wycina poszczególne wyrazy robiąc z nich rozsypankę wyrazową i układa je z dzieckiem w zdanie. Należy zwrócić uwagę że zdanie zaczyna się z wielkiej litery, a kończy kropką.
-
Karta pracy nr 2
(Segregujemy odpady. Wytnij rysunki przedstawiające śmieci i przyklej pod odpowiednim pojemnikiem)
-
Książka Kolorowy Start
- Karty Pracy 4, str. 78-79
-
Zabawy przy piosence o ekologii
(tworzenie akompaniamentu przy instrumentach wykonanych np. z plastikowych butelek)
- YouTube do wyboru
-
Propozycje bajek edukacyjnych- ekologia
-
YouTube do wyboru
-
Czysto, ładnie i bez śmieci- rady Pana śmietnika dla wszystkich dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=uWLFOUKkzGA
-
W kontakcie z naturą- dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ&t=455s
-
Relaks- gra edukacyjna dla dzieci:
-
Karta pracy (do wyboru)
-
Katy pracy nr 1 – Krzyżówka
-
Karty pracy nr 2 – Segreguj odpady