13.04.2021

 

Przyjaciele przyrody

 

Drogie Dzieci, w tym tygodniu dowiemy się jak dbać o nasza planetę i dlaczego to jest takie ważne?

 

Cel:

-rozwijanie mowy,

- rozwijanie sprawności fizycznej,

- dba o przyrodę;

 

  1. Wprowadzenie do tematu „Przyjaciele przyrody”:

 

  • Zabawa ruchowa przy piosence M. Jeżowskiej „Moja planeta”

(ruch improwizowany)

- YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=DwrJ5lFKpho

  • Karty pracy -linia graficzna

- Załącznik nr. 1

  • Książka Kolorowy Start –linia graficzna + jeżyk

- Karty Pracy 4, str. 8-9

 

  1. Poczytaj mi mamo;

 

Zanim przejdziecie do przeczytania wiersza z- Książki Kolorowy Start

Karty Pracy 4, str. 8-9 przyjrzyjcie się obrazkom.

 

  • Oglądanie obrazków – porównywanie ich, próba odpowiedzi na pytania:

 

  1. Czym różnią się obrazki?

  2. Czy łatwo rozpoznać, że to jest to samo miejsce? Dlaczego?

  3. Który obrazek Ci się podoba? Dlaczego?

(dokończ kolorowanie obrazków)

 

  • Słuchanie wiersza

A. Widzowskiej pt.: „Przyjaciele przyrody”

 

  1. Czy wiesz, ze o Ziemię należy dbać? Dlaczego?

  2. Do czego zachęca wiersz?

  3. Co ma się stać tym, którzy nie dbają o przyrodę?

  4. Co zrobić ze śmietniskiem?

(Wspólne poszukiwanie rozwiązania problemu, dziecko proponuje segregację śmieci do odpowiednich pojemników- kolorowe podpisane pojemniki. Opiekun zadaje pytania np. Jakie śmieci trafią do pojemnik z napisem papier, plastik…itp…. Wyjaśnienie pojęcia „odpady”, „segregacja”, „recyling”)

 

Odpady- nieużyte produkty wyrzucone przez ludzi.

Segregacja – sposób gromadzenia odpadów polegający na podziale ze względu na rodzaj materiału, z którego zostały wykonane.

Recykling- powtórne wykorzystanie danego rodzaju materiału po odpowiedniej obróbce.

 

  • Papier (niebieski) – książki, zeszyty, gazety, patyczki po lodach, itp.

  • Szkło (biały i zielony)- szklane butelki i słoiki

  • Plastik (żółty) – plastikowe butelki, reklamówki, woreczki, pojemniki po lodach itp.

  • Inne odpady (pomarańczowy)- pozostałe śmieci kalosze, piłka, opona, trampki, itp.

 

  1. Zadanie otwarte Czytanie wyrazów i układanie zdania (załącznik 3 napisy):

 

(W załączniku znajdują się wyrazy: papier, szkło, plastik, śmieci- przeczytaj je razem z dzieckiem, oraz zdanie należy również odczytać je z dzieckiem, a następnie opiekun wycina poszczególne wyrazy robiąc z nich rozsypankę wyrazową i układa je z dzieckiem w zdanie. Należy zwrócić uwagę że zdanie zaczyna się z wielkiej litery, a kończy kropką.

 

  1. Karta pracy nr 2

(Segregujemy odpady. Wytnij rysunki przedstawiające śmieci i przyklej pod odpowiednim pojemnikiem)

 

  1. Książka Kolorowy Start

- Karty Pracy 4, str. 78-79

 

  1. Zabawy przy piosence o ekologii

(tworzenie akompaniamentu przy instrumentach wykonanych np. z plastikowych butelek)

- YouTube do wyboru

 

  1. Propozycje bajek edukacyjnych- ekologia

 

  • YouTube do wyboru

  1. Czysto, ładnie i bez śmieci- rady Pana śmietnika dla wszystkich dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=uWLFOUKkzGA

  1. W kontakcie z naturą- dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ&t=455s

  1. Relaks- gra edukacyjna dla dzieci:

 

  1. Karta pracy (do wyboru)

 

  • Katy pracy nr 1 – Krzyżówka

  • Karty pracy nr 2 – Segreguj odpady

 POBIERZ KARTA PRACY 1

POBIERZ KARTA PRACY 2

POBIERZ ZAŁĄCZNIK 1

POBIERZ ZAŁĄCZNIK 2

POBIERZ ZAŁĄCZNIK 3