W minionym tygodniu grupa Wiewiórki realizowała temat ,,Marcowa pogoda”.

W ramach realizacji podstawy programowej dzieci :

  • rozwijały mowę, wdrażały się do udzielania poprawnych odpowiedzi dotyczących tekstu A. Widzowskiej ,,Marcowa pogoda’’, M. Platy ,,Marcowa pogoda”

  • rytmizowały przysłowie ,,W marcu jak w garncu”

  • rozwijały narządy artykulacyjne podczas ćwiczenia oddechowego ,,Chmury i deszcz”

  • ćwiczyły aparat mowy przy pomocy wody w kubeczkach i rurki

  • brały udział w zabawie badawczej ,,Jak powstaje deszcz’’ - obserwowały zjawisko tworzenia się pary wodnej

  • rozwijały umiejętność liczenia podczas zabawy matematycznej ,,Ile kroków’’ przy pomocy kostki

  • rozróżniały, czym różnią się od siebie parasole i krople wody podczas zabawy matematycznej ,,Największy, najmniejszy” ; segregowały emblematy zjawisk pogodowych-na hasło nauczyciela tworzyły dane zbiory

  • utrwalały poznane kolory za pomocą chusty animacyjnej

  • wykonywały ćwiczenia z użyciem woreczków gimnastycznych i szarf

  • utrwalały słowa poznanych piosenek ,,Żyrafa”; brały udział w nowej zabawie muzycznej ,,Idzie wąż”-rozwijając słuch muzyczny oraz umiejętność naśladowania

  • uczestniczyły w zabawach ruchowych w sali i ogrodzie przedszkolnym

  • ćwiczyły motorykę małą i prawidłowy chwyt dłoni wykonując prace plastyczne ,,Przepis na marcową pogodę” oraz ,,Marcowy deszcz” 

q1jpg [400x300]
q2jpg [400x300]
q3jpg [400x300]

q4jpg [250x334]

q5jpg [250x334]
q6jpg [250x333]

q7jpg [400x300]

q8jpg [250x333]

q9jpg [250x333]

q10jpg [400x300]

q11jpg [400x300]