W tym tygodniu grupa ,,Wiewiórki” realizowała temat ,,Zabawy na śniegu”. W ramach podstawy programowej dzieci:
-rozwijały umiejętność wypowiadania się, myślenia przyczynowo-skutkowego, wzbogacały słownictwo w oparciu o opowiadanie A. Widzowskiej ,,Śnieg”
- rozwijały słuch-dzieląc na sylaby wyrazy związane z zabawami na śniegu: sanki, narty, łyżwy, zima, śnieg…
- usprawniały aparat artykulacyjny w ćwiczeniach logopedycznych ,,Sanna”
-ćwiczyły pamięć, wymowę, naśladowały ruchy recytując rymowankę ,,Kółko małe” -tekst w załączeniu
- rozwijały słuch muzyczny i rytmiczny przy piosenkach ,, Zima”, ,,Rodzina bałwanków”
- poznały figurę geometryczną-koło-uczestnicząc w zabawach z obręczami, szukając figury w sali-wyszukując kształt,naklejały kółka-tworząc bałwanka;
- usprawniały ruchy dłoni i motorykę małą-malując paluszkami zamoczonymi w farbie ,,Krajobraz zimowy”
Ponadto dzieci uczestniczyły w zabawach badawczych nt.:
-
Czy śnieg jest czysty? – obserwowały rozpuszczanie śniegu, oglądały wodę powstałą po rozpuszczeniu. Podejmowały próby wyjaśnienia dlaczego woda jest brudna? Określały cechy lodu (zimny, mokry, przeźroczysty)
Poszukiwały odpowiedzi na pytania: Jaki jest śnieg? (np. zimny, mokry, puszysty, lekki, miękki, biały, np.: zimny jak… mokry jak…. miękki jak…), Co robi śnieg ? (pada, sypie, leci, skrzypi, rozpuszcza się)
- rozwijały sprawność ruchową w zabawach na świeżym powietrzu oraz w sali
Rymowanka ,,Kółko małe”
Kółko małe, kółko duże
głowa prosto, ręce w górze
skręć się w prawo, skręć się w lewo
tak się chwieje w lesie drzewo.
Kółko małe, kółko duże
głowa prosto, ręce w górze
Takie skrzydła ptaki mają
Pokażemy jak fruwają