W tym tygodniu grupa ,,Wiewiórki” realizowała temat ,,Zabawy na śniegu”. W ramach podstawy programowej dzieci:

-rozwijały umiejętność wypowiadania się, myślenia przyczynowo-skutkowego, wzbogacały słownictwo w oparciu o opowiadanie A. Widzowskiej ,,Śnieg”

- rozwijały słuch-dzieląc na sylaby wyrazy związane z zabawami na śniegu: sanki, narty, łyżwy, zima, śnieg…

- usprawniały aparat artykulacyjny w ćwiczeniach logopedycznych ,,Sanna”

-ćwiczyły pamięć, wymowę, naśladowały ruchy recytując rymowankę ,,Kółko małe” -tekst w załączeniu

- rozwijały słuch muzyczny i rytmiczny przy piosenkach ,, Zima”, ,,Rodzina bałwanków”

- poznały figurę geometryczną-koło-uczestnicząc w zabawach z obręczami, szukając figury w sali-wyszukując kształt,naklejały kółka-tworząc bałwanka;

- usprawniały ruchy dłoni i motorykę małą-malując paluszkami zamoczonymi w farbie ,,Krajobraz zimowy”

Ponadto dzieci uczestniczyły w zabawach badawczych nt.:

  • Czy śnieg jest czysty? – obserwowały rozpuszczanie śniegu, oglądały wodę powstałą po rozpuszczeniu. Podejmowały próby wyjaśnienia dlaczego woda jest brudna? Określały cechy lodu (zimny, mokry, przeźroczysty)

Poszukiwały odpowiedzi na pytania: Jaki jest śnieg? (np. zimny, mokry, puszysty, lekki, miękki, biały, np.: zimny jak… mokry jak…. miękki jak…), Co robi śnieg ? (pada, sypie, leci, skrzypi, rozpuszcza się)

- rozwijały sprawność ruchową w zabawach na świeżym powietrzu oraz w sali

 

Rymowanka ,,Kółko małe”

Kółko małe, kółko duże

głowa prosto, ręce w górze

skręć się w prawo, skręć się w lewo

tak się chwieje w lesie drzewo.

 

Kółko małe, kółko duże

głowa prosto, ręce w górze

Takie skrzydła ptaki mają

Pokażemy jak fruwają 

u1jpg [250x333]

u2jpg [250x333]

u3jpg [250x334]

u4jpg [400x300]

u5jpg [400x300]

u6jpg [250x333]u7jpg [250x333]u8jpg [400x300]


u9jpg [400x300]


u10jpg [250x333]