Temat tygodnia: „U fryzjera”

W bieżącym tygodniu w ramach realizacji podstawy programowej ,,Wiewiórki
zapoznały się z zawodem fryzjera oraz przyborami i narzędziami niezbędnymi do jego pracy. Ciekawe i zainteresowane tematem dzieci:

  • słuchały wiersza W. Chotomskiej ,,Fryzjer” i ,,Grzebień i szczotka” J. Brzechwy oraz próbowały układać historyjkę w kolejności posługując się ilustracjami

  • odgrywały scenki dramowe ,,W salonie fryzjerskim”

  • rozwiązywały zagadki, rozwijały aparat mowy poprzez ćwiczenia logopedyczne
    ,,U fryzjera”

  • rozwijały słuch rozpoznając odgłosy wydawane w salonie fryzjerskim np. zabawy ,,Co to za odgłosy”, rozwijały poczucie rytmu stosując się do poleceń nauczyciela w zabawie
    ,,Suszarka, nożyczki i spryskiwacz”,

  • osłuchały się z piosenką pt. „Pędzą białe sanie”, improwizowały ruchem w zabawach integracyjnych muzyczno-ruchowych: „Nie chcę cię znać”, „ Praczki”.

  • wykonały pracę plastyczną „Akcesoria fryzjera”, „Śmieszne fryzury”- usprawniały umiejętność posługiwania się plasteliną, klejem rozwijając przy tym motorykę małą
    i ruchy dłoni

  • przeliczały w zakresie 3-4 posługując się kolorowymi liczmanami i kubeczkami plastikowymi, wdrażały się do umiejętności ujmowania, dodawania, rozróżniały
    i nazywały kolory

W czasie zabaw w ogrodzie nasze maluszkibrały udział w zabawach bieżnych,skocznych, rozwijały umiejętność chodzenia po schodach, w parach, reagowania na sygnały umowne, zbiórkę, a w szatni umiejętność samoobsługi i odkładania rzeczy na swoje miejsce. Dzieci obserwowały również zmieniającą się pogodę ( śnieg, szron, mgła). Z wielką radością bawiły się na śniegu.

W środę grupę odwiedziła Pani Dyrektor, która diagnozowała umiejętności samoobsługowe dzieci w łazience (poziom samodzielności w załatwianiu potrzeb fizjologicznych, mycia rąk, zachowania) oraz przy posiłku (kultura zachowania przy stole - postawa, umiejętność posługiwania się łyżką, spożywania zupy, deseru, formy grzecznościowe).

,,U fryzjera” - ćwiczenia logopedyczne

Fryzjer grzebień ma zębaty Dzieci pokazują zęby: zęby górne lekko uderzają o dolne

I maszynkę małą : bzzz,bzzz,bzzz Dzieci powtarzają onomatopeję ze złączonymi zębami i rozciągniętymi wargami

Kiedy przyjdzie ktoś kudłaty,

Uczesze mu całą głowę Zębami delikatnie ,,czeszą” wysunięty język - od czubka ku tyłowi

Kiedy trzeba myje włosy : Obracają język w zamkniętej buzi

Szampon już się pieni.

Kiedy trzeba to suszarka

Powtarzają onomatopeję; wargi wysunięte i ułożone jak do artykulacji głoski ,,u”, język uniesiony za zębami górnymi w kierunku wała dziąsłowego

W suche je zamieni : szu,szu,szu

Nożycami ciach, ciach, ciach Powtarzają onomatopeję ; wargi rozchylone, język płasko uniesiony do podniebienia

Sprawnie przytnie grzywkę

Lub fryzurę zrobi piękną.

Wmasowując też odżywkę. Udają, że wmasowują odżywkę ; palce wskazujące i kciuki lekko podszczypują dookoła twarz: policzki i brodę 


 wr1jpg [400x300]

wr2jpg [400x300]

wr3jpg [400x300]

wr4jpg [250x333]

wr5jpg [400x300]

wr6jpg [400x300]

 

 wr7jpg [400x299]

wr8jpg [400x299]