Temat tygodnia: „U fryzjera”
W bieżącym tygodniu w ramach realizacji podstawy programowej ,,Wiewiórki”
zapoznały się z zawodem fryzjera oraz przyborami i narzędziami niezbędnymi do jego pracy. Ciekawe i zainteresowane tematem dzieci:
-
słuchały wiersza W. Chotomskiej ,,Fryzjer” i ,,Grzebień i szczotka” J. Brzechwy oraz próbowały układać historyjkę w kolejności posługując się ilustracjami
-
odgrywały scenki dramowe ,,W salonie fryzjerskim”
-
rozwiązywały zagadki, rozwijały aparat mowy poprzez ćwiczenia logopedyczne
,,U fryzjera” -
rozwijały słuch rozpoznając odgłosy wydawane w salonie fryzjerskim np. zabawy ,,Co to za odgłosy”, rozwijały poczucie rytmu stosując się do poleceń nauczyciela w zabawie
,,Suszarka, nożyczki i spryskiwacz”, -
osłuchały się z piosenką pt. „Pędzą białe sanie”, improwizowały ruchem w zabawach integracyjnych muzyczno-ruchowych: „Nie chcę cię znać”, „ Praczki”.
-
wykonały pracę plastyczną „Akcesoria fryzjera”, „Śmieszne fryzury”- usprawniały umiejętność posługiwania się plasteliną, klejem rozwijając przy tym motorykę małą
i ruchy dłoni -
przeliczały w zakresie 3-4 posługując się kolorowymi liczmanami i kubeczkami plastikowymi, wdrażały się do umiejętności ujmowania, dodawania, rozróżniały
i nazywały kolory
W czasie zabaw w ogrodzie nasze maluszkibrały udział w zabawach bieżnych,skocznych, rozwijały umiejętność chodzenia po schodach, w parach, reagowania na sygnały umowne, zbiórkę, a w szatni umiejętność samoobsługi i odkładania rzeczy na swoje miejsce. Dzieci obserwowały również zmieniającą się pogodę ( śnieg, szron, mgła). Z wielką radością bawiły się na śniegu.
W środę grupę odwiedziła Pani Dyrektor, która diagnozowała umiejętności samoobsługowe dzieci w łazience (poziom samodzielności w załatwianiu potrzeb fizjologicznych, mycia rąk, zachowania) oraz przy posiłku (kultura zachowania przy stole - postawa, umiejętność posługiwania się łyżką, spożywania zupy, deseru, formy grzecznościowe).
,,U fryzjera” - ćwiczenia logopedyczne
Fryzjer grzebień ma zębaty Dzieci pokazują zęby: zęby górne lekko uderzają o dolne
I maszynkę małą : bzzz,bzzz,bzzz Dzieci powtarzają onomatopeję ze złączonymi zębami i rozciągniętymi wargami
Kiedy przyjdzie ktoś kudłaty,
Uczesze mu całą głowę Zębami delikatnie ,,czeszą” wysunięty język - od czubka ku tyłowi
Kiedy trzeba myje włosy : Obracają język w zamkniętej buzi
Szampon już się pieni.
Kiedy trzeba to suszarka
Powtarzają onomatopeję; wargi wysunięte i ułożone jak do artykulacji głoski ,,u”, język uniesiony za zębami górnymi w kierunku wała dziąsłowego
W suche je zamieni : szu,szu,szu
Nożycami ciach, ciach, ciach Powtarzają onomatopeję ; wargi rozchylone, język płasko uniesiony do podniebienia
Sprawnie przytnie grzywkę
Lub fryzurę zrobi piękną.
Wmasowując też odżywkę. Udają, że wmasowują odżywkę ; palce wskazujące i kciuki lekko podszczypują dookoła twarz: policzki i brodę
![wr1jpg [400x300] wr1jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/81823/zdjecia/wr1.jpg)
![wr2jpg [400x300] wr2jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/81823/zdjecia/wr2.jpg)
![wr3jpg [400x300] wr3jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/81823/zdjecia/wr3.jpg)
![wr4jpg [250x333] wr4jpg [250x333]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/81823/zdjecia/wr4.jpg)
![wr5jpg [400x300] wr5jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/81823/zdjecia/wr5.jpg)
![wr6jpg [400x300] wr6jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/81823/zdjecia/wr6.jpg)
![wr7jpg [400x299] wr7jpg [400x299]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/81823/zdjecia/wr7.jpg)
![wr8jpg [400x299] wr8jpg [400x299]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/81823/zdjecia/wr8.jpg)