Temat tygodnia: „Idą święta

W minionym tygodniugrupa ,,Wiewiórki” zapoznała się z tradycjami i symbolami związanymi ze Świętami Bożego Narodzenia. W ramach realizacji tematu dzieci:

-poznały historię biblijną ,,Nowina Anioła Gabriela” w oparciu o tekst H.Pstrągowskiej-Dubiel, układały historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności, poznały znaczenie słowa ,,Boże Narodzenie”

-słuchały opowiadania E.Stadtmuller ,,Święta”-rozmawiały na temat utworu oraz odpowiadały na zadane pytania

-rozwiązywały zagadki związane z tradycjami świątecznymi za pomocą obrazków

- rozwijały słuch muzyczny-słuchały znanych kolęd,ćwiczyły pamięćucząc się słów kolędy ,,Przybieżeli do Betlejem”

- rozwijały aparat mowy w ćwiczeniach ortofonicznych ,,W stajence”

  • rozwijały umiejętność klasyfikowania -w zabawie ,,Małe, duże”-posługując się bombkami wyciętymi z papieru

  • rozwijały orientację położenia przedmiotów w przestrzeni za pomocą określeń: na, pod, za, obok

  • rozwijały wyobraźnię oraz zmysł smaku -ozdabiały własnoręcznie pierniczki

  • malowały farbami szablony bombek, ozdabiały je wg własnego pomysłu-rozwijając przy tym ruchy dłoni i motorykę małą

Nasze ,,Wiewióreczki” korzystały również z ładnej pogody-brały udział w zabawach bieżnych, skocznych w ogrodzie przedszkolnym nabierając sprawności fizycznej.

Obserwowały również przyrodę- poznały różne rodzaje drzew iglastych poprzez dotyk.

 

,,W stajence’’ - ćwiczenie ortofoniczne

Nauczyciel pokazuje dzieciom zdjęcia różnych szopek w książkach o świętach z kącika książki w sali. Opowiada dzieciom o historii narodzin Pana Jezusa, o pasterzach i zwierzętach, o Trzech Królach i Gwieździe Betlejemskiej.

Dzieci naśladują głosy wszystkich, którzy radowali się z narodzin Dzieciątka: pastuszków – hi, hi, hi, owiec – bee, bee, koni – ihaha, krów – muu, muu, osłów – i-a, i-a, wróbli – ćwir, ćwir, gołębi – gruchu, gruchu,

Zabawa bieżna ,,Jestem...”- Dzieci biegają po dywanie. Na dźwięk tamburynu stają w miejscu i pokazują za nauczycielem :

Jestem prezentem (unoszą ręce do góry, łącząc je ze sobą tak, aby przypominały kokardę na prezencie).

Jestem choinką (rozkładają ręce w bok jak gałęzie choinki).

Jestem łańcuchem na choince (podają sobie ręce, tworzą wspólny łańcuch).

Jestem dzieckiem – znów biegają. 

s1jpg [400x300]

s2jpg [400x300]

s4jpg [250x334]

s44jpg [400x299]

s444jpg [250x334]

s5jpg [400x300]s55jpg [400x300]

s6jpg [250x333]