Temat tygodnia: „Idą święta”
W minionym tygodniugrupa ,,Wiewiórki” zapoznała się z tradycjami i symbolami związanymi ze Świętami Bożego Narodzenia. W ramach realizacji tematu dzieci:
-poznały historię biblijną ,,Nowina Anioła Gabriela” w oparciu o tekst H.Pstrągowskiej-Dubiel, układały historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności, poznały znaczenie słowa ,,Boże Narodzenie”
-słuchały opowiadania E.Stadtmuller ,,Święta”-rozmawiały na temat utworu oraz odpowiadały na zadane pytania
-rozwiązywały zagadki związane z tradycjami świątecznymi za pomocą obrazków
- rozwijały słuch muzyczny-słuchały znanych kolęd,ćwiczyły pamięćucząc się słów kolędy ,,Przybieżeli do Betlejem”
- rozwijały aparat mowy w ćwiczeniach ortofonicznych ,,W stajence”
-
rozwijały umiejętność klasyfikowania -w zabawie ,,Małe, duże”-posługując się bombkami wyciętymi z papieru
-
rozwijały orientację położenia przedmiotów w przestrzeni za pomocą określeń: na, pod, za, obok
-
rozwijały wyobraźnię oraz zmysł smaku -ozdabiały własnoręcznie pierniczki
-
malowały farbami szablony bombek, ozdabiały je wg własnego pomysłu-rozwijając przy tym ruchy dłoni i motorykę małą
Nasze ,,Wiewióreczki” korzystały również z ładnej pogody-brały udział w zabawach bieżnych, skocznych w ogrodzie przedszkolnym nabierając sprawności fizycznej.
Obserwowały również przyrodę- poznały różne rodzaje drzew iglastych poprzez dotyk.
,,W stajence’’ - ćwiczenie ortofoniczne
Nauczyciel pokazuje dzieciom zdjęcia różnych szopek w książkach o świętach z kącika książki w sali. Opowiada dzieciom o historii narodzin Pana Jezusa, o pasterzach i zwierzętach, o Trzech Królach i Gwieździe Betlejemskiej.
Dzieci naśladują głosy wszystkich, którzy radowali się z narodzin Dzieciątka: pastuszków – hi, hi, hi, owiec – bee, bee, koni – ihaha, krów – muu, muu, osłów – i-a, i-a, wróbli – ćwir, ćwir, gołębi – gruchu, gruchu,
Zabawa bieżna ,,Jestem...”- Dzieci biegają po dywanie. Na dźwięk tamburynu stają w miejscu i pokazują za nauczycielem :
• Jestem prezentem (unoszą ręce do góry, łącząc je ze sobą tak, aby przypominały kokardę na prezencie).
• Jestem choinką (rozkładają ręce w bok jak gałęzie choinki).
• Jestem łańcuchem na choince (podają sobie ręce, tworzą wspólny łańcuch).
• Jestem dzieckiem – znów biegają.
![s1jpg [400x300] s1jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/82042/zdjecia/s1.jpg)
![s2jpg [400x300] s2jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/82042/zdjecia/s2.jpg)
![s4jpg [250x334] s4jpg [250x334]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/82042/zdjecia/s4.jpg)
![s44jpg [400x299] s44jpg [400x299]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/82042/zdjecia/s44.jpg)
![s444jpg [250x334] s444jpg [250x334]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/82042/zdjecia/s444.jpg)
![s5jpg [400x300] s5jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/82042/zdjecia/s5.jpg)
![s55jpg [400x300] s55jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/82042/zdjecia/s55.jpg)
![s6jpg [250x333] s6jpg [250x333]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/82042/zdjecia/s6.jpg)