W tym tygodniu grupa ,,Wiewiórki” realizowała temat ,, Nie jesteśmy sami w kosmosie”
W ramach podstawy programowej dzieci :
- rozwijały mowę, wdrażały się do udzielania prawidłowych odpowiedzi dotyczących tekstu E.Stadtmuller ,,Ufoludki” oraz B. Szelągowskiej ,,Nasza ziemia i planety”
-ćwiczyły wyrazistą wymowę oraz narządy mowy poprzez ćwiczenie ortofoniczne ,,Kosmiczne echo” oraz zabawę logopedyczną ,,Kosmos”
-rozwiązywały zagadki słowne o ufoludkach
- dzieliły rytmicznie na sylaby nowo poznane słowa: ufoludek, rakieta, kosmos
-ćwiczyły określanie przedmiotów w przestrzeni przy pomocy zabawkowej rakiety używając określeń: nad, pod, obok, w górze, w dole....
-rozwijaly spostrzegawczość wzrokową oraz logiczne myślenie układając puzzle, dostosowane do możliwości rozwojowych dzieci
- rozwijały umiejętność przeliczania w zakresie 3-4 i więcej-za pomocą kostki oraz sylwet ufoludków
-rozwijały motorykę małą oraz prawidłowy chwyt dłoni wykonując prace plastyczno-techniczne; ,,Rakieta”, oraz ,, Gwieździste niebo”
- rozwijały słuch muzyczny przy piosence ,,Ufoludki”
- uczestniczyły w zabawie pantomimicznej ,,Ruchy ufoludków”
- rozwijały sprawność ruchową w zabawach z użyciem woreczków, szarf; maszerowały w takt muzyki-reagując na sygnały:szybciej-wolniej; ciszej-głośniej
Ćwiczenia logopedyczne:
-
Ruch planet - dzieci poruszają językiem, ruchem okrężnym, przy szeroko otwartej jamie ustnej: raz na dole, raz na górze
-
Start statku kosmicznego - język mają ułożony na dolnej wardze, wzbijają go ku górze i kierują jak najdalej w stronę nosa. Następnie lądują na dalekiej planecie - język opada na dolną wargę.
-
Powitanie ufoludków - przesuwają język po górnej wardze w prawo i w lewo. Gdy dzieci opanują ten ruch w dokładny sposób, możemy dodać do niego ruch rąk: unoszą ręce w górę i przesuwają je, zgięte w łokciach, od lewej strony do prawej.
-
Rozmowy kosmitów - dzieci wymawiają sylaby: ba, bo, bi, be, bu, by, pa, po, pi, pe, pu, py, najpierw cicho, a potem coraz głośniej, a następnie głośno i coraz ciszej
-
Odlot statku kosmicznego - usta mają szeroko otwarte, język (oparty o dolne zęby) wzbijają ku górze, najdalej jak się da, i lądują za górnymi zębami.
![f1jpg [250x334] f1jpg [250x334]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/83649/zdjecia/f1.jpg)
![f2jpg [400x300] f2jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/83649/zdjecia/f2.jpg)
![f4jpg [250x333] f4jpg [250x333]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/83649/zdjecia/f4.jpg)
![f5jpg [400x300] f5jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/83649/zdjecia/f5.jpg)
![f6jpg [400x300] f6jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/83649/zdjecia/f6.jpg)
![f7jpg [250x334] f7jpg [250x334]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/83649/zdjecia/f7.jpg)
![f8jpg [250x334] f8jpg [250x334]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/83649/zdjecia/f8.jpg)
![f9jpg [250x334] f9jpg [250x334]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/83649/zdjecia/f9.jpg)