TEMAT TYGODNIA: Zwierzęta na wsi
W ramach podstawy programowej dzieci realizowały następujące treści:
-słuchały opowiadania A. Widzowskiej ,,Nauka pływania”-odpowiadały na pytania, ćwiczyły budowanie poprawnych wypowiedzi; omawiały ilustracje
-ćwiczyły słuch fonematyczny-naśladując odgłosy zwierząt w zabawie ortofonicznej ,,Jakie to zwierzę?”
- ćwiczyły analizę i syntezę wzrokową-układały w całość obrazki zwierząt pociętych na części, a następnie przyklejały na kartkę
-rozwiązywały zagadki-odnajdując rozwiązania na ilustracjach
-ćwiczyły narządy mowy( język,wargi, żuchwę) w zabawie logopedycznej ( w zał.)
- ćwiczyły myślenie matematyczne segregując obrazki zwierząt gospodarskich wg rodzaju; układając je przeliczały ilości
-rozwijały słuch muzyczny-utrwalając słowa piosenki ,,Wiosna tuż, tuż”; poznały 3 i 4 zwrotkę
- obserwowały wzrost roślinek zasianych w zeszłym tygodniu; zasiały również rzeżuchę-omawiając wcześniej jej wygląd, poznając odżywcze znaczenie dla organizmu;
- rozwijały ruchy dłoni i motorykę małą wykonując prace plastyczno-techniczne ,,Wesoła krówka” oraz ,,Świnka”
-ćwiczyły sprawność fizyczną w zabawach z elementami skoku w sali; z el.równowagi ,,Zabawa kogutów”-dzieci dobierały się w pary-szarfy mocując z tyłu, za paskiem lub za koszulką, jak ogon. Podskakiwały obunóż usiłując wyrwać koledze kolorowe piórko z ogona-szarfę.
- uwrżliwiały bodźce za pomocą zmysłu czucia-przechodząc przez ścieżkę sensoryczną
Korzystając ze słonecznej pogody ,,Wiewiórki” bawiły się wesoło w ogrodzie przedszkolnym; Wcielając się w postać badaczy przyrody-obserwowały oznaki wiosennej pory roku oraz nasłuchiwały śpiewu ptaków-uwrażliwiając się na losy zwierząt.
Nasze pociechy uwielbiają również słuchać czytanych przez panie bajeczek oraz opowiadań. Z zaciekawieniem słuchają, oglądaja obrazki a następnie wspólnie omawiają.-, rozwijając przy tym słownictwo oraz wzbogacając wyobraźnię.
Ćwiczenia logopedyczne-usprawniające narządy mowy:język, wargi, żuchwę.
Jedziemy na wieś-dzieci wibrują wargami-naśladując samochód jadący na wieś
,,Konik”-dzieci naśladują kląskanie konika: mocno przyklejają język ułożony szeroko przy podniebieniu i odklejają go zdecydowanym ruchem. Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są szeroko rozłożone, a raz ułożone w dzióbek
,,Krowa”-dzieci naśladują ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą
,,Kot oblizuje się po wypiciu mleka”-dzieci przesuwają językiem po górnej i po dolnej wardze, przy szeroko otwartej jamie ustnej
,,Pies gonił kota i bardzo się zmęczył”-dzieci wysuwają język na brodę i dyszą
,,Myszka bawi się w chowanego”-dzieci wypychają policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony
,,Miotła”-dzieci naśladują gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach