TEMAT TYGODNIA: Zwierzęta na wsi

W ramach podstawy programowej dzieci realizowały następujące treści:

-słuchały opowiadania A. Widzowskiej ,,Nauka pływania”-odpowiadały na pytania, ćwiczyły budowanie poprawnych wypowiedzi; omawiały ilustracje

-ćwiczyły słuch fonematyczny-naśladując odgłosy zwierząt w zabawie ortofonicznej ,,Jakie to zwierzę?”

- ćwiczyły analizę i syntezę wzrokową-układały w całość obrazki zwierząt pociętych na części, a następnie przyklejały na kartkę

-rozwiązywały zagadki-odnajdując rozwiązania na ilustracjach

-ćwiczyły narządy mowy( język,wargi, żuchwę) w zabawie logopedycznej ( w zał.)

- ćwiczyły myślenie matematyczne segregując obrazki zwierząt gospodarskich wg rodzaju; układając je przeliczały ilości

-rozwijały słuch muzyczny-utrwalając słowa piosenki ,,Wiosna tuż, tuż”; poznały 3 i 4 zwrotkę

- obserwowały wzrost roślinek zasianych w zeszłym tygodniu; zasiały również rzeżuchę-omawiając wcześniej jej wygląd, poznając odżywcze znaczenie dla organizmu;

- rozwijały ruchy dłoni i motorykę małą wykonując prace plastyczno-techniczne ,,Wesoła krówka” oraz ,,Świnka”

-ćwiczyły sprawność fizyczną w zabawach z elementami skoku w sali; z el.równowagi ,,Zabawa kogutów”-dzieci dobierały się w pary-szarfy mocując z tyłu, za paskiem lub za koszulką, jak ogon. Podskakiwały obunóż usiłując wyrwać koledze kolorowe piórko z ogona-szarfę. 

- uwrżliwiały bodźce za pomocą  zmysłu czucia-przechodząc przez ścieżkę sensoryczną 

Korzystając ze słonecznej pogody ,,Wiewiórki” bawiły się wesoło w ogrodzie przedszkolnym; Wcielając się w postać badaczy przyrody-obserwowały oznaki wiosennej pory roku oraz nasłuchiwały śpiewu ptaków-uwrażliwiając się na losy zwierząt. 

Nasze pociechy uwielbiają również słuchać czytanych przez panie bajeczek oraz opowiadań. Z zaciekawieniem słuchają, oglądaja obrazki a następnie wspólnie omawiają.-, rozwijając przy tym słownictwo oraz wzbogacając wyobraźnię.


Ćwiczenia logopedyczne-usprawniające narządy mowy:język, wargi, żuchwę.

Jedziemy na wieś-dzieci wibrują wargami-naśladując samochód jadący na wieś

,,Konik”-dzieci naśladują kląskanie konika: mocno przyklejają język ułożony szeroko przy podniebieniu i odklejają go zdecydowanym ruchem. Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są szeroko rozłożone, a raz ułożone w dzióbek

,,Krowa”-dzieci naśladują ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą

,,Kot oblizuje się po wypiciu mleka”-dzieci przesuwają językiem po górnej i po dolnej wardze, przy szeroko otwartej jamie ustnej

,,Pies gonił kota i bardzo się zmęczył”-dzieci wysuwają język na brodę i dyszą

,,Myszka bawi się w chowanego”-dzieci wypychają policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony

,,Miotła”-dzieci naśladują gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach

e1jpg [400x300]

e2jpg [250x333]

e3jpg [400x299]

e4jpg [250x333]

e5jpg [250x333]

e6jpg [400x300]

e7jpg [400x300]

e8jpg [250x333]

e9jpg [400x300]

e11jpg [400x300]

e12jpg [400x299]

e13jpg [400x299]

e14jpg [250x333]

e15jpg [400x300]

e16jpg [250x333]