TEMAT TYGODNIA: „ŁĄKA W MAJU”
W ramach realizacji tematu dzieci:
-
na podstawie filmiku edukacyjnego dzieci zapoznały się z wyglądem żaby, pszczoły, biedronki, bociana
-
poznały etapy rozwoju żaby na podstawie ilustracji
-
wzbogacały słownictwo, rozwijały mowę, słuchając opowiadań i wierszy poświęconych łące ( B. Szelągowska ,,Niezapominajki”, A. Widzowska ,,Mieszkańcy łąki”)
-
rozwijały logiczne myślenie rozwiązując zagadki; budowały prawidłowe odpowiedzi na pytania;
-
rozwijały narządy mowy w zabawie logopedycznej ,,Odgłosy łąki
-
ćwiczyły słuch fonematyczny w zabawach ortofonicznych naśladowały odgłosy zwierząt; dzieliły sowa na sylaby
Ćwiczyły spostrzegawczość:
-
„Które zwierzątko się schowało?”
-
wskazywały różnice w dwóch obrazkach
-
dokonywały analizy i syntezy obrazka z 4 części
Rozwijały myślenie matematyczne:
- klasyfikowały zwierzęta pod względem wielkości, koloru, rodzaju
-tworzyły zbiory -przeliczając ich elementy; porównywały liczebność
- rozwijały orientację przestrzenną
Rozwijały motorykę małą oraz ruchy dłoni:
-wykonując prace plastyczne ,,Motyl”( rozcierały plastelinę we wskazanych miejscach, kolorowały kredkami
,,Majowa łąka”-praca grupowa-malowały farbami łąkę, kolorowały kwiatki-niezapominajki-naklejając na arkusz
,,Wiewiórki” po raz pierwszy samodzielnie pod kierunkiem nauczyciela wykonały gazetkę tematyczną met. Freineta( dokładając codziennie kolejne elementy, wykonane różnymi technikami-plastelina, kredka, wydzieranka).
Uczestniczyły w zabawach:
-
z „Cieniem” – obserwowały ruchy ciała, wyciągały wnioski z obserwacji
-
ruchowychprzy rymowance „Ślimak”, „Z kwiatka na kwiatek”, „Bocian i żaby”, z piłeczką - „Biedronka”, „Pszczoły do ula” – rozwijały orientację przestrzenną, reagowały na sygnały dźwiękowe, dotykowe
-
„Bocian i żaby” – z elementami skoków
W piątek 14 maja w naszym przedszkolu obchodzono ,,Święto niezapominajki”. Już wkrótce nasza placówka będzie obchodziła nadanie imienia ,,NIEZAPOMINAJKA”
W tym dniu dzieci zostały zapoznane z tradycją obchodów, wesoło bawiąc się przy muzyce oraz oglądając bajkę animowaną ,,Fiffi niezapominajka”
Ćwiczenia logopedyczne:
„Na łące”
-
Nad kwiatami fruwają motyle – język wykonuje ruchy pionowe (góra-dół) przy szeroko otwartych ustach.
-
Dookoła kwiatów fruwają pszczoły – oblizywanie warg.
-
Muchy latają zygzakiem – język na boki od kącika do kącika ust.
-
Biedronka ma kropki – „stawianie kropek” językiem na podniebieniu.
-
Ślimak wychodzi z muszli – język przeciska się między zębami.
-
Ślimak zsuwa się po listku – język „ślizga się” po podniebieniu.