TEMAT TYGODNIA: „ŁĄKA W MAJU”

W ramach realizacji tematu dzieci:

  • na podstawie filmiku edukacyjnego dzieci zapoznały się z wyglądem żaby, pszczoły, biedronki, bociana

  • poznały etapy rozwoju żaby na podstawie ilustracji

  • wzbogacały słownictwo, rozwijały mowę, słuchając opowiadań i wierszy poświęconych łące ( B. Szelągowska ,,Niezapominajki”, A. Widzowska ,,Mieszkańcy łąki”)

  • rozwijały logiczne myślenie rozwiązując zagadki; budowały prawidłowe odpowiedzi na pytania;

  • rozwijały narządy mowy w zabawie logopedycznej ,,Odgłosy łąki

  • ćwiczyły słuch fonematyczny w zabawach ortofonicznych naśladowały odgłosy zwierząt; dzieliły sowa na sylaby

    Ćwiczyły spostrzegawczość:

  • „Które zwierzątko się schowało?”

  • wskazywały różnice w dwóch obrazkach

  • dokonywały analizy i syntezy obrazka z 4 części

Rozwijały myślenie matematyczne:

- klasyfikowały zwierzęta pod względem wielkości, koloru, rodzaju

-tworzyły zbiory -przeliczając ich elementy; porównywały liczebność

- rozwijały orientację przestrzenną

Rozwijały motorykę małą oraz ruchy dłoni:

-wykonując prace plastyczne ,,Motyl”( rozcierały plastelinę we wskazanych miejscach, kolorowały kredkami

,,Majowa łąka”-praca grupowa-malowały farbami łąkę, kolorowały kwiatki-niezapominajki-naklejając na arkusz

,,Wiewiórki” po raz pierwszy samodzielnie pod kierunkiem nauczyciela wykonały gazetkę tematyczną met. Freineta( dokładając codziennie kolejne elementy, wykonane różnymi technikami-plastelina, kredka, wydzieranka).

Uczestniczyły w zabawach:

  • z „Cieniem” – obserwowały ruchy ciała, wyciągały wnioski z obserwacji

  • ruchowychprzy rymowance „Ślimak”, „Z kwiatka na kwiatek”, „Bocian i żaby”, z piłeczką - „Biedronka”, „Pszczoły do ula” – rozwijały orientację przestrzenną, reagowały na sygnały dźwiękowe, dotykowe

  • „Bocian i żaby” – z elementami skoków

 

W piątek 14 maja w naszym przedszkolu obchodzono ,,Święto niezapominajki”. Już wkrótce nasza placówka będzie obchodziła nadanie imienia ,,NIEZAPOMINAJKA”

W tym dniu dzieci zostały zapoznane z tradycją obchodów, wesoło bawiąc się przy muzyce oraz oglądając bajkę animowaną ,,Fiffi niezapominajka”

 

Ćwiczenia logopedyczne:

Na łące”

  • Nad kwiatami fruwają motyle – język wykonuje ruchy pionowe (góra-dół) przy szeroko otwartych ustach.

  • Dookoła kwiatów fruwają pszczoły – oblizywanie warg.

  • Muchy latają zygzakiem – język na boki od kącika do kącika ust.

  • Biedronka ma kropki – „stawianie kropek” językiem na podniebieniu.

  • Ślimak wychodzi z muszli – język przeciska się między zębami.

  • Ślimak zsuwa się po listku – język „ślizga się” po podniebieniu.

 

v2jpg [400x300]

v3jpg [400x300]

v4jpg [400x300]

 

v5jpg [400x300]

v6jpg [400x300]

v8jpg [250x333]

v9jpg [250x333]

v10jpg [400x300]

v11jpg [400x300]oooojpg [400x300]

 

v13jpg [250x333]

v18jpg [400x299]