21.04.2020

ZABAWY MATEMATYCZNE

1. Zabawa klasyfikacyjna „Grządki z kwiatkami”. Dorosły rozkłada na podłodze 4 obręcze (wykonane z włóczki, kolorowego papieru) i wyjaśnia, że są to grządki, na których dzieci posadzą kwiatki. Kwiatki różnią się kolorem płatków (np. 2 czerwone, 3 niebieskie, 4 żółte i 1 pomarańczowy), dzieci segregują kwiatki, wkładając je do odpowiednich obręczy. Wspólnie przeliczają ilość kwiatków - zał.1

2. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Żabki” - dzieci zamieniają się w żabki, które skaczą po ogródku przy dźwiękach muzyki, na przerwę w muzyce, żabki chowają się przed bocianem.

3. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową „Co się zmieniło?” - dorosły pokazuje dziecku grządkę z 3 kwiatkami, dzieci liczą kwiatki, określają ich kolory i wielkość, następnie dziecko zamyka oczy a dorosły zmienia np. ilość kwiatków. Zadaniem dziecka jest rozpoznanie, co się zmieniło, starając się używać nazw liczebników porządkowych. (np. trzeci kwiatek ma kolor czerwony, drugi jest mały itp.) – do zabawy wykorzystujemy kwiatki z poprzedniej zabawy

4. Opowieść ruchowa „Wiosenne czarowanie”. Dziecko dostaje kolorowy krążek (może być wycięty z papieru) i „zamienia” go w przedmiot zasugerowany przez dorosłego (pogrubione i podkreślone), naśladując różne czynności:

 

Wczesnym rankiem obudziło się słoneczko i zaświeciło na niebie,

obudziły się kwiatki i zaczęły obracać swoje główki do słoneczka.

Obudziły się też kotki na podwórku, mama przyniosła dla nich miski z mlekiem i kotki zaczęły pić.

Na drzewie spały w gniazdkach ptaszki, przetarły swoje oczka i poruszały skrzydełkami.

W domu wstały dzieci, poszły do łazienki i przeglądały się w lusterku.

Kiedy dzieci były gotowe, tata zapakował je do samochodu i ruszył, kręcąc całą drogę kierownicą.

W przedszkolu dzieci bawiły się instrumentami, grały na bębenku.

Na obiad była pyszna zupka, którą dzieci zjadły z talerzy z apetytem.

Kiedy zjadły obiad, położyły się na leżaczkach i przytuliły się do poduszek.

Gdy dzieci wracały z przedszkola, zaczął padać deszcz i musiały rozłożyć parasole.

Wieczorem dzieci siedziały na poduszkach i rysowały palcem w powietrzu małe i duże kółeczka.

 

5. Ćwiczymy rączkę – zabawa relaksacyjna - wodzimy palcem po śladzie najlepiej bez odrywania ręki (można też wydrukować i mazakiem lub kredką rysować po śladzie) – zał.3

 

6. Zabawa matematyczna „Grządki Oli”. Dziecko koloruje kwiatki w odpowiednich sekwencjach (np. czerwony – żółty- czerwony). Dorosły wyjaśnia, że Ola sadzi kwiatki na swojej grządce w określonej kolejności i prosi dzieci, aby pomogły Oli dokończyć sadzenie kwiatków, zachowując rytm – zał.2

Może pomożesz rodzicom w domu i podlejesz kwiatki w doniczkach

lub na ogródku 😉

 

 Pobierz ZAŁĄCZNIK NR 1

 Pobierz ZAŁĄCZNIK NR 2

 Pobierz ZAŁĄCZNIK NR 3