28.04.2020
- Zabawa „Kolorowe domy”. Wspólnie z dzieckiem układamy na dywanie 4 domy
- kartki A4 w różnych kolorach (czerwony, żółty, niebieski, zielony).
- ustalamy z dzieckiem, który dom jest pierwszy na tej ulicy.
- dziecko liczy, ile jest domów,
- odpowiada na pytania typu: jakiego koloru jest czwarty dom na ulicy?
- który z kolei na ulicy jest dom zielony?
- jakiego koloru jest dom drugi?
- Zabawa „Wstawiamy okna”.
Dziecko na polecenie wstawia w domach okna (przygotowane kartoniki).
- np. w pierwszym domu proszę wstawić 4 okna, w drugim 2 itp.
Gdy wszystkie domy mają już okna, dziecko odpowiada na pytania:
- ile okien jest w drugim domu?
- Ile okien ma trzeci dom? itp.
- Praca indywidualna „Mój dom” - dziecko wybiera sobie kolor domu i siada na dywanie. Z mozaiki geometrycznej (wycięte z papieru figury) prosimy dziecko, aby wstawiło w swoim domu okna. dorosły pokazuje kolorowy kartonik w kształcie figur geometrycznych i słownie określa kształt wstawianych okien np. kartonik okrągły - mówi okna okrągłe.
- Budowanie domu z klocków – zabawa dowolna dziecka klockami różnego rodzaju. Wypowiedzi na temat własnej pracy. Omawianie koloru klocków. Po skończonej zabawie trzeba pamiętać o pozbieraniu i posegregowaniu klocków do odpowiednich pojemników.
- Zabawy ruchowe:
- Koniki - dziecko naśladuje pasące się konie. Naśladują konia grzebiącego nogą (w staniu jednonóż, uderzenie palcami stopy lewej i prawej o podłogę na zmianę).
- „Na łące” – naśladujemy zwierzęta spotkane na łące, a dziecko próbuje wiernie odtworzyć demonstrowane ruchy.
- „Taniec z cieniem” – dziecko idąc wykonuje dowolne ruchy, towarzysząca mu osoba idzie za nim naśladując jego ruchy.
- „Wiosenne chmurki” – leżenie z zamkniętymi oczami, słuchanie muzyki i wyobrażanie sobie kształt płynących nad łąką chmur. Na przerwę w muzyce dziecko zmienia pozycję leżenia (na plecach, na brzuchu, na boku prawym itp.)
- „Tańczy moje ciało” – słuchając muzyki tańczą poszczególne części ciała. dorosły wymienia: tańczą ręce, tańczy noga prawa itp.
- „Kto schował się w pąku kwiatka?” – swobodne podskoki w takt muzyki, na przerwę w muzyce dziecko podchodzi do kwiatka, wąchają go i naśladują latające nad nimi motyle.