30.04.2020
- Zadajemy dzieciom pytania dotyczące Głuchołaz
- Jak nazywa się miasto, w którym mieszkasz?
- Kto z Twojej rodziny, znajomych mieszka w Głuchołazach? (np. babcia, ciocia, kolega...).
- „Zgadnij co to?” – rozpoznawanie zabytków Głuchołaz (zał. 1).
Chętni rodzice mogą zaplanować wycieczkę po Głuchołazach w celu zwiedzenia wyżej wymienionych miejsc, pamiętając o przestrzeganiu zaleceń GIS w związku z potencjalnym ryzykiem zakażenia koronawirusem
- Dziecięcy masażyk „Domek” - rodzic rysuje na plecach dziecka domek zgodnie z treścią wierszyka E. M. Skorek.
To domek Tereski
rysuję trzy kreski.
Na nich deska położona,
linia z linią połączona.
Prostokąt i kwadraty dwa,
drzwi i okna domek ma.
- „Domy” – rodzic posługując się ilustracjami (zał. 2) tłumaczy dziecku jakie mogą być domy (bloki, stare kamienice, dom jednorodzinny). Możemy zadać dziecku pytania:
- w jakim domu mieszkasz wraz ze swoją rodziną?
- pamiętasz ulicę na jakiej mieszkasz?
- a jak nazywa się miejscowość, w której mieszkasz?
- a umiesz się przedstawić?
- Zabawa ruchowa „Gdzie mieszkam?” – w rytmie dowolnej muzyki dziecko porusza się po pokoju. Na hasło “Mieszkam na górze” zatrzymuje się i podnosi ręce wysoko w górę. Ponownie porusza się przy dźwiękach muzyki. Na hasło “Mieszkam na dole”, przechodzi do przysiadu.
- Ćwiczenia artykulacyjne “Co słychać w domu?”:
- trzaskanie drzwiami - trach, trach
- stukanie garnków - brzdęk, brzdęk
- odkurzanie - wrr, wrr
- kapanie wody - kap, kap
- przesuwanie mebli - szur, szur
- Praca plastyczna „Dom z koperty”.
Materiały: biała koperta, mazaki, biała kredka, czerwona farba plakatowa, brązowy papier, klej, nożyczki.
Sposób wykonania: najpierw robimy dach naszego domku - stemplujemy paluszkami dachówki rzędami, od dołu trójkąta, ku górze. Z brązowego papieru wycinamy mały prostokąt i przyklejamy go do dachu - będzie to komin. Na kominie rysujemy białą kredką cegiełki. Następnie dowolnie ozdabiamy domek - rysujemy mazakami okna, drzwi, kwiaty. Domek gotowy!