08.05.2020

 

  • Zajęcia ruchowe z rodzicami wykorzystaniem elementów metody Weroniki Sherborne

 

Przebieg zajęć:

 - Ustawienie w parach - witanie się ze sobą różnymi częściami ciała (np. plecami, głową, łokciami).

  • Ćwiczenia kształtujące świadomość przestrzeni:

- Do swojego domku – rodzic siad skrzyżny, dziecko siedzi na nogach rodzica – w gniazdku, na melodię ptaszek fruwa, na przerwę w melodii wraca do gniazdka

- Kotki – rodzic w klęku podpartym, dziecko jest kotkiem, który zwinięty chowa się pod rodzicem. Na melodię kotek wędruje po sali, na przerwę wraca do domku.

 Tunel- dorośli tworzą tunel, klęcząc obok siebie i podpierając się rękoma. Dzieci tworzą „pociąg” przy „wejściu” do tunelu i przechodzą na drugą jego stronę.

  • Ćwiczenia oparte na relacji „z”

 - Naleśnik – dziecko leży na podłodze, rodzic turla je w różne trony. Wykonujemy kilka powtórzeń, później następuje zmiana ról.

- Masaż – raz dziecko, raz rodzic wykonują sobie wzajemnie na plecach masaż.

- Podróż – dziecko siada przy nodze rodzica, obejmuje je rękoma, ten powoli idzie ciągnąc dziecko.

  • Ćwiczenia rozwijające relacje „przeciwko”

- Odklejanie- dziecko leży na plecach, „przykleja” się do podłoża całym ciałem, dorosły klęczy obok niego i próbuje odkleić poszczególne części ciała dziecka. Potem następuje zmiana ról.

- Paczka- dziecko siedzi skulone na podłodze, mocno ściska nogi i ręce. Druga osoba próbuje „rozpakować paczkę” odciągając ręce i nogi dziecka. Zasada: raz „odklejona” ręka lub noga nie może wrócić na swoje miejsce.

  • Ćwiczenia oparte na relacji „razem”

- Rowerek” – dorosły i dziecko leżą na plecach, stopami opierają się o stopy partnera, kreślą wspólnie kółka w powietrzu, „jadą na rowerze”

- Przepychanie - w siadzie z podciągniętymi kolanami, dzieci wraz z dorosłymi przepychają się rękami.

- Ufam Tobie – dziecko wraz z rodzicem stoi przodem do siebie i trzyma się mocno za ręce- dziecko powoli odchyla się od rodzica

- Lusterko – stojąc naprzeciwko siebie dziecko i rodzic naśladują ruchy na zmianę rodzic dziecka i na odwrót.

 

  • „Serce dla Polski” - praca plastyczna

Na białej kartce A4 rysujemy kształt serca (można użyć do tego szablonu z kartonu). Starsze dzieci samodzielnie wycinają serce po linii. Młodsze dzieci otrzymują wycięte serce. Następnie składają serce na połowę. Dolną połówkę serca kropkują za pomocą patyczka kosmetycznego moczonego w czerwonej farbie. Kropki powinny być ciasno obok siebie.

 Praca może być zainspirowana wierszem Ryszarda Przymusa pt. „Polska”.

 

POLSKA - to taka kraina,

która się w sercu zaczyna.

Potem jest w myślach - blisko,

w pięknej ziemi nad Wisłą.

Jej ścieżkami chodzimy,

budujemy, bronimy.

POLSKA - OJCZYZNA…

Kraina,

która się w sercu zaczyna.

 

  • Dla chętnych dzieci mamy dodatkowe zadanie - ułożenie Polski z puzzli – zał.1

Wydrukuj, potnij, ułóż, przyklej na kartkę – można na mapie Polski zaznaczyć Głuchołazy, Warszawę, morze Bałtyckie oraz góry.

 Pobierz ZAŁĄCZNIK