12.05.2020

  • Na początek zabawimy się paluszkami

Ja dziesięć palców mam i na pianinie gram - dziecko pokazuje grę na pianinie

Ja dwie ręce mam i na bębenku gram -   dziecko pokazuje grę na bębenku

Ja dziesięć palców mam i na trąbce gram - dziecko pokazuje grę na trąbce

Ja dwie ręce mam i zaklaszczę wam – dziecko klaszcze w dłonie

 

Ładnie zagraliście, w nagrodę wyczaruję dzisiaj dla Was wiosenną łąkę

  • Zagadka

W środku koło, na nim płatek, drugi płatek,             

trzeci płatek, czwarty płatek i jest …………… kwiatek.

 

  • Nauka rysowania kwiatka - https://www.youtube.com/watch?v=q1DFZOEADA4
  • Teraz Ty spróbuj narysować dużo kwiatków na kartce, w ten sposób powstanie piękna łąka – pamiętaj, aby pokolorować kwiaty i namalować trawkę

 

  • Spacer po łące – opowieść ruchowa – naśladowanie ruchem treść opowiadania

Jest piękny, wiosenny dzień, wybieramy się na wycieczkę na łąkę.

Słoneczko ogrzewa nas swoimi promieniami. Jest nam miło i ciepło. Ciekawie rozglądamy się dookoła. Trawy szumią. Wszędzie rosną kolorowe i pachnące kwiaty, zbieramy i robimy z nich mały bukiecik. Dmuchamy na dmuchawce, nasionka wesoło wirują.

Nagle co to? Zatrzymujemy się i nasłuchujemy. To pracowite pszczółki zbierają pyłek z kwiatów (latamy i bzyczymy: bzz, bzz).

Na małym listku zobaczyły konika polnego, który grał swój koncert, zobaczmy go z bliska

(kucamy i mówimy: cyk, cyk, cyk).

Spacerują biedronki, otrzepują łapki z rosy.

O, przy małym strumyku wesoło skaczą zielone żabki i radośnie kumkają i rechoczą

 (skaczemy i mówimy: kum, kum, rech, rech), wysuwają język łapiąc muszki.

Nagle jednak żabki ucichły, bo nad strumyk zbliżał się bocian (brodzimy jak bocian, wysoko unosząc długie czerwone nogi i mówią: kle, kle, kle, stajemy na jednej, drugą opierając o kolano).

Przed bocianem do norki schowała się też mała myszka (czworakujemy i mówimy: pi, pi, pi).

Musimy już wracać do przedszkola, ale co to – nad łąką fruwają piękne, kolorowe motyle, które podziwiają łąkę z góry. Przyglądamy im się z zachwytem.

Wracamy dzieci, woła pani – wesoło maszerujemy do przedszkola.

 

  • Zabawy matematyczne

A teraz poznamy niektórych mieszkańców łąki – zał.1

 

- Oto gąsienica Gosia (obrazek gąsienicy). To ciekawe zwierzątko, rodzi się dwa razy, najpierw jest żarłoczną gąsienicą, a potem wchodzi do śpiworka zwanego kokonem, a kiedy się wyśpi i z niego wyjdzie będzie przepięknym motylem – Małgorzatką.

Każdy z Was otrzyma teraz motylka, motylki są w 3 kolorach, podobnie jak kwiaty na naszej łące (rodzic przygotowuje z kartki motylki i kwiatki, w zabawie mogą wziąć udział inni członkowie rodziny). Kiedy usłyszycie muzykę, motylki będą wesoło fruwać wokół naszej łąki, kiedy muzyka umilknie, każdy motylek usiądzie delikatnie na kwiatku, który ma płatki w tym samym kolorze co motylek, motylek odpocznie spijając z kwiatka nektar. (w tle dowolny utwór muzyczny) - zabawę powtarzamy 3 razy

 

- Poznajcie pszczółkę Maję (obrazek pszczółki), to bardzo pracowite stworzonko, ma czułki i pasiaste ubranko, całymi dniami uwija się, że by zebrać dużo pyłku, z którego zrobi potem pyszny… miodek. Pszczoły mieszkają w ulach. Każdy z Was dostanie teraz jedną pszczółkę (duże i małe)- rodzic przygotowuje papierowe pszczółki 

Czy pszczółki są takie same?

Czy różnią się od siebie?

 Pogrupujmy je, w dużym ulu umieścimy duże pszczółki, a w małym – małe (dzieci segregują pszczoły, wkładają je do dużej lub małej obręczy wykonanej z paska, sznurka itp.)

 

- Poznajcie biedronkę Basię (obrazek biedronki), ma czerwoną, nakrapianą sukienkę, to bardzo pożyteczny mieszkaniec łąki, zjada mszyce, które zjadają rośliny hodowane przez ludzi. Dziecko otrzymuje jedną biedronkę.

Biedronki, różnią się od siebie, jedne mają więcej, inne mniej kropek, są biedronki z dwiema kropkami – dwukropki, są biedronki, które mają ich więcej, pogrupujmy je wg ilości kropek (dzieci grupują biedronki, wkładają je do jednej z 4 obręczy oznaczonej kartonikiem z odpowiednią liczbą kropek 1-4).

Biedronka nazywa jest bożą krówką, bo … dawniej na krówkę mówiono biedrunka…

Dziecko powtarzają rymowankę: „Biedroneczko leć do nieba, przynieś kawałeczek chleba”.

  • Propozycja wykonania papierowych mieszkańców łąki do zabaw matematycznych –

 

przechwytywaniepng [335x258]

Pobierz ZAŁĄCZNIK NR 1