20.05.2020

Zabawy matematyczne.

  • Przygotujmy kilka klocków w różnych kolorach. Zadaniem rodzica jest ułożenie szeregu         z wybranych kolorów. Dziecko przez chwilę obserwuje układ klocków. Rodzic zasłania szereg, zadaniem dziecka jest ułożenie poniżej klocków w takim samym układzie.
  • „Odszukaj kolor” - prosimy dziecko, aby wskazało przedmioty z najbliższego otoczenia podając określone przez nas kolory.
  • „Odszukaj kształt” - zadaniem dziecka jest odszukanie w pobliżu kształtu jaki podamy np. prostokąt-drzwi, koło-dywan itp.
  • „Liczymy podskoki” – przy pomocy kostki do gry wyliczamy, ile razy dziecko wykonuje podskoki i odwrotnie, ile podskoków ma zrobić rodzic.
  • „Wiewiórki liczą orzechy"
    Dzieci wiewiórki wkładają do swojej dziupli (pojemnik) po 5 orzechów (orzechami mogą być klocki). Przeliczają orzechy. Pokazują na palcach, ile orzechów jest w dziupli. Gdy wiewiórki śpią rodzic podchodzi do dziupli i zabiera 2 orzechy. Na klaśnięcie wiewiórki budzą się, liczą orzeszki... stwierdzają, że orzechów jest mniej. Liczą i pokazują na palcach, ile teraz mają orzechów. Dz. kładą dłoń na podłodze, orzechy przykładają po jednym do każdego z palców, zaczynamy liczyć palce od kciuka: jeden, dwa, trzy. Na palcach jest wiadomość, ile orzechów jest w dziupli. Wiewiórki znowu śpią rodzic dodaje po 2 orzechy. Na klaśnięcie wiewiórki budzą się. Zaglądają do dziupli i stwierdzają, że orzechów jest więcej Rodzic za każdym razem dokłada lub zabiera inną liczbę orzechów

 

Zabawy ruchowe.

 Pamiętajmy o bezpiecznej zabawie!

  • „Zwierzątka” – rodzic wg własnego pomysłu podaje nazwę zwierzątka. Zadaniem dziecka jest naśladowanie chodu podanego zwierzątka np. kot, słoń, małpka, lis itp.
  • „Idziemy po linie” – kładziemy na podłodze tasiemkę, która będzie drogą. Zadaniem dziecka jest przejść po wyznaczonej linii utrzymując równowagę.
  • „Przeprawa przez góry” – ustawiamy na podłodze bezpieczne przedmioty, po których można przejść np. koc, poduszka, mata piankowa itp. Przedmioty powinny tworzyć ścieżkę. Zadaniem dziecka jest przejście po tych przedmiotach tak aby pokonać wyznaczoną drogę.
  • „Muzyczne zabawy” – wybieramy kilka ulubionych przez dziecko utworów muzycznych (od tych wolnych po szybsze). Prosimy dziecko, aby ilustrowało ruchem muzykę.
  • „Slalom” - ustawiamy na podłodze przeszkody (kubeczki plastikowe, butelki plastikowe lub klocki). Prosimy dziecko, aby slalomem pokonało trasę wg określonych zasad np. na czworaka, biegiem, podskakując, skacząc jak zając, idą tyłem.
  • „Slalom i piłka” – toczenie piłki po podłodze omijając przeszkody ustawione na podłodze.
  • „Rzut do celu” - trafianie piłką do pojemnika na pranie.
  • „Kolorowa piłka” - rzucamy do siebie piłkę wypowiadając nazwy kolorów. Gdy wypowiemy wybrany kolor np. „czerwony” nie można złapać piłki.

A dla chętnych zabawa dodatkowa. Odszukaj różnice!  - zał.1

Więcej pomysłów na stronie https://czasdzieci.pl/dodruku/id,233af-znajdz_roznice.html

Pobierz KARTA PRACY