28.05.2020

Zapraszamy do zabaw ruchowych


Zabawy z chustą animacyjną, ale takiej nie mamy w domu

więc możemy zamienić ją na prześcieradło, koc, dużą chustę.


Rodzic rozkłada „chustę”.

Dziecko i inni domownicy stają dookoła niej tak,

aby każdy miał swoje miejsce.

Wprowadzenie do zabawy:

Wyobraźcie sobie, że to jest morze.

Morze spokojnie falowało, tak jak my teraz,

do dołu i do góry, powoli, nie ma wiatru jest cisza,

tylko mewy w oddali można usłyszeć i delikatny szum

(wszyscy wykonują te same ruchy, do dołu i do góry).


Inne wersje zabawy:

 

 

 Zerwał się bardzo silny wiatr i przyszedł sztorm,

fale uderzają mocno (bardzo szybkie ruchy chustą)

 

Dziecko przebiega pod „chustą”, którą domownicy unoszą jak najwyżej,

następnie role się odwracają, jeden z domowników biegnie pod

„chustą” podczas gdy inni ją unoszą i tak po kolei

FRYZJER”

 

Ustawiamy się naokoło chusty/prześcieradła i łapiemy ją/je za brzegi.

Następnie prosimy ochotnika o wejście pod chustę.

Gdy osoba czesana jest już w środku wszyscy przeciągają

chustę po jej głowie, a na sygnał rodzica podnoszą ją do góry,

aby wszyscy mogli podziwiać nową fryzurę ochotnika

(efekt naelektryzowanych włosów).

Następnie prosimy kolejną osobę o wejście pod chustę

i to jej robimy nową fryzurę.

Można czesać kilka osób jednocześnie,

jest przy tym jeszcze więcej śmiechu!

 

KARUZELA”

 

Stajemy naokoło „chusty” i łapiemy ją za brzegi.

Zaczynamy przekazywać sobie chustę w prawą stronę.

Najpierw bardzo powoli, potem coraz szybciej,

robiąc „chustową” karuzelę.

Następnie prosimy jedną osobę o wejście do środka.

Ponownie łapiemy brzegi chusty i chodzimy wokół siedzącego

w środku dziecka, tworząc efekt kręcącej się karuzeli.

 

SKACZĄCE BALONY/PIŁECZKI”

 

Kładziemy balon lub piłkę na „chuście” i unosimy ją.

Sterujemy „chustą”, tak aby wyrzucić z niej wszystkie balon/piłkę.

Zaczynamy od delikatnego kołysania, następnie coraz mocniej

i mocniej, do czasu, aż balon/piłka spadnie.

Można też tak machać „chustą”, aby utrzymać balon/ piłkę,

aby nie spadł/ła na podłogę

 

"MASAŻYK"


Siedzimy w parach, dziecko siedzi tyłem do nas

Szliśmy razem na wycieczkę - (otwartą dłonią uciskanie pleców)

Z tyłu na plecach mieliśmy teczkę - (rysowanie prostokąta na plecach)

Na niebie świeciło słoneczko - (zataczanie niewielkich kół na ramionach)

A myśmy biegli w kółeczko - (rysowanie koła na łopatkach)

Długą linię mama z tatą trzymali - (rysowanie wężyka wzdłuż kręgosłupa)

I wesoło na boki się kiwali - (kiwanie się wraz z dzieckiem)

Wolno szliśmy szurając nogami - (otwartą dłonią uciskanie pleców,

a następnie głaskanie w dół i górę wzdłuż kręgosłupa)

A mama skakała wesoło za nami - (2 palcami każdej ręki podskoki po plecach)

I poczuliśmy wesoły dreszczyk - (połaskotanie w pasie osoby siedzącej przed nami)

 

- Na zakończenie, dziecko kładzie się na „chustę” a domownicy

delikatnie i bezpiecznie kołyszą dziecko, unoszą i opuszczają „chustę”

Dziecko po zabawie pomaga poskładać „chustę”.

Następnie kładzie się na dywanie, zamyka oczy i raz jeszcze

(aby się wyciszyć i odpocząć) wsłuchuje się w szum morza

(włączone zostaje nagranie).



https://www.youtube.com/watch?v=M6TidKXiwvI


Dla chętnych dzieci mamy kilka zadań - można pokolorować wydrukowane obrazki

- znajdź różnice – zał.1

- połącz w pary- zał.2

- policz – zał.3

 

POBIERZ ZNAJDŹ RÓŻNICE

POBIERZ POŁĄCZ W PARY

POBIERZ POLICZ