28.05.2020
Zapraszamy do zabaw ruchowych
Zabawy z chustą animacyjną, ale takiej nie mamy w domu
więc możemy zamienić ją na prześcieradło, koc, dużą chustę.
Rodzic rozkłada „chustę”.
Dziecko i inni domownicy stają dookoła niej tak,
aby każdy miał swoje miejsce.
Wprowadzenie do zabawy:
Wyobraźcie sobie, że to jest morze.
Morze spokojnie falowało, tak jak my teraz,
do dołu i do góry, powoli, nie ma wiatru jest cisza,
tylko mewy w oddali można usłyszeć i delikatny szum
(wszyscy wykonują te same ruchy, do dołu i do góry).
Inne wersje zabawy:
Zerwał się bardzo silny wiatr i przyszedł sztorm,
fale uderzają mocno (bardzo szybkie ruchy chustą)
Dziecko przebiega pod „chustą”, którą domownicy unoszą jak najwyżej,
następnie role się odwracają, jeden z domowników biegnie pod
„chustą” podczas gdy inni ją unoszą i tak po kolei
„
FRYZJER”
Ustawiamy się naokoło chusty/prześcieradła i łapiemy ją/je za brzegi.
Następnie prosimy ochotnika o wejście pod chustę.
Gdy osoba czesana jest już w środku wszyscy przeciągają
chustę po jej głowie, a na sygnał rodzica podnoszą ją do góry,
aby wszyscy mogli podziwiać nową fryzurę ochotnika
(efekt naelektryzowanych włosów).
Następnie prosimy kolejną osobę o wejście pod chustę
i to jej robimy nową fryzurę.
Można czesać kilka osób jednocześnie,
jest przy tym jeszcze więcej śmiechu!
„KARUZELA”
Stajemy naokoło „chusty” i łapiemy ją za brzegi.
Zaczynamy przekazywać sobie chustę w prawą stronę.
Najpierw bardzo powoli, potem coraz szybciej,
robiąc „chustową” karuzelę.
Następnie prosimy jedną osobę o wejście do środka.
Ponownie łapiemy brzegi chusty i chodzimy wokół siedzącego
w środku dziecka, tworząc efekt kręcącej się karuzeli.
„SKACZĄCE BALONY/PIŁECZKI”
Kładziemy balon lub piłkę na „chuście” i unosimy ją.
Sterujemy „chustą”, tak aby wyrzucić z niej wszystkie balon/piłkę.
Zaczynamy od delikatnego kołysania, następnie coraz mocniej
i mocniej, do czasu, aż balon/piłka spadnie.
Można też tak machać „chustą”, aby utrzymać balon/ piłkę,
aby nie spadł/ła na podłogę
"MASAŻYK"
Siedzimy w parach, dziecko siedzi tyłem do nas
Szliśmy razem na wycieczkę - (otwartą dłonią uciskanie pleców)
Z tyłu na plecach mieliśmy teczkę - (rysowanie prostokąta na plecach)
Na niebie świeciło słoneczko - (zataczanie niewielkich kół na ramionach)
A myśmy biegli w kółeczko - (rysowanie koła na łopatkach)
Długą linię mama z tatą trzymali - (rysowanie wężyka wzdłuż kręgosłupa)
I wesoło na boki się kiwali - (kiwanie się wraz z dzieckiem)
Wolno szliśmy szurając nogami - (otwartą dłonią uciskanie pleców,
a następnie głaskanie w dół i górę wzdłuż kręgosłupa)
A mama skakała wesoło za nami - (2 palcami każdej ręki podskoki po plecach)
I poczuliśmy wesoły dreszczyk - (połaskotanie w pasie osoby siedzącej przed nami)
- Na zakończenie, dziecko kładzie się na „chustę” a domownicy
delikatnie i bezpiecznie kołyszą dziecko, unoszą i opuszczają „chustę”
Dziecko po zabawie pomaga poskładać „chustę”.
Następnie kładzie się na dywanie, zamyka oczy i raz jeszcze
(aby się wyciszyć i odpocząć) wsłuchuje się w szum morza
(włączone zostaje nagranie).
https://www.youtube.com/watch?v=M6TidKXiwvI
Dla chętnych dzieci mamy kilka zadań - można pokolorować wydrukowane obrazki
- znajdź różnice – zał.1
- połącz w pary- zał.2
- policz – zał.3