02.06.2020
-
Słuchanie wiersza „Deszczowa muzyka”.
Co to za dzwony?
A to w tej rynnie
a to deszczowa muzyka płynie.
A to na dębach,
jakby na bębnach,
dudni i dudni ulewa wiosenna.
Tłucze o szyby wesołym deszczem,
bębni kroplami jeszcze i jeszcze,
i na listeczkach gra z całej duszy
aż rozkrzyczane słowiki głuszy,
aż słowik szepcze do słowika:
– To ci muzyka!
Ta- ka mu- zy- ka
to jest muzyka!
Co?
-
Rozmowa na temat wiersza.
− Czy odgłos padającego deszczu to muzyka?
− Gdzie jeszcze możemy usłyszeć muzykę?
- Zapoznanie z niektórymi instrumentami – poznanie wyglądu
niektórych instrumentów oraz dźwiękiem jakie wydają.
Można obrazki wydrukować i pokolorować.
Zapamiętajcie ich nazwę!
- cymbałki, dzwonki chromatyczne
https://www.youtube.com/watch?v=rQkqMxO7__A
- tamburyn
https://www.youtube.com/watch?v=KzNE-PSEXJo
- bębenek
https://www.youtube.com/watch?v=nJkQUJZjBHw
-
Echo na instrumentach – zabawa muzyczna.
Dziecko odwraca się tyłem do nas, na dywanie leżą przedmioty,
które wydają różne dźwięki (klucze, szklanka z łyżeczką, nożyczki,
papier, butelka plastikowa, reklamówki, itp.).
Zadanie polega na odgadnięciu: co wydało taki dźwięk?
Odgadujemy na zmianę kilka razy.
Rodzic może narysować na kartce propozycje, które rozkłada na dywanie.
Dziecko odwraca się plecami do rodzica, który wydobywa dźwięk
z jakiegoś przedmiotu.
Dziecko musi pokazać kartkę przedstawiającą ten przedmiot.
Przed zabawą należy zapoznać się z dźwiękami jakie wydają zgromadzone