02.06.2020

  • Słuchanie wiersza „Deszczowa muzyka”.

Co to za dzwony?

A to w tej rynnie

a to deszczowa muzyka płynie.

A to na dębach,

jakby na bębnach,

dudni i dudni ulewa wiosenna.

Tłucze o szyby wesołym deszczem,

bębni kroplami jeszcze i jeszcze,

i na listeczkach gra z całej duszy

aż rozkrzyczane słowiki głuszy,

aż słowik szepcze do słowika:

To ci muzyka!

Ta- ka mu- zy- ka

to jest muzyka!

Co?

  • Rozmowa na temat wiersza.

Czy odgłos padającego deszczu to muzyka?

Gdzie jeszcze możemy usłyszeć muzykę?

  • Zapoznanie z niektórymi instrumentami – poznanie wyglądu

niektórych instrumentów oraz dźwiękiem jakie wydają.


Można obrazki wydrukować i pokolorować.


Zapamiętajcie ich nazwę!


- cymbałki, dzwonki chromatyczne 


https://www.youtube.com/watch?v=rQkqMxO7__A


- tamburyn


https://www.youtube.com/watch?v=KzNE-PSEXJo

- bębenek 

https://www.youtube.com/watch?v=nJkQUJZjBHw

 

  • Echo na instrumentach – zabawa muzyczna.

 

Dziecko odwraca się tyłem do nas, na dywanie leżą przedmioty,

które wydają różne dźwięki (klucze, szklanka z łyżeczką, nożyczki,

papier, butelka plastikowa, reklamówki, itp.).

Zadanie polega na odgadnięciu: co wydało taki dźwięk?

Odgadujemy na zmianę kilka razy.

Rodzic może narysować na kartce propozycje, które rozkłada na dywanie.

Dziecko odwraca się plecami do rodzica, który wydobywa dźwięk

z jakiegoś przedmiotu.

Dziecko musi pokazać kartkę przedstawiającą ten przedmiot.

Przed zabawą należy zapoznać się z dźwiękami jakie wydają zgromadzone

przedmioty.