19.05.2020
- Zabawy matematyczne „Mniej – więcej, tyle samo”
- Zabawa „Segregujemy zabawki”
Dzieci siedzą na dywanie. Rozkładamy przed dziećmi różne przedmioty w dwóch wielkościach. Dzieci przypatrują się uważnie, wypowiadają się na temat zgromadzonych przedmiotów, następnie segregują:
-wg rodzaju tworząc pary: mała lalka – duża lalka
-wg wielkości tworząc dwa zbiory: zbiór przedmiotów małych i dużych
Następnie porównują liczebność tych zbiorów.
- Zabawa ruchowa „Duże i małe kroki” w zabawie korzystamy z piłek, które mamy w domu lub rysujemy je na kartce
pokazujemy lub podrzucamy dużą piłkę – dzieci stawiają duże kroki.
Kiedy pokazujemy lub podrzucamy małą piłkę – dzieci stawiają małe kroki.
W zależności, ile będzie podrzutów dzieci robią tyle kroków, a następnie starają się porównać, których kroków zrobili mniej, więcej lub tyle samo: dużych czy małych.
- Tworzenie zbiorów
Przed dzieckiem, na dywanie leżą klocki oraz 2 obręcze (obręcze wykonujemy ze sznurka, paska itp.). Zadaniem dziecka jest utworzenie zbiorów w zależności od tego, ile razy mama klaśnie w dłonie, a następnie porównanie ich liczebności.
- Zabawa „Duże i małe kropki”
Dziecko otrzymuje duże i małe kropki po kilka sztuk z papieru. Następnie prezentujemy dużą i małą piłkę. Dziecko układa dużą kropkę na dużą piłkę, małą kropkę na małą piłkę. Następnie porównuje ilość kropek na piłkach. Po zabawie dziecko przykleja kropki na piłce i koloruje powstałe piłki
- BUKIET KWIATÓW DLA MAMY – kolorowanie obrazka – zał.1
Wydrukuj i pokoloruj laurkę dla mamy. Pokaż duże i małe kwiaty, nazwij kolory.