19.05.2020

 

  • Zabawy matematyczne „Mniej – więcej, tyle samo”

- Zabawa „Segregujemy zabawki”

Dzieci siedzą na dywanie. Rozkładamy przed dziećmi różne przedmioty w dwóch wielkościach. Dzieci przypatrują się uważnie, wypowiadają się na temat zgromadzonych przedmiotów, następnie segregują:

-wg rodzaju tworząc pary: mała lalka – duża lalka

-wg wielkości tworząc dwa zbiory: zbiór przedmiotów małych i dużych

Następnie porównują liczebność tych zbiorów.

 

- Zabawa ruchowa „Duże i małe kroki” w zabawie korzystamy z piłek, które mamy w domu lub rysujemy je na kartce

pokazujemy lub podrzucamy dużą piłkę – dzieci stawiają duże kroki.

Kiedy pokazujemy lub podrzucamy małą piłkę – dzieci stawiają małe kroki.

W zależności, ile będzie podrzutów dzieci robią tyle kroków, a następnie starają się porównać, których kroków zrobili mniej, więcej lub tyle samo: dużych czy małych.

 

- Tworzenie zbiorów

Przed dzieckiem, na dywanie leżą klocki oraz 2 obręcze (obręcze wykonujemy ze sznurka, paska itp.). Zadaniem dziecka jest utworzenie zbiorów w zależności od tego, ile razy mama klaśnie w dłonie, a następnie porównanie ich liczebności.

 

- Zabawa „Duże i małe kropki”

Dziecko otrzymuje duże i małe kropki po kilka sztuk z papieru. Następnie prezentujemy dużą i małą piłkę. Dziecko układa dużą kropkę na dużą piłkę, małą kropkę na małą piłkę. Następnie porównuje ilość kropek na piłkach. Po zabawie dziecko przykleja kropki na piłce i koloruje powstałe piłki

 

  • BUKIET KWIATÓW DLA MAMY – kolorowanie obrazka – zał.1

Wydrukuj i pokoloruj laurkę dla mamy. Pokaż duże i małe kwiaty, nazwij kolory.

Pobierz KARTA PRACY