13.05.2020
- słuchanie wiersza I. Salach „Łąka”.
Łąka tylu ma mieszkańców
zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka
tutaj kwiatek - o różowy.
Z kopca wyszedł krecik mały
obok niego idzie mrówka.
Na rumianku w krasnej sukni
przycupnęła boża krówka.
Nad tą łąką kolorową
bal wydały dziś motyle.
Zapraszają wszystkie dzieci
więc zatańczmy z nimi chwilę.
Zadajemy dziecku pytania na temat wiersza:
- O czym był wiersz?
- Jakiego koloru była łąka?
- Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
- Kogo zaprosiły motyle na bal?
- A teraz czas na bal motylków. Zatańczmy w rytm muzyki!
Improwizacja muzyczno-ruchowa do muzyki A. Vivaldi „Wiosna”
https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o
Dziecko improwizuje muzykę ruchem, naśladując motyle z wiosennej łąki.
- Czy pamiętacie, kto mieszka na łące? Oto kilka zagadek na temat mieszkańców wiosennej łąki J Czy potraficie je rozwiązać? Dla ułatwienia – wydrukuj obrazki i wskaż, który z mich jest odpowiedzią na zagadkę – zał.1
Skaczą po łące, pływają w wodzie.
Z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie. (żabki)
Co to za panie mają pasiaste ubranie,
od nich słodki miodek na pewno dostaniesz. (pszczoły)
To jest takie dziwne zwierzę,
bo ma tylko jedną nogę.
Własny domek ma na grzbiecie,
kto to jest, na pewno wiecie? (ślimak)
Chociaż są malutkie, bardzo pracowite.
Spotkasz je na łące, bo są ich tysiące. (mrówki)
Dziób czerwony, długie nogi.
Żabki ze strachu schodzą mu z drogi. (bocian)
Znacie takiego małego konika,
który jest zielony,
w trawie sobie cyka? (konik polny)
Łatwo zauważysz między listeczkami
jej czerwony płaszczyk z czarnymi kropkami. (biedronka)
- Motylki, biedronki, pszczółki – gra matematyczna
Rodzic wraz z dzieckiem wykonuje żetony w postaci biedronek, pszczółek, motylków, żabek itp. - każdy z graczy wybiera sobie jednego mieszkańca łąki.
Przygotowujemy łąkę (namalowana na papierze, można także wykorzystać kartę pracy wykonaną z dnia 11.05.2020.)
Przebieg gry:
Gracz, który wybrał np. biedronkę rzuca kostką do gry. Ile oczek wypadło na kostce tyle biedronek trzeba ułożyć na łące. W następnej kolejce gracz, który wybrał np. żabki rzuca kostką i układa tyle żetonów żabek, ile wypadło oczek na kostce. Gra kończy się, gdy już zabraknie któremuś z graczy żetonów a wygrywa ten, który ma największą liczbę mieszkańców łąki na planszy
Propozycja wykonania żetonów do gry