3-4 latki

 17.04.2020r.

  • Kochane Dzieci! Przyszedł czas, aby troszkę się poruszać! Zapraszamy do wspólnych ćwiczeń i zabaw ruchowych! Pamiętajcie o bezpieczeństwie!

- Rzut do celu- na podłodze ustawiamy miskę lub inny plastikowy pojemnik. Wraz z dzieckiem wybieramy przedmiot, którym będziemy rzucać do celu (Może to być piłka lub inna bezpieczna zabawka). Należy także wyznaczyć miejsce (linię, znak) z którego będziemy rzucać do celu. Teraz możemy rozpocząć zabawę, próbując jak najwięcej razy rzucić do celu!

- Wyścig w zbieraniu maskotek-na podłodze (w bezpiecznym miejscu) układamy kilka maskotek w różnych odległościach. Zadaniem dziecka jest zebranie maskotek w jak najszybszym czasie. Zabawę można powtórzyć.

- “Raz i dwa, raz i dwa, teraz zrobisz to, co ja” – rodzic po wypowiedzeniu tego hasła prezentuje ćwiczenie dla dziecka na przykład: podskoki, przysiady, czworakowanie, marsz w miejscu, chodzenie małymi kroczkami. Dziecko naśladuje osobę dorosłą, następnie można poprosić dziecko by wymyśliło jakieś czynności.

- Zwierzątka odpoczywają-dziecko maszeruje w określonym miejscu. Na sygnał osoby dorosłej (zwierzątka odpoczywają) kładzie się na dywanie na plecach, unosząc ręce i nogi w górę-porusza nimi. Na sygnał (zwierzątka wstają) wstaje i spaceruje nadal.

- „Kogut z wiejskiego podwórka” - chód z wysokim uniesieniem kolan. Co jakiś czas dziecko zatrzymuje się i próbuje przystanąć na jednej nodze, rozkładając szeroko ramiona.

- „Zajączki” - dziecko po wykonaniu kilku podskoków zatrzymuje się i nasłuchuje jak zajączek (dłonie przy uszach), i rozgląda się (skręty raz w jedną raz w drugą stronę).

- Ćwiczenie oddechowe „Wąchanie kwiatów” - dziecko siada wygodnie na dywanie i naśladuje czynność wąchania wiosennych kwiatów (głęboki wdech nosem, wydech ustami).

  • Czyj to ogonek? – wydrukuj obrazki, wytnij je i spróbuj znaleźć odpowiednie ogonki zwierzątkom. Możesz pokolorować obrazki – zał.1